How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
- V300 register
- Verbannen
-
wie heeft of weet er een weber carbu te koop vr op een 340 te zetten?
groeten mini
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Achteraf is het de bedoeling hier een How-to van te maken dus ik zal elke stap zoveel mogelijk op de gevoelige plaat vastleggen!
Tot die tijd hoop ik in dit topic wat vragen te mogen stellen (heb al een hoop van dit topic onder elkaar gezet in word en gelezen)
Zo trof ik in de BCCP kit het volgende aan, kan iemand me vertellen waar de ijzeren/koperen? en rubber o-ringetjes voor dienen/welke plek ze komen te zitten?
Plaatje ervan:
Alvast weer bedankt voor jullie hulp, er komen vast nog wel wat vragen boven al doende straks...:crazy2:
- V300 register
- Verbannen
-
de 2 kleinere koperen ringetjes zijn voor boven en onder de accelleratiesproeier
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
o-ringetjes:
de enkele in het midden van de foto is voor de stationairsproeier
1 van de bovenste is voor de 2etrap sproeier (zit aan de tegenovergestelde zijde van de carburateur ter hoogte van de stationairsproeier geschroefd)
1 van de onderste is voor het automatische-choke membraam; als je de 2 schroefjes waarmee deze aan de carburateur zit losschroefd dan zie je hem zitten op het vacuumnippeltje.
je houd afhankelijk van het type carburateur dus van die laatste 2 soorten elk 1 over, in totaal 2 o-ringetjes, probeer de best passende te gebruiken en het liefste niet vergelijken met de oude, die is door de leeftijd compleet vervormd.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Als ik de carburateur uit elkaar haal zal ik hier goed op letten, en kan jullie antwoorden fijn als na-slag gebruiken (pc staat in dezelfde kamer als de "werktafel" dus dat is lekker makkelijk)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
-vlotter hoogte is in tegenstelling tot mijn vermoeden gewoon netjes 7 mm (gemeten met een boortje)
- messing vacu?m nippeltjes van EGR en Renix kwamen uit de aansluitingen van de carburateur i.p.v dat de slangetjes er van af kwamen..:wtf2:
- voetpakking was behoorlijk verfrommeld
de 2 kleinere koperen ringetjes zijn voor boven en onder de accelleratiesproeier
1 van de bovenste is voor de 2etrap sproeier (zit aan de tegenovergestelde zijde van de carburateur ter hoogte van de stationairsproeier geschroefd)
Gevonden!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Na het vervangen van vlotternaald en zitting blijkt de vlotterhoogte nu 5 mm ipv 7, hoort dit zo of gewoon aanpassen naar 7 mm?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zonee; eerst monteren:D
zojaa; bijbuigen tot hij incl pakking 7mm is
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
En weer bedankt voor je hulp!
Ben ook nog bezig met het 'stangetje' van de choke-pull of, gaatje boren met een verrot hss boortje wil niet zo(lees; goedkoop pruts boortje van pisbakken metaal), word dus even een nieuwe halen
- V300 register
- Verbannen
-
HSS k?n kapot, bijvoorbeeld als je het probeert als steenboor te gebruiken. 1 keer raken en hij is bot.