- Berichten: 4
Justins '86er 360 GL
- 16673-dummy
- Nieuw lid
De koppakking van een B200 gaat echt bijna nooit kapot, wat een pech.
Is de auto alweer thuis?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
volvofiel;250985 schreef : Wat vervelend!
De koppakking van een B200 gaat echt bijna nooit kapot, wat een pech.
Is de auto alweer thuis?
Hmm, er zit dus niet zo'n hoog geloofwaardigheidsgehalte aan mijn verhaal..?
Zal ik dan maar eerlijk zijn?
Ik heb 90%, van alle dingetjes die jullie opnoemden welke handig zouden zijn om mee te nemen, daad werkelijk meegenomen. En om even zeer correct te zijn, heb ik precies 0,0% van al die dingetjes hoeven te gebruiken!
Het zijn uiteindelijk 5000 kilometers geworden waarvan elke zonder enig euvel! Of we nou met 30+ graden in de file van Bordeaux stonden, of met de zelfde temperatuur met 140 kmp/u heuvel op reden, het maakte niets uit, temperatuur van de motor bleef perfect.
Er is nog niet een zekering gesprongen.
Alleen twee keer bijna de auto in de hens gehad doordat de oplader van onze elektrische koelkast en de telefoons begon te smelten,
en bijna dood ervaring door een Fransman die rechts naast mij reed op de snelweg en ineens besloot daar te willen rijden waar ik reed en gevreesd met grote vrezen dat de accu leeg zou zijn na een middag sightseeing in Monaco, met de 360 in de parkeergarage, met de koelbox nog in de sigarettenaansteker: starten -> lopen, niks aan het handje.
Werkelijk een práchtige vakantie gehad, de 360 heeft ons overal gebracht, in de Alpen heeft hij flink moeten werken maar wat was het de moeite waard zeg!
Een roadtrip om nooit te vergeten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Ik vind het persoonlijk wel leuk. En het is mijn manier om duidelijk te maken dat ik het echt onvoorstelbaar, fantastisch en ronduit bijzonder vind dat je een zorgeloze trip kunt maken van deze omvang met een auto van 32 jaar oud met dik drie ton op de teller!
En ohja, niet te vergeten, ook nog met een zware last van vier personen, een dakkoffer en hun benodigdheden voor twee weken vakantie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
François;250998 schreef : Nu nog een keer deze trip maar dan met een caravan van 1200kg erachter.
Oef, dat lijkt mij een hele beproeving :wtf:
Merkte nu echt al duidelijk verminderd vermogen boven de 1500 meter. 2200 is het hoogste dat we geweest zijn.
De haarspeldbochten van de Tendepas zullen ook niet echt een feestje zijn met de sleurhut aan de kogel denk ik
Al mag ik niet klagen hoor, de auto was ook wel echt serieus zwaar beladen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
JKiers;251007 schreef : Oef, dat lijkt mij een hele beproeving :wtf:
Het is maar net wat je gewend bent en waar je je aan wilt meten.
Er zijn tijden geweest dat men met vrachtwagens reed die minder vermogen en koppel hadden dan jou 360. Snel ging dat niet maar ook toen kwamen ze de berg op, het liefst zelfs flink overladen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
General Custom;251008 schreef : Het is maar net wat je gewend bent en waar je je aan wilt meten.
Er zijn tijden geweest dat men met vrachtwagens reed die minder vermogen en koppel hadden dan jou 360. Snel ging dat niet maar ook toen kwamen ze de berg op, het liefst zelfs flink overladen.
Helemaal mee eens hoor, je moet je er op instellen natuurlijk. Je moet gewoon goed toeren maken en dan kom je overal.
Viel me wel op overigens, dat ik hier in ons platte NL, zelden boven de 3500 toeren schakel, aangezien ik dan toch het gevoel heb dat de meeste sleur er wel uit is. Terwijl ik in de bergen en heuvels toch wel duidelijk merkte dat bij die toeren de snelheid terugzakte als we omhoog gingen, wat niet/nauwelijks het geval was wanneer ik boven de 4000 toeren reed.
Dan merk je wel dat de B200e zijn max koppel bij 4200 levert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Had je de distributieriem nog vervangen voor je op reis ging?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.