Justins '88er 340 GL diesel
- V300 register
- Verbannen
Ik zou het oprecht zonde vinden als deze auto uit beeld van de club verdwijnt
(voor de goede orde, ik was ooi lidnummer 0004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zitten er eigenlijk nog 'lueke' dingen op? Stuurbekrachtiging, centrale vergrendelin, elektrische ramen etc.?
Het is een importauto em zo te zien is deze kaler dan een Nederlandse GL.
Stel dat de auto door de club aangekocht zou kunnen woden, dan bied ik me aan om me over de auto te ontfermen zolang deze in het bezit van de club is.
Wat zou een reële prijs zijn voor deze auto? € 1.250?
- V300 register
- Verbannen
jilger;253238 schreef : De auto is weer wat goedkoper geworden.
Zitten er eigenlijk nog 'lueke' dingen op? Stuurbekrachtiging, centrale vergrendelin, elektrische ramen etc.?
Stel dat de auto door de club aangekocht zou kunnen woden, dan bied ik me aan om me over de auto te ontfermen zolang deze in het bezit van de club is.
Het staat natuurlijk iedereen vrij om een crowdfunding o.i.d. op te richten om een auto te kunnen kopen, dat wordt wel vaker geprobeerd. In 99% van de gevallen blijft het opgehaalde bedrag echter bij een paar 10-tjes hangen (eigenlijk ook wel logisch). Eén keer heb ik gezien dat het wel lukte. Dat was met een hele zeldzame oude Mazda geloof ik, op het Autoweek forum. Het geld voor de aanschaf was bij elkaar, maar toen...
Omdat de auto door vele mensen die elk 25 euro hebben bijgedragen is betaald, had de nieuwe eigenaar van deze Mazda ook bijna dagelijks moreel te verantwoorden hoe het met de auto ging. Hoe het opknappen vorderde. Helaas bleek het project veel groter te zijn dan de koper van te voren had ingeschat. Te groot. Omdat de auto feitelijk was betaald door pak hem beet 20 mensen die willen zien dat de auto wordt opgeknapt, werd het moreel gezien ook weer heel lastig die auto van de hand te doen.
Als je crowdfunding vervangt door de clubkas, áls dat al kan, dan heb je verantwoording af te leggen aan 170 man en een bestuur in plaats van 20 man. Dat moet je niet willen denk ik.
Ik ga mezelf nu waarschijnlijk niet populair maken, maar mijn advies; doe het niet. Koop een auto zelf met eigen investering zodat je ermee kunt doen en laten wat je wilt, of koop hem niet.
Daarnaast, als je de aanschafprijs van een auto niet of nauwelijks kunt opbrengen, hoe ga je dan de vaste lasten, het onderhoud en eventuele reparaties opbrengen? (helaas spreek ik uit ervaring, ik heb die fout ook ooit gemaakt)
- V300 register
- Verbannen
- Justin Kiers
- Nieuw lid
jilger;253238 schreef : De auto is weer wat goedkoper geworden.
Enkel centrale vergrendeling zit er op Jilger, verder is ie idd behoorlijk kaal. Ook geen klokje, ja in de tellerbak...
- Justin Kiers
- Nieuw lid
En hij is in goede staat hoor, maar voor hij perfect is, want dat wil je dan, heb je er nog wel een behoorlijke pens werk aan kan ik je vertellen.
Zelf aanschaffen en er kms mee vreten, weg zetten of wat je dan ook wil, of lekker aan je voorbij laten gaan.
Het is gewoon onmogelijk om alle 300s te redden. En daarnaast voel ik me ook totaal niet geroepen om dat te doen. Ik houd gewoon die 360 van mij netties op de baan, maar daar laat ik het ook bij.
- Steven340
- Nieuw lid
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=10681
En ik bedenk me nu ook dat ik daar nog steeds nog foto's van tegoed heb.
Ben er nog niet aan begonnen, maar het goede nieuws is wel dat deze dit weekend wordt verhuisd van zijn huidige buiten plek naar een schuur waar hij voorlopig binnen kan staan.
Roest hij in ieder geval niet verder weg
Tja zoveel projecten.... ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat we hieraan gaan beginnen, opzich is de carrosserie best hard, dus is wat dat betreft een goede basis.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Kortom: hoop om over na te denken als je dit soort constructies zou willen optuigen.
Maar het zou dus kunnen, maar wrs voor deze te laat (ivm hoeveelheid admin werk).
Minder moelijk om dit doel te ondersteunen zou kunnen zijn om, als/via de club, te kijken of je een soort collectieve lange termijnstaling kunt regelen. Zodat leden hun (geschorste) wagens ergens voordeliger op een acceptabele manier (overdekt) kunenn stallen.Maar dan moet natuurlijk niet ineens weer een loods met oldtimer afbranden, dan is in een klap juist alles weg.
- V300 register
- Verbannen
Steven340;253243 schreef : Er is al wel degelijk zoiets eerder gedaan binnen onze club, namelijk met deze 343 Blue Special:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=10681
Dat was toch wel even wat anders vind ik Steven.
De aanschaf van die 343 kostte sowieso niet zo veel, dus dat was met 10-tjes (of 25-jes) werk ook wel te doen. Bovendien kwam die auto bij jou terecht, als zeer bekende binnen de club die zichzelf de laatste jaren meerdere malen bewezen heeft bij het opknappen en restaureren van 300's. Ten slotte was het voor mij ook vooral de gun-factor; mijn aandeel in die reddingsactie is als vriend gegeven.
- V300 register
- Verbannen