Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2012 14:31 #918801 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
In de ad staat dat de hele linker zijde niet mee beschikbaar is :+
En op zijn facebook dat hij nu een nieuwe shell heeft. Ik denk dat alle techniek ovegaat in de nieuwe body

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2012 00:02 #918834 door V300 register
Ik ben me nu al een tijdje aan het ori?nteren voor een V40 MKI. Ik wil graag onder de 1250kg blijven. Sommige 1.8jes (benzine) blijven eronder, andere niet. Heeft dat met wel/niet airco te maken ofzo? Er zit soms zoveel verschil tussen zo op het eerste oog dezelfde auto's. Daarnaast ben ik nu een 2.0 tegengekomen met een historisch laag leeggewicht, net over de 1200 kg. Vroeg model. Kan dat? Het zal wel, want het staat gewoon netjes bij de RDW zo geregistreerd. Ik hoop dat ??n van jullie het weet, want ik heb geen hoge pet op van de moderne Volvo-fora ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2012 00:23 #918835 door V300 register
Steven, als jij dagelijks op en neer gaat rijden naar Ede vanuit Utrecht weegt met een G3 gasinstallatie in een V40 de besparing aan de pomp ruimschoots op tegen de hogere wegenbelastingkosten. Zeker als je G3 gaat rijden (V40 BiFuel) zou ik me niet te druk maken over de wegenbelasting, dat is een verkeerde besparing.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2012 02:07 #918836 door V300 register
Je hebt helemaal gelijk, maar op dit moment laat mijn budget het niet toe om een aantrekkelijke V40 op gas aan te schaffen. Een kilometerstand van boven de 3 ton schrikt me toch af en als ik dan het verschil in aanschafprijs voor een aantrekkelijke meereken over een half jaar (meer zekerheid heb ik niet), dan wordt die LPG-installatie opeens een forse lastenverzwaring. Daarnaast ben ik wat terughoudender geworden ten opzichte van LPG. Toch is het zeker iets wat ik meeneem in m'n zoektocht. Op zich is die gewichtsklassegrens een arbitraire, ik heb gewoon een grens getrokken, anders verleg je 'm zo makkelijk naar een hele dikke vette Volvo. Stukje zelfbescherming ;)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2012 07:18 #918838 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D

punkazz;208982 schreef : Je hebt helemaal gelijk, maar op dit moment laat mijn budget het niet toe om een aantrekkelijke V40 op gas aan te schaffen. Een kilometerstand van boven de 3 ton schrikt me toch af en als ik dan het verschil in aanschafprijs voor een aantrekkelijke meereken over een half jaar (meer zekerheid heb ik niet), dan wordt die LPG-installatie opeens een forse lastenverzwaring. Daarnaast ben ik wat terughoudender geworden ten opzichte van LPG. Toch is het zeker iets wat ik meeneem in m'n zoektocht. Op zich is die gewichtsklassegrens een arbitraire, ik heb gewoon een grens getrokken, anders verleg je 'm zo makkelijk naar een hele dikke vette Volvo. Stukje zelfbescherming ;)

als je wil klussen... forum.fok.nl/topic/1901721

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-12-2012 08:46 #918842 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

punkazz;208980 schreef : Ik hoop dat ??n van jullie het weet, want ik heb geen hoge pet op van de moderne Volvo-fora ;)

volvoforum.nl? :o Inderdaad niet al te best..

Ik weet niet waar het verschil aan ligt. Maar ik weet wel dat er 2 soorten 1.8 motoren zijn. De 1.8 en de 1.8i. De 1.8 is een volvo whiteblok (5cylinder minus 1 cylinder) zegt men. De 1.8i is een mitsubishi blok. Zie ook de tabel op wikipedia: nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40

Succes met je zoektocht!

powerflux;208984 schreef : als je wil klussen... forum.fok.nl/topic/1901721

T4'tjes gaan vaak stuk heb ik het idee, ze hebben niet zo'n goede reputatie.. Dus daar zou ik al helemaal vanaf blijven :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2012 09:31 #918844 door V300 register
het rijdt wel fijn hoor... goede vriend van me heeft er een. Wel eens mee op en neer naar a'dam gereden. Geen roffel maar wel een mooi vermogen.

maar... als er iets mee is, wordt het gelijk lastig want deze T4 is een behoorlijk aparte aandrijflijn, bijv. de versnellingsbak is erg specifiek en niet zo degelijk.
Overigens zou ik me voor die kapotte turbo niet zo druk maken. De motor loopt nog, en als de turbo nog giert zitten de schoepjes nog op de as :)
nieuw pompje erop en blazen met de handel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2012 10:08 #918848 door V300 register

punkazz;208982 schreef : Je hebt helemaal gelijk, maar op dit moment laat mijn budget het niet toe om een aantrekkelijke V40 op gas aan te schaffen. Een kilometerstand van boven de 3 ton schrikt me toch af en als ik dan het verschil in aanschafprijs voor een aantrekkelijke meereken over een half jaar (meer zekerheid heb ik niet), dan wordt die LPG-installatie opeens een forse lastenverzwaring. Daarnaast ben ik wat terughoudender geworden ten opzichte van LPG. Toch is het zeker iets wat ik meeneem in m'n zoektocht. Op zich is die gewichtsklassegrens een arbitraire, ik heb gewoon een grens getrokken, anders verleg je 'm zo makkelijk naar een hele dikke vette Volvo. Stukje zelfbescherming ;)

Tsja, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vind het nog steeds een rare beperking die je jezelf oplegt. Als je gewoon binnen de S/V40 klasse blijft kijken is er niets aan de hand, S/V60 is toch echt wel een flinke stap groter.
Wat maakt jou terughoudend tov LPG?
De BiFuels van Volvo zijn af fabriek met G3 installatie uitgerust, die zijn er compleet op gebouwd. En ja, het onderhoud is iets duurder, maar dat halen wij er met gemak uit ivm de gasprijs. En wij rijden ongeveer 24000km/jr, ongeveer even veel of zelfs wat minder dan dat jij gaat rijden waarschijnlijk. En je kan "at will" ook terug naar benzine schakelen natuurlijk...
En wat betreft de km-stand: Die van ons staat op 321000 nu, still going strong... Kevins vader vertelde over deze blokjes dat als ze goed onderhouden worden (bijtijds het gasfilter vervangen, olie goed op pijl houden....) ze "eindeloos" mee gaan, dus ik ga voor minimaal 5 ton met deze }:)

Overigens rijdt zo'n T4 inderdaad heerlijk, van Vliet heeft er eentje en dat is toch heel fijn. Maar als je het over dure auto's hebt.... Volgens mij zou ik vaste klant bij het CJIB worden met zo'n auto.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2012 10:18 #918850 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Thread zonder onderwerp :D
Ja die T4 van Van Vliet rijd echt als een malle, maarja ik vind hem ook te kostbaar. Ik heb zelf natuurlijk ook al een tijdje een V40 van '98. En de mijne weegt inderdaad net over die 1250 kilo heen helaas. Dat heeft inderdaad met de airco te maken, de mijne heeft namelijk volledige climate control er in zitten. Maar goed bij mij was de aanschafprijs zeer gunstig. Wil je pers? een V? Want ik weet misschien nog wel een mooie S 1.8 voor een leuke prijs?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2012 10:25 #918851 door V300 register
Ik mocht er vorige week weer een dagje in tuffen, best lekker hoor bij nootdorp de snelweg op draaien en nog voordat de invoegstrook begint op de 150 :D En volgens mij is de eindoverbrenging van de T4 (logisch ook...) langer dan die van onze V40, hij is wat stiller op de snelweg en dat maakt het een heerlijk reiswagentje!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC