show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Justins '88er 340 GL diesel

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2018 22:01 #979692 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Justins '88er 340 GL diesel

v0lv0freak;252081 schreef : Wow dat is snel voor een 340 diesel! Mooi dat je hem snel hebt kunnen verkopen, hopelijk is de nieuwe eigenaar er zuinig op :)

Ik ga er eigenlijk van uit dat deze liefhebber hem heeft doorverkocht aan een serieuze andere liefhebber met de garantie dat deze diesel nog lang mee gaat en kans maakt om als originele diesel over 40 jaar nog te rijden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2018 10:19 #979699 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Justins '88er 340 GL diesel

Erik;252099 schreef : Ik ga er eigenlijk van uit dat deze liefhebber hem heeft doorverkocht aan een serieuze andere liefhebber met de garantie dat deze diesel nog lang mee gaat en kans maakt om als originele diesel over 40 jaar nog te rijden

Dat vind ik een erg nobele gedachte. De motor zal het nog wel even uithouden.
Echter, roest is ook hier de ergste vijand. Garantie op een 30 jaar oude auto,
wie kan en wil die nog geven? Droog stallen en er af en toe mee rijden, dat
lijkt me de beste formule om hem daadwerkelijk die 40 jaar te laten halen.
Je kunt een koper nergens toe verplichten, al weet ik dat jij, Erik, dat het liefst
zwart op wit zou willen zetten. Je kunt er alleen maar het beste van hopen.
Waar mag je straks nog rijden met een 40 jaar oude Diesel? Je kunt er altijd
een 2-liter in hangen, als dat de grootste bedreiging zou worden.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2018 19:40 #979706 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Justins '88er 340 GL diesel
Ik moet altijd nog denken aan die restauratie van een DAF die John Bear gedaan heeft. Het dak en bodem zijn bijna totaal vervangen. En aan andere delen is ook flink gewerkt. Er is toen een hele mooie auto tevoorschijn gekomen en hij gaat er mee naar tentoonstellingen etc. (hiervoor krijg je in NL ook ontheffing);. Dat lijkt me ook de goede aanpak van deze diesel :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2018 20:57 #979707 door V300 register
De diesel staat alweer te koop op marktplaats zag ik, dit keer voor 1950 euro.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2018 21:13 #979708 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Justins '88er 340 GL diesel
Heb ik gedaan Bart!

Viel mij ook reuze mee v0lv0freak, was er ook erg blij mee.
Ik heb geen foto's van 'mijn' 460 diesel, aangezien ik daar vanaf zag. Heb wat anders gekocht.. Een 940 GL van 1990 met een B230FB en een automaatje op G3 met 195k op de tellert!

Hm, ik zie hem staan Bart, chill ook dat hij de moeite neemt zelf ff foto's te maken. Nou ja goed, hij is/was er oprecht blij mee. Weet dat het geen handelaartje is oid, maar hij lijkt nu te denken even snel te kunnen cashen. Ik denk dat je je dan niet zo goed hebt ingelezen wat betreft de markt van een 340 diesel.. :crazy1:
Laat staan met screenshots van mijn foto's en een ronduit wáárdeloze ad.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2018 21:23 #979709 door V300 register
Ach, als hij denkt snel winst te kunnen maken gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Daar hoef je natuurlijk niet mee te zitten, maar het is jammer dat mensen andere bedoelingen hebben dan ze je voorhouden. Het voordeel van zo'n vraagprijs is natuurlijk wel dat hij vrij duur is voor crossers of oprijders.

Mocht je het vervelend vinden dat hij je foto's gebruikt dan heb je overigens alle reden om de verkoper te vragen deze te verwijderen of de advertentie te rapporteren bij marktplaats.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2018 21:37 #979710 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Justins '88er 340 GL diesel
Nee daarom, dat vind ik er de hilariteit ook nog wel weer van. Ik vind het meer een beetje onfatsoenlijk, en mensen die echt interesse hebben knappen hier sws op af lijkt mij.

Ach ja, dat is ook wel zo, maar ik heb helemaal geen zin om er heisa van te maken, ik laat het mooi gaan en lach hem uit vanuit mijn 940 :)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-10-2018 11:07 #979715 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Justins '88er 340 GL diesel

JKiers;252117 schreef : Nee daarom, dat vind ik er de hilariteit ook nog wel weer van. Ik vind het meer een beetje onfatsoenlijk, en mensen die echt interesse hebben knappen hier sws op af lijkt mij.

Ach ja, dat is ook wel zo, maar ik heb helemaal geen zin om er heisa van te maken, ik laat het mooi gaan en lach hem uit vanuit mijn 940 :)

Mensen die echt in de markt zijn vinden dat niet leuk inderdaad.
Ik heb onlangs de V70 van mijn schoonpa verkocht. Hij had hem eerst al een dag op marktplaats gehad in zijn eigen woonplaats. Ik heb volgens mij 3 reacties gehad dat de auto eerst ergens anders te koop stond..

Maar wat een sukkel. De markt voor een 340 diesel is gewoon ronduit klein en de prijs is geen koopje. Ik wens hem succes (en ondertussen elke maand belasting betalen, dus de winst wordt met de maand kleiner yeehaa!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2018 12:14 #979716 door V300 register

v0lv0freak;252122 schreef : Mensen die echt in de markt zijn vinden dat niet leuk inderdaad.
Ik heb onlangs de V70 van mijn schoonpa verkocht. Hij had hem eerst al een dag op marktplaats gehad in zijn eigen woonplaats. Ik heb volgens mij 3 reacties gehad dat de auto eerst ergens anders te koop stond..

Maar wat een sukkel. De markt voor een 340 diesel is gewoon ronduit klein en de prijs is geen koopje. Ik wens hem succes (en ondertussen elke maand belasting betalen, dus de winst wordt met de maand kleiner yeehaa!)

Ik zou zeggen, maak de verkochte prijs bekend in het ledenforum, dan is meteen 95% van de mogelijke kopers goed geïnformeerd en zal dit soort praktijken niet de moeite te lonen en is de kans op herhaling klein.

Misschien is het wel een idee om daar een topic te hebben voor iedereen die zijn of haar 300 serie verkoopt (evt met kenteken) met de prijs erbij. Mocht een clublid dan weer zo'n auto tegenkomen en er zijn verder geen reparaties uitgevoerd of verbeteringen gedaan zijn dan is het duidelijk dat er geen waarde is toegevoegd en de auto dus niet door een liefhebber wordt doorverkocht.
En dan hoeft er dus ook geen onnodig kapitaal verloren gaan wat anders in de auto gestopt had kunnen worden, want je kan dan een goed geïnformeerd bod doen op de auto met deze kennis.
Het loont ten slotte dan ook extra de moeite om lid te zijn van deze leuke club. Niet dat er iets mis is met een beetje handel, maar het is fijn om elkaar te informeren binnen een club.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2018 13:34 #979717 door V300 register

Robert340;252123 schreef : Misschien is het wel een idee om daar een topic te hebben voor iedereen die zijn of haar 300 serie verkoopt (evt met kenteken) met de prijs erbij. Mocht een clublid dan weer zo'n auto tegenkomen en er zijn verder geen reparaties uitgevoerd of verbeteringen gedaan zijn dan is het duidelijk dat er geen waarde is toegevoegd en de auto dus niet door een liefhebber wordt doorverkocht.

Dan krijg je dus een topic met discussies over een medeclublid en of hij/zij een rechtvaardige prijs vraagt voor een auto. Ik zou me er persoonlijk zeker niet aan wagen, en ik vind het een groot risico voor de gezelligheid binnen de club.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC