Motor vervangen 340 Blueline
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
:yeah: ik wil van de pakking wissel een klein foto reportage maken en dan hier plaatsen en, als ik tijd heb om te vertalen, ook op de Volvo 300 Mania forum.
vraag: is de carterpan te demonteren als de motor nog in de auto is?? [ik wil de mayonaise zoveel mogelijk eruit spoelen, met diesel of zo iets :yesyes:, voor dat ik de motor ga uitproberen]
wordt vervolgd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
:wtf2: Anders doe ik de motor wat optillen met de takel :yesyes:
wordt vervolgd
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Heb vandaag de kop gelicht en toen er was wat meer met de blok dan in eerste instantie.:grr:
Blijkt dat er iets in de derde cilinder wat warm is geworden :flame: en is verbrand nl de verbrandings ruimte van cilinder 3,:wtf2: het is zo erg dat je de klep zetel zijkant van beide zetels kan zien :grr:, daar komt nog bij dat de zuiger ook niet meer de originele boven kant meer heeft aan de bovenrand :grr: en dat er flinke groeven in de cilinderwand zitten :flame:.
Dus ik zit met een "klein probleem" :lol:, :wtf2: ik heb nu de keuze uit 4 opties:
1 motor laten voor wat het is :wtf2: en de motor van de witte 340 gebruiken :crazy2:
2 alleen de defekte zuiger, cilinder bus en kop vervangen :hmmz:
3 motor compleet reviseren :uh-uhh:
4 andere motor ergens uithalen :confused:
Optie 1 kan alleen als Marij de auto een week niet nodig heeft, maar dan weet ik niet hoe de rest van de aandrijving functioneerd.
Optie 3 komt nicht im frage [kost veel van wat ik niet heb :grr:]
dan blijft er optie 2 en 4 over waarbij ik liever optie 4 heb dan 2 maar ja bij optie 4 geld ook het zelfde als optie 3.
en ik heb het vermoeden dat optie 2 ook niet erg aantrekkelijk is qua finanti?n :grr::grr::grr::grr:
:confused: Dus als iemand nog meer opties voor me heeft hoor ik ze graag :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
als je nou meer bied, dan kun je em misschien wel krijgen?
en anders weet ik in nijmegen nog een 340 blok op de sloop. 80.000 gelopen
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Wie is Harry en hoe kom ik met hem in contact?KonradW;43260 schreef : ik hoorde dat harry nog ergens een mooi blokkie gevonden had?
wat was de laatste bod dan?KonradW;43260 schreef : als je nou meer bied, dan kun je em misschien wel krijgen?
en wat moet die opbrengen?KonradW;43260 schreef : en anders weet ik in nijmegen nog een 340 blok op de sloop. 80.000 gelopen
- V300 register
- Verbannen
heb momenteel maar 1 motor liggen, die is voor eigen reserve. maar ze zijn vast eenvoudig te vinden...
- V300 register
- Verbannen
kijken naar bmw spulletjes
zal ik t wel ff voor je vragen wat t moet kosten