Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen
How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-07-2010 15:36 #841470
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
Dan ben ik inderdaad bang voor chinese namaak, en ik kwam er zonet achter dat ik precies voor het gaatje van het bewuste stangetje niet de juiste maat heb aangezien dit 3,5 mm moet zijn en ik heb alleen 3 en 4.
Straks even naar de doe het zelf, met een beetje mazzel zit dan de carburateur vanavond weer in elkaar.
Straks even naar de doe het zelf, met een beetje mazzel zit dan de carburateur vanavond weer in elkaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-07-2010 20:02 #841498
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
En weer even een vraag:
Bij het eraf halen van de vacu?m slangen kwamen de messing nippels van de renix en egr aansluiting mee, is dit normaal of moet ik een manier gaan verzinnen om de nippels weer goed strak in de carburateur te zetten?
Echt los zaten ze niet maar ik had toch eerder verwacht dat ik slangen los zou trekken dan dat de nippels uit de carburateur komen.
P.S: ik zat er ook aan te denken de EGR aansluiting meteen maar af te sluiten onder het motto baat het niet dan schaadt het niet, geen uitlaatgassen meer bij het verse aangevoerde lucht-benzine mengsel lijkt me wel een prettig idee.
Bij het eraf halen van de vacu?m slangen kwamen de messing nippels van de renix en egr aansluiting mee, is dit normaal of moet ik een manier gaan verzinnen om de nippels weer goed strak in de carburateur te zetten?
Echt los zaten ze niet maar ik had toch eerder verwacht dat ik slangen los zou trekken dan dat de nippels uit de carburateur komen.
P.S: ik zat er ook aan te denken de EGR aansluiting meteen maar af te sluiten onder het motto baat het niet dan schaadt het niet, geen uitlaatgassen meer bij het verse aangevoerde lucht-benzine mengsel lijkt me wel een prettig idee.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2010 20:05 #841499
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
toch komt het wel vaker voor, slangetje rot meestal een klein beetje aan het pijpje vast, eerst het slangetje draaien en dan lostrekken voorkomt dit euvel meestal wel; als ze toch loskomen doe ik een klein likje loctite 620 of 638 aan de pijpjes maar of dat optimaal borgt tussen messing en giet-aluminium durf ik ook niet zo zeer te zeggen:+
over het algemeen is opnieuw diep genoeg erin drukken voldoende om ze fatsoenlijk te laten borgen
over het algemeen is opnieuw diep genoeg erin drukken voldoende om ze fatsoenlijk te laten borgen
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-07-2010 20:45 #841501
door Wouter Borsje
Ja dat vastrotten heb ik met de vacu?m aansluiting onder de gaskleppen ook mogen merken, bleef een stukje slang aan het pijpje zitten...
Loctite 620 of 638 heb ik helaas (nog) niet, kan ik hiervoor ook de 243 gebruiken die ik zojuist voor de vlotterdeksel schroeven heb gebruikt?
Nou ja als ze bij goed aandrukken ook weer prima vastzitten, ik was toen ik het zag wel wat bang voor (minimale) vacu?m lekken op de aansluitingen.
Loctite 620 of 638 heb ik helaas (nog) niet, kan ik hiervoor ook de 243 gebruiken die ik zojuist voor de vlotterdeksel schroeven heb gebruikt?
Nou ja als ze bij goed aandrukken ook weer prima vastzitten, ik was toen ik het zag wel wat bang voor (minimale) vacu?m lekken op de aansluitingen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2010 20:54 #841503
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
nope, 243 is een schroefdraadafdichting en die werkt pas als hij onder druk (samen drukken van vloeistof in het draad bij inschroeven) komt te staan en zonder lucht zit:)
je kunt ze er in principe gewoon weer in terug tikken, wel even kijken of je ze er niet weer zo uit kunt halen maar in principe borgt het zichzelf wel aardig
je kunt ze er in principe gewoon weer in terug tikken, wel even kijken of je ze er niet weer zo uit kunt halen maar in principe borgt het zichzelf wel aardig
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-07-2010 21:38 #841511
door Wouter Borsje
Ok, ga ik dat doen of anders even op zoek naar de loctite die jij noemde
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-07-2010 11:34 #841536
door Wouter Borsje
Jawel daar was ie weer, nog even een vraag voordat ik de carb weer monteer in de auto:
Bij de revisiekit zit ook een losse voet pakking (ik neem aan voor op de aansluiting van het inlaatspruitstuk)
Hier is er echter maar ??n van terwijl ik zag dat er op het kunststof deel aan beide zijden een pakking zit.
Wat nu te doen, onderste oude pakking laten zitten of de bovenste?
Bij de revisiekit zit ook een losse voet pakking (ik neem aan voor op de aansluiting van het inlaatspruitstuk)
Hier is er echter maar ??n van terwijl ik zag dat er op het kunststof deel aan beide zijden een pakking zit.
Wat nu te doen, onderste oude pakking laten zitten of de bovenste?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2010 11:46 #841538
door Anjo van den Akker
onderste laten zitten.
komt doordat een of andere idioot het handig vond om de groepen tussen carburateur en cylinderkoppakkingen precies daar te scheiden....
als je een koppakkingset hebt krijg je ook maar 1 voetpakking, dat is dan de onderste:crazy1:
komt doordat een of andere idioot het handig vond om de groepen tussen carburateur en cylinderkoppakkingen precies daar te scheiden....
als je een koppakkingset hebt krijg je ook maar 1 voetpakking, dat is dan de onderste:crazy1:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-07-2010 14:52 #841541
door Wouter Borsje
Weer bedankt voor je snelle reactie Anjo :y:
Weten we ook weer waarom er maar ??n pakking in zit.
Ondertussen heb ik na toch best wel wat moeite ( moertjes carb voet...grrr) de carb er weer in zitten, nu even een bakkie thee en dan straks het grote "zal de motor aanslaan" moment. :f
Weten we ook weer waarom er maar ??n pakking in zit.
Ondertussen heb ik na toch best wel wat moeite ( moertjes carb voet...grrr) de carb er weer in zitten, nu even een bakkie thee en dan straks het grote "zal de motor aanslaan" moment. :f
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2010 16:23 #841709
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
BOEM.......??
Moderators: Mark Smeets