Motor vervangen 340 Blueline
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Ik heb vandaag alles aangesloten en gevuld wat er nog moest gebeuren,:groovy: en gestart, en ja hoor na een scheutje benzine in de carb, begon de motor aarzelend te lopen. yeehaa!
En verder, naarmate de motor beter ging lopen [stationair nog niet], en de uitlaat warmer, kwam er meer witte rook uit de uitlaat.
Dus even de motor uit en een paar min wachten, dit heb ik een keer of 4 herhaald en 't witte rook werd steeds minder, maar toen was de uitlaat zover op gewarmd dat de olie dat met de koelvoeistof in de uitlaat kwam begon te dampen dus nu een blauwe pluim, motor weer uitgezet. :halo:
Ik stap uit en ruik een vreemde lucht en hoor een raar geluid, loop naar de achterkant kijk in de put en zie wat brandend omlaag vallen, kijk even gauw en zie dat de kunststof afscherming van de variomatic in de hens staat, :flame: gauw de blusser van de werkbank gepakt de put in, knop van de blusser tegen de muur geslagen en dan niets,:wtf: blusser werkt niet, gauw die uit de auto gehaald veiligheid los gericht en een laag poeder over de vlammen geblazen, :w00t: ook op de putvloer de vlammen gedoofd. :y:
Toen de mist van bluspoeder was weggetrokken ben ik eens gaan kijken naar de eerste schade::wtf2:
de kunststof afscherming van de variomatic is schrot, [de gedeelte dat aan de auto vast is gemaakt de inspektie plaat is nog goed]yeehaa!
Kunststof benzine toevoer en retour zijn gesmolten over een lengte van 15 tot 20 cm. :grr:
Dat was alles wat ik in de gouwigheid had gezien.
Oorzaak? Vermoedelijk wat rotzooi op de uitlaatpijp dat door het opwarmen van de uitlaat is gaan branden :flame: en de kunststof afscherming van de variomatic heeft aangestoken. :flame:
Nu moet ik naar de sloperij gaan :wtf2: en kijken of de Volvo er nog staat voor een benzineslang en kunststof afscherming van de variomatic, en ook nog verder meer onderdelen er afhalen voor spare parts
wordt vervolgd....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
:w00t:Erik;44735 schreef : Dit vind ik erg. Je krijgt van mij een gratis dubbele plastic benzineleiding. Heb ik liggen. En die kap heb ik ook liggen. Kom dinsdag, woensdag, donderdag, zaterdag of zondag maar naar Landhorst/Venhorst.
Erik: You have PB mail :worship:
:groovy:
:y: Alvast bedankt :yesyes:
Ik zal eens kijken dat er wat foto's komen...
wordt vervolgd......
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Stationair lopen is nog een probleem, ik heb vermoedelijk een lekke spruitstuk pakking want als ik wat remmen reiniger op de spruitstuk spuit loopt de motor rustiger, dus morgen de spruitstukken verwijderen en voor alles een nieuwe pakking, ook de carb die ga ik ook demonteren en alles nakijken en schoonmaken.
wordt vervolgd
- V300 register
- Verbannen
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Ik moet toch nog kijken voor een lek of iets dergelijks want stationair loopt de motor nog niet lekker, maar hij loopt!!
wordt vervolgd
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Heb bij nader inzien, besloten de motor uit de Winner in de Blueline te zetten en alles wat beter is van de Winner ook te verwisselen. :hmmz2:
Vrouwtje wordt ongeduldig want ze wil in de nieuwe Volvo rijden, en ik kan de motor van de Blueline niet fatsoenlijk stationair aan het lopen krijgen.
Dus ik heb nu 2 weken [werk]vakantie om de klus te klaren in m'n uppie :nono:, nou ja in m'n uppie, heb 't vrouwtje gezegd dat ze maar mee moet helpen als het nodig is :f
Wordt vervolgd
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Heb gisteren de motor uit de Blueline gehaald en de garage uitgetrokken met de Ascona , en de Winner de garage ingereden. Vandaag de motor uit de Winner gehaald en de motor van de Blueline in de Winner gezet :groovy:, motor loopt ook in de Winner als bagger , maar we hebben nog wat tijd dadelijk als de Blueline goed is :f, ze staat in de garage in afwachting van haar nieuwe hart , morgen gaan we verder......:S
wordt vervolgd