How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
- Wouter Borsje
- Premium lid
setsunakaede;145305 schreef : Lopen de synflex leidingen bij de B14 nou door de linker kokerbalk? Bij de 1,7 motor lopen ze door de rechter namelijk. Althans, bij die van mij wel.
Dendorssers;145315 schreef : Dat komt omdat de brandstofpomp aan de rechterkant van het blok op de nokkenas ligt.
Hierbij nog even de foto's zoals het er onder de kap uitziet bij een 340 met 1700 motor, er word hier ook gebruik gemaakt van een dampbel afscheider zoals rechts te zien is (tegen het plaatwerk gemonteerd)
De brandstofpomp van wat dichterbij:
@Moderators; is het nog mogelijk om de foto's + bijbehorende tekst in de openingspost te zetten onder de laatste foto daar? (inline filter en carburateur)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Heppie, of wil je het ergens anders hebben? (zo ja; PB even hoe en wat)
- Wouter Borsje
- Premium lid
- V300 register
- Verbannen
Als je er naast staat zie je de VW en Audi logootjes op de zijkant zitten.
- V300 register
- Verbannen
Zijn er ook van die mooie tekeningen voor de benzine- en luchtslangen rondom de motor en carburateur. Anjo had bij mij een mooi scheurtje ontdekt in een luchtslangetje dus ik denk dat ik maar eens wat ga vervangen.:yeah:
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
om over de verschillen nog maar te zwijgen, hieronder alle verschillende manieren wat je op een B14.4 tegen kunt komen als je er schema's van zou moeten maken:
- cvt/B14.4E
- handbak/B14.4E
- cvt/B14.4S
- handbak/B14.4S
- cvt/B14.4E/recirculatie
- handbak/B14.4E/recirculatie
- cvt/B14.4S/recirculatie
- handbak/B14.4S/recirculatie
en dan hebben we B14.0/1/2/3; B172K; B19; B200 nog nieteens gehad:D
maar, het stelt bijzonder weinig voor; evt gewoon slang voor slang vervangen, dan gaat het altijd goed.
- V300 register
- Verbannen
Het slangetje wat je aanwees heb ik even geductaped, heeft 2 lengtescheurtjes die allebei door zijn, is een 8 mm intern slangetje die ik binnenkort even ga vervangen. Volgens mij zijn al die luchtslangetjes 8 mm zo op het eerste oog. En ja, ik heb recirculatie, heerlijk als je langs de Botlek rijdtyeehaa!
- V300 register
- Verbannen
Wat heb je aan lengte en klemmen nodig als je alleen achterin doet?? Of is dit alleen voor achterin?? Voor heb ik al zo'n beetje gedaan.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Ik heb de tank wel eens roestvrij gemaakt en daarna gespoten. Een andere optie is poedercoaten.