Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen
How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2012 10:29 #908505
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Er is ook nog zoiets als een retourleiding
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2012 10:39 #908507
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Die retourleiding brengt een teveel aan benzine terug naar de tank dan, neem ik aan. Deze zit op de dampbelafscheider aangesloten (de andere leiding van achter zit aan de brandstofpomp).
Ik heb totaal geen autotechnische kennis buiten wat ik zelf al geklust heb, dus van daar :woops:
Ik heb totaal geen autotechnische kennis buiten wat ik zelf al geklust heb, dus van daar :woops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
25-05-2012 13:05 #908508
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
De leidingen in de kokerbalken zijn synflex leidingen ( een soort hard maar toch flexibel kunststof)
Let bij het aansluiten van de rubber slangen op deze leidingen dat je de slangklem op het gedeelte monteert waar de stalen busjes aan de uiteinden hiervan in de synflex leidingen zitten. (zie ook de foto's hiervan in de how-to)
Let bij het aansluiten van de rubber slangen op deze leidingen dat je de slangklem op het gedeelte monteert waar de stalen busjes aan de uiteinden hiervan in de synflex leidingen zitten. (zie ook de foto's hiervan in de how-to)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2012 19:04 #908517
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Ok?, vandaar dat er ook zoveel slangklemmen nodig zijn dan. Maar deze synflex leidingen hoeven dus niet vervangen te worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
25-05-2012 20:08 #908519
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Nee die gaan als het goed is een Volvo leven lang mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2012 20:40 #908521
door V300 register
Mooi! Maar het ligt er natuurlijk maar net aan hoe lang een Volvo leven is. Tegen de tijd dat ik een opaatje van 80 ben, is de Volvo haast 85. Dan zullen die leidingen toch onderhand wel vervangen moeten worden :+
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Wouter76;200757 schreef : Nee die gaan als het goed is een Volvo leven lang mee.
Mooi! Maar het ligt er natuurlijk maar net aan hoe lang een Volvo leven is. Tegen de tijd dat ik een opaatje van 80 ben, is de Volvo haast 85. Dan zullen die leidingen toch onderhand wel vervangen moeten worden :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-05-2012 07:28 #908607
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Nog een kleine vraag, just to be sure:
Moet ik na het vervangen van de leidingen de zaak ontluchten? Zo ja, hoe?
Moet ik na het vervangen van de leidingen de zaak ontluchten? Zo ja, hoe?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-05-2012 10:47 #908615
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Het zijn vooral ontluchtslangen die je verwisselt. Maar nee dit hoeft niet. De synflex leidingen staan ook niet constant vol met benzine dus dan zit er ook al lucht in.
In de werkplaatshandboeken staat ook niks over ontluchten na vervangen van de benzinepomp bijvoorbeeld.
In de werkplaatshandboeken staat ook niks over ontluchten na vervangen van de benzinepomp bijvoorbeeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-05-2012 11:20 #908618
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
als het goed is staat de zuigleiding tussen brandstofpomp en tank w?l constant vol met benzine. dat is ook wel prettig anders valt de motor telkens vrijwel direct na het starten weer uit.
ontluchten doet hij eigenlijk vanzelf, bij een injectie kun je de elektrische pomp doorverbinden om zonder te starten al brandstof op te pompen, bij een carburateurmotor zul je wel moeten starten voor een seconde of 10/15/20 voor de vlotterkamer weer aangevuld. gewoon de choke uittrekken tot hij aanslaat en verder niets doen, als hij afslaat gewoon opnieuw starten. heeft geen zin om met choke/gas te spelen als er nog geen benzine de vlotterkamer in komt;)
ontluchten doet hij eigenlijk vanzelf, bij een injectie kun je de elektrische pomp doorverbinden om zonder te starten al brandstof op te pompen, bij een carburateurmotor zul je wel moeten starten voor een seconde of 10/15/20 voor de vlotterkamer weer aangevuld. gewoon de choke uittrekken tot hij aanslaat en verder niets doen, als hij afslaat gewoon opnieuw starten. heeft geen zin om met choke/gas te spelen als er nog geen benzine de vlotterkamer in komt;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-05-2012 11:47 #908619
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Bedankt :y:
Ik heb nog wel een kleine aanvulling voor de how-to, een paar slangen zijn namelijk anders bij een 1700:
-De aanvoerslang van de synflex leiding naar de brandstofpomp is 8mm (hier zit ook dat in-line filtertje tussen.
-De slang tussen de carburateur en de dampbel-afscheider is 8mm aan de kant van de carburateur, en 6mm aan de kant van de dampbel-afscheider. Dit zijn bij mij 2 slangetjes met verbindingsstukje, maar het kan origineel anders zijn omdat de slangklemmen er vrij nieuw uitzagen.
-5mm slang heb onder de motorkap niet nodig gehad, alles is 6 of 8mm.
Ik heb nog wel een kleine aanvulling voor de how-to, een paar slangen zijn namelijk anders bij een 1700:
-De aanvoerslang van de synflex leiding naar de brandstofpomp is 8mm (hier zit ook dat in-line filtertje tussen.
-De slang tussen de carburateur en de dampbel-afscheider is 8mm aan de kant van de carburateur, en 6mm aan de kant van de dampbel-afscheider. Dit zijn bij mij 2 slangetjes met verbindingsstukje, maar het kan origineel anders zijn omdat de slangklemmen er vrij nieuw uitzagen.
-5mm slang heb onder de motorkap niet nodig gehad, alles is 6 of 8mm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets