wat ga jij dit weekend doen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2012 12:23 #917571 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic wat ga jij dit weekend doen?
t is bij tijd en wijle een contactsport he:p maakte een sliding en speelde de bal, tegenstander ging op mn hand staan en daarbij ging mn pink dubbel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2012 19:02 #918330 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic wat ga jij dit weekend doen?
Geen weekend, wel "vrije" dag. En met groot succes de carburateur omgewisseld. Bij de oude, die ik overigens een interne revisie had gegeven, had de choke alleen het effect dat de motor smoorde. niks-niks-niks-dood. Starten deed je daarom altijd spelend met het gas, en dat is niet altijd even gemakkelijk, zeker niet voor mensen onbekend met de auto. Ik heb er vaak genoeg aan geprutst maar zonder verbetering. Er was geen vacuumlek, de sproeiers zaten vast, de vlotterhoogte was correct, de membraampjes nieuw en de CO meting was goed, hij stond niet te rijk oid. Stotterde niet, hield niet in en trok lekker door. Alleen dat starten h??

In ieder geval zit er nu eentje op die ook van buiten blinkend schoon is. Met splinternieuwe voetpakkingen, zelf geprikt. De choke laat het toerental netjes stijgen (koude motor) en een warme start gaat niet meer gepaard met een pluimpje rook.

tijd: +/- 1 uurtje. relaxed gedaan ook nog. Wat zijn dit toch toffe wagentjes.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2012 15:44 #918598 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic wat ga jij dit weekend doen?
Thermostaat van een B200 omwisselen. Top! een voorbeeld voor andere motoren hoe simpel het kan :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2012 23:13 #918614 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wat ga jij dit weekend doen?

powerflux;208737 schreef : Thermostaat van een B200 omwisselen. Top! een voorbeeld voor andere motoren hoe simpel het kan :y:

Zo heerlijk makkelijk h?, beetje kvs eruit, twee moertjes los, oude er uit, nieuwe erin, moertjes weer vast, kvs weer erin en klaar is powerflux :yesyes:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 08:07 #918674 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wat ga jij dit weekend doen?
Waar is die pakkingyeehaa!, hier is die pakking:w00t:, waar is die pakkingyeehaa!, ......:crazy2:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2012 23:00 #918829 door Anjo van den Akker
zaterdag weer eens een vrije dag, de reden waarom is alleen een heel stuk minder leuk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2012 23:05 #918831 door V300 register

AvdAkker;208975 schreef : zaterdag weer eens een vrije dag, de reden waarom is alleen een heel stuk minder leuk.

Echt bizar, stond bijna met tranen in m'n ogen toen ik het hoorde..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2012 23:14 #918832 door Anjo van den Akker
dat kan ik me zeker in jouw situatie zeer goed voorstellen Joris. ongekend gewoon, ook een aanfluiting voor de club en het leiding van het elftal als zulk karakter kan ontstaan op het veld.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2012 18:59 #918889 door V300 register
dat is trouwens in het buitenland ook niet onopgemerkt gebleven. Is weer goeie reklame voor Nederland en in het bijzonder het nederlandse voetbal.
En die randdebielen kunnen alleen volgens het jeugdstrafrecht berecht worden........... Ze kunnen op die leeftyd de gevolgen van hun daden niet goed inschatten....yeah,my ass!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 15:53 #919270 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic wat ga jij dit weekend doen?
vandaag samen met pa de hele dag bezig geweest om de koplamp van de Toyota scheepsdiesel te vervangen...
dit voorjaar is op de Autobahn bij Emmerich een fikse steen over de auto gevlogen, die eerst op de koplamp ketste. Helaas is daarbij een gaatje ontstaan.
Op zich niet zo'n ramp, maar de hagelnieuwe unit die we besteld hadden lag nu al 6 maanden in de schuur dus vandaag er eindelijk opgezet :p

Het was een heel gevecht met verborgen schroefjes, clipjes e.d.
Het volgende gevecht was om de elektrische koplamphoogteverstelling over te zetten. Tot slot moesten we de nieuwe unit behoorlijk "aanpassen" om alles netjes passend op de auto te krijgen. Maar het prijsverschil tussen een nieuwe unit van de merkdealer of een nieuwe unit van Ebay was dusdanig groot dat we hier toch minstens een week voor konden klussen :humor:

Afijn, de nieuwe lamp zit erin en alles werkt, daar gaat het om. En dat zonder iets te beschadigen.

Overigens staat de teller op 396.000. Dat betekent dat in januari de teller de 400.000 passeert. Toevallig want die maand wordt de auto ook precies 14 jaar oud. De laatste jaren rijdt de auto steeds meer: de laatste 3 jaar zeker 45.000 km per jaar.
Eind volgende week nieuwe APK en een enorme onderhoudsbeurt. Distributie + alle keerringen (iets lekkage nu), koelsysteem (pomp, thermostaat, vloeistof e.d.), noem maar op.

Ik moet toegeven: ik vind het echt respectabel dat die wagen verder compleet origineel is. Schokbrekers, bak, koppeling, uitlaat, ophanging, vering e.d. allemaal nog fabrieksorigineel en de wegligging is echt super. Hij stuurt snaarstrak...
Alleen de startmotor is vorig jaar gereviseerd omdat die af en toe oversloeg. Aan het interieur is nog geen spoor van slijtage te bekennen, behalve de niet meer afleesbare versnellingspookhoes.

Er zijn niet veel Volvo's die dit nadoen. Of zou het komen omdat we nog steeds eerste eigenaar zijn en nooit hebben bezuinigd op onderhoud...? De laatste tijd komen er wel steeds meer brieven en flyers van exporteurs binnen. Maar pa is vastbesloten om tot minstens 500.000 km door te gaan. Tegen die tijd hoop ik al een poosje afgestudeerd te zijn dus de kans is groot dat ik dan ga proberen om er nog een paar ton bij te zetten. 2.0 turbodiesel, roll on :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC