Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
En op zijn facebook dat hij nu een nieuwe shell heeft. Ik denk dat alle techniek ovegaat in de nieuwe body
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
punkazz;208982 schreef : Je hebt helemaal gelijk, maar op dit moment laat mijn budget het niet toe om een aantrekkelijke V40 op gas aan te schaffen. Een kilometerstand van boven de 3 ton schrikt me toch af en als ik dan het verschil in aanschafprijs voor een aantrekkelijke meereken over een half jaar (meer zekerheid heb ik niet), dan wordt die LPG-installatie opeens een forse lastenverzwaring. Daarnaast ben ik wat terughoudender geworden ten opzichte van LPG. Toch is het zeker iets wat ik meeneem in m'n zoektocht. Op zich is die gewichtsklassegrens een arbitraire, ik heb gewoon een grens getrokken, anders verleg je 'm zo makkelijk naar een hele dikke vette Volvo. Stukje zelfbescherming
als je wil klussen... forum.fok.nl/topic/1901721
- Mark Smeets
- Moderator
-
punkazz;208980 schreef : Ik hoop dat ??n van jullie het weet, want ik heb geen hoge pet op van de moderne Volvo-fora
volvoforum.nl?

Ik weet niet waar het verschil aan ligt. Maar ik weet wel dat er 2 soorten 1.8 motoren zijn. De 1.8 en de 1.8i. De 1.8 is een volvo whiteblok (5cylinder minus 1 cylinder) zegt men. De 1.8i is een mitsubishi blok. Zie ook de tabel op wikipedia: nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40
Succes met je zoektocht!
powerflux;208984 schreef : als je wil klussen... forum.fok.nl/topic/1901721
T4'tjes gaan vaak stuk heb ik het idee, ze hebben niet zo'n goede reputatie.. Dus daar zou ik al helemaal vanaf blijven

- V300 register
- Verbannen
-
maar... als er iets mee is, wordt het gelijk lastig want deze T4 is een behoorlijk aparte aandrijflijn, bijv. de versnellingsbak is erg specifiek en niet zo degelijk.
Overigens zou ik me voor die kapotte turbo niet zo druk maken. De motor loopt nog, en als de turbo nog giert zitten de schoepjes nog op de as

nieuw pompje erop en blazen met de handel
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;208982 schreef : Je hebt helemaal gelijk, maar op dit moment laat mijn budget het niet toe om een aantrekkelijke V40 op gas aan te schaffen. Een kilometerstand van boven de 3 ton schrikt me toch af en als ik dan het verschil in aanschafprijs voor een aantrekkelijke meereken over een half jaar (meer zekerheid heb ik niet), dan wordt die LPG-installatie opeens een forse lastenverzwaring. Daarnaast ben ik wat terughoudender geworden ten opzichte van LPG. Toch is het zeker iets wat ik meeneem in m'n zoektocht. Op zich is die gewichtsklassegrens een arbitraire, ik heb gewoon een grens getrokken, anders verleg je 'm zo makkelijk naar een hele dikke vette Volvo. Stukje zelfbescherming
Tsja, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vind het nog steeds een rare beperking die je jezelf oplegt. Als je gewoon binnen de S/V40 klasse blijft kijken is er niets aan de hand, S/V60 is toch echt wel een flinke stap groter.
Wat maakt jou terughoudend tov LPG?
De BiFuels van Volvo zijn af fabriek met G3 installatie uitgerust, die zijn er compleet op gebouwd. En ja, het onderhoud is iets duurder, maar dat halen wij er met gemak uit ivm de gasprijs. En wij rijden ongeveer 24000km/jr, ongeveer even veel of zelfs wat minder dan dat jij gaat rijden waarschijnlijk. En je kan "at will" ook terug naar benzine schakelen natuurlijk...
En wat betreft de km-stand: Die van ons staat op 321000 nu, still going strong... Kevins vader vertelde over deze blokjes dat als ze goed onderhouden worden (bijtijds het gasfilter vervangen, olie goed op pijl houden....) ze "eindeloos" mee gaan, dus ik ga voor minimaal 5 ton met deze }

Overigens rijdt zo'n T4 inderdaad heerlijk, van Vliet heeft er eentje en dat is toch heel fijn. Maar als je het over dure auto's hebt.... Volgens mij zou ik vaste klant bij het CJIB worden met zo'n auto.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-