Thread zonder onderwerp :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2014 19:48 #950650 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
:humor:
vandaag met ??n van m'n broers op de sloop wat onderdelen gehaald voor zijn 1989 740, waaronder een ruitenwissermotor voor de achterruit.
die hebben we van een 940 afgeschroefd met 4,5 ton op de teller en bovendien was de auto uitgebrand. Thuis gemonteerd op de 740.... en het werkt gewoon!!! :D :loser:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2014 21:31 #950654 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

volvofiel;232009 schreef : :humor:
vandaag met ??n van m'n broers op de sloop wat onderdelen gehaald voor zijn 1989 740, waaronder een ruitenwissermotor voor de achterruit.
die hebben we van een 940 afgeschroefd met 4,5 ton op de teller en bovendien was de auto uitgebrand. Thuis gemonteerd op de 740.... en het werkt gewoon!!! :D :loser:

Heb je niet even geprobeerd de motor te starten? Ik denk aan beelden
van een oude Top Gear aflevering, waarin Vicki Butler-Henderson een
oude MB 300 TE probeert te vernielen.............maar die zich zelfs na
het laten ontploffen van enkele staven dynamiet in de motorruimte nog
niet gewonnen gaf.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-09-2014 22:18 #950656 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Hahaha ja dat was een prachtige aflevering, build to last die oude Merc's.

Zeker gaaf dat die ruitenwisser dan meteen werkte Joost, op een 850 schijnen die dingen nog wel eens vroegtijdig te overlijden.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2014 08:24 #950662 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D

volvofiel;232009 schreef : :humor:

Grappig dat er weer een '89 740 in jouw familie is. Ik geniet nog vrijwel dagelijks van het exemplaar wat ik van je heb overgenomen!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2014 10:52 #950668 door 16673-dummy
ja het rijdt fantastisch. Inderdaad sinds kort, een estate met de 'tussenneus'.

Gekocht voor een habbekrats, pakweg 4 ton op de teller. Gelijk groot onderhoud gedaan; distributie, waterpomp, ontsteking, klepspeling, carterventilatie, koelwater en slangen, remmen, wat interieurzaken, kachel etc. Dan komt m'n speciaal gereedschap en ervaring toch wel van pas! Met name het Volvo-blokkeergereedschap voor de krukaspoelie is een goede investering geweest, heb ik al tig keer gebruikt nu.
Echt heel leuk om te doen, sleutelen aan zo'n 740. Gisteren op de sloop een complete rolhoes gekocht incl bevestigingsmateriaal voor twee tientjes :D

Maarre... ik wacht al bijna anderhalf jaar op het voorsteltopic van je 740 ;)
Goed om te horen dat hij nog steeds bevalt. Moet ook wel, het is echt een goed exemplaar.

• Colin Haselaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2014 20:59 #950678 door Colin Haselaar
Beantwoord door Colin Haselaar in topic Thread zonder onderwerp :D
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieGeen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieLeuk voor de verzamelaar,

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2014 17:01 #950840 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D

volvofiel;232027 schreef : Maarre... ik wacht al bijna anderhalf jaar op het voorsteltopic van je 740 ;)
Goed om te horen dat hij nog steeds bevalt. Moet ook wel, het is echt een goed exemplaar.

i know i know. alleen is er steeds weer een nieuw klusje waardoor de startpost nooit klaar komt. vandaag de spoorstang aan de bestuurderszijde vervangen. Zat speling op de kogel. blijkbaar smeren sommige mensen de binnenste kogels in met kopervet - ja, dan kan ik me best voorstellen dat ze slijten
:snif: *facepalm*

Maar alle klusjes zijn simpel, goedkoop en vaak zonder brug te doen, dus ik klaag zeker niet.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2014 19:56 #951122 door 16673-dummy
Ja zo achteraf bezien was de "handige" eigenaar v??r mij een handigert van de verkeerde soort :)

Maar goed, het blijven heerlijke auto's. Heb afgelopen weekend 'double-clutchend' (is dat een woord?) heel Zutphen doorgereden met de 740 van m'n broer. Het leek alsof de synchromesh van de tweede versnelling aan gruzelementen lag, maar toen we eenmaal geparkeerd stonden en echt eens gingen kijken (zo gaat dat met een Volvo, gewoon doorrijden tot het JOU uitkomt :D) bleek het een verfrommeld vloermatje te zijn... tja, dan kan het koppelingspedaal niet meer goed ingetrapt worden. Vandaar ook het minimale kraakje in de eerste en derde versnelling (hoger kom je toch niet in de stad)

het 'kraakje' van de tweede versnelling hebben ze in Deventer nog moeten horen, wat een betonmolen zeg :humor:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-10-2014 20:06 #951123 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Ja zeg, gaat eens gauw terug naar Ulft jij met je herrie!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2014 20:40 #951125 door 16673-dummy
komende zondag ben ik met m'n 360 in Deventer, als je nog poetswerk zoekt...

de ma?s wordt hier overal weer afgehaald dus de 360 is nu egaal bruin, en nee dat is niet de lak zelf :f

Misschien is het beter als ik met m'n ouders mee rijd. Anders krijg ik weer van die meewarige blikken en als iemand er een foto van maakt en online zet, word ik geroyeerd. In september/oktober ben ik daarom altijd wat fotoschuw :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC