- Berichten: 4
Thread zonder onderwerp :D
- 16673-dummy
- Nieuw lid
vandaag met ??n van m'n broers op de sloop wat onderdelen gehaald voor zijn 1989 740, waaronder een ruitenwissermotor voor de achterruit.
die hebben we van een 940 afgeschroefd met 4,5 ton op de teller en bovendien was de auto uitgebrand. Thuis gemonteerd op de 740.... en het werkt gewoon!!! :loser:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;232009 schreef : :humor:
vandaag met ??n van m'n broers op de sloop wat onderdelen gehaald voor zijn 1989 740, waaronder een ruitenwissermotor voor de achterruit.
die hebben we van een 940 afgeschroefd met 4,5 ton op de teller en bovendien was de auto uitgebrand. Thuis gemonteerd op de 740.... en het werkt gewoon!!! :loser:
Heb je niet even geprobeerd de motor te starten? Ik denk aan beelden
van een oude Top Gear aflevering, waarin Vicki Butler-Henderson een
oude MB 300 TE probeert te vernielen.............maar die zich zelfs na
het laten ontploffen van enkele staven dynamiet in de motorruimte nog
niet gewonnen gaf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Zeker gaaf dat die ruitenwisser dan meteen werkte Joost, op een 850 schijnen die dingen nog wel eens vroegtijdig te overlijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
volvofiel;232009 schreef : :humor:
vandaag met ??n van m'n broers op de sloop wat onderdelen gehaald voor zijn 1989 740, waaronder een ruitenwissermotor voor de achterruit.
die hebben we van een 940 afgeschroefd met 4,5 ton op de teller en bovendien was de auto uitgebrand. Thuis gemonteerd op de 740.... en het werkt gewoon!!! :loser:
Grappig dat er weer een '89 740 in jouw familie is. Ik geniet nog vrijwel dagelijks van het exemplaar wat ik van je heb overgenomen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gekocht voor een habbekrats, pakweg 4 ton op de teller. Gelijk groot onderhoud gedaan; distributie, waterpomp, ontsteking, klepspeling, carterventilatie, koelwater en slangen, remmen, wat interieurzaken, kachel etc. Dan komt m'n speciaal gereedschap en ervaring toch wel van pas! Met name het Volvo-blokkeergereedschap voor de krukaspoelie is een goede investering geweest, heb ik al tig keer gebruikt nu.
Echt heel leuk om te doen, sleutelen aan zo'n 740. Gisteren op de sloop een complete rolhoes gekocht incl bevestigingsmateriaal voor twee tientjes
Maarre... ik wacht al bijna anderhalf jaar op het voorsteltopic van je 740
Goed om te horen dat hij nog steeds bevalt. Moet ook wel, het is echt een goed exemplaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Colin Haselaar
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
volvofiel;232027 schreef : Maarre... ik wacht al bijna anderhalf jaar op het voorsteltopic van je 740
Goed om te horen dat hij nog steeds bevalt. Moet ook wel, het is echt een goed exemplaar.
i know i know. alleen is er steeds weer een nieuw klusje waardoor de startpost nooit klaar komt. vandaag de spoorstang aan de bestuurderszijde vervangen. Zat speling op de kogel. blijkbaar smeren sommige mensen de binnenste kogels in met kopervet - ja, dan kan ik me best voorstellen dat ze slijten
:snif: *facepalm*
Maar alle klusjes zijn simpel, goedkoop en vaak zonder brug te doen, dus ik klaag zeker niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Maar goed, het blijven heerlijke auto's. Heb afgelopen weekend 'double-clutchend' (is dat een woord?) heel Zutphen doorgereden met de 740 van m'n broer. Het leek alsof de synchromesh van de tweede versnelling aan gruzelementen lag, maar toen we eenmaal geparkeerd stonden en echt eens gingen kijken (zo gaat dat met een Volvo, gewoon doorrijden tot het JOU uitkomt ) bleek het een verfrommeld vloermatje te zijn... tja, dan kan het koppelingspedaal niet meer goed ingetrapt worden. Vandaar ook het minimale kraakje in de eerste en derde versnelling (hoger kom je toch niet in de stad)
het 'kraakje' van de tweede versnelling hebben ze in Deventer nog moeten horen, wat een betonmolen zeg :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
de ma?s wordt hier overal weer afgehaald dus de 360 is nu egaal bruin, en nee dat is niet de lak zelf :f
Misschien is het beter als ik met m'n ouders mee rijd. Anders krijg ik weer van die meewarige blikken en als iemand er een foto van maakt en online zet, word ik geroyeerd. In september/oktober ben ik daarom altijd wat fotoschuw
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.