show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Justins '86er 360 GL

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2018 17:05 #975767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Justins '86er 360 GL
Bij je pechhulp, let er dan goed op wat de voorwaarden zijn. Vaak is het zo dat wanneer de auto kapot gaat deze niet terug naar huis gebracht wordt wanneer de dagwaarde de vervoerskosten overstijgt, en dat is vrij snel in het geval van een 360.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2018 17:11 #975768 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Justins '86er 360 GL

General Custom;250621 schreef : Bij je pechhulp, let er dan goed op wat de voorwaarden zijn. Vaak is het zo dat wanneer de auto kapot gaat deze niet terug naar huis gebracht wordt wanneer de dagwaarde de vervoerskosten overstijgt, en dat is vrij snel in het geval van een 360.

Dat is inderdaad iets waar ik nog achteraan wil bellen met mijn verzekering

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2018 09:02 #975776 door V300 register
Slangklemmen. Gewoon een setje met van alles wat meenemen. Ik heb er al eens een geknapte koppelingskabel mee kunnen repareren.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2018 11:02 #975779 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Justins '86er 360 GL

JKiers;250622 schreef : Dat is inderdaad iets waar ik nog achteraan wil bellen met mijn verzekering

Dat heeft de KNAC beter geregeld. Deze is iets duurder.

• Albert Jan Algera
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2018 01:22 #975797 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Justins '86er 360 GL
Ik heb vorig jaar een tochtje van 7000km met de 360 gemaakt. Enige wat ik toen echt nodig heb gehad was een haarspeld om me km-teller kabel vast te zetten. En een keer de auto moeten aanduwen met een paar man. Omdat deze was leeg getrokken door meerdere keren een powerbank op te laden.

[ATTACH]5029[/ATTACH]

Ben daar in tegen al met vele male slechtere auto's ver van huis geweest.

Wat al meer hierboven is vermeld: Slangenklemmen, stroomdraad, ijzerdraad, stukje stroomdraad, idd goede reservewiel, startkabels (ook fijn voor andere als deze met een lege accu staan), sleepkabel (al gebruik hem om pietje uit de modder te trekken of als touw voor je hangmat). klein gereedschapssetje waarmee je vrijwel alles kan doen. Gereedschap komt vast wel van pas al is het om een andere te helpen.

Accu dynamo V-snaren, startmotor en relais het je allemaal niet nodig. Neemt veel te veel ruimte in. Aanduwen van een auto kan prima, V-snaren zijn universeel (en zitten er twee van op), relais kan je doorverbinden enz. gewoon creatief zijn.

En ik heb gemerkt dat als je met een probleem staat en je probeert mensen vriendelijk om hulp te vragen. (in een of ander verlaten dorp). Dan willen ze je graag helpen en verwijzen ze je door naar de juiste persoon. Dan komt het ongetwijfeld wel goed bij pech. Zo heb ik een lekke kunststof brandstoftank gehad die iemand met een soldeerbuit voor me heeft dicht gesmolten, vroeg hij omgerekend 10€ voor en is de hele vakantie goed gebleven. Een andere vakantie (ergens ver afgelegen) had ik een lekke radiateur. Wat rond gevraagd en werd vervolgens doorverwezen na een persoon "die wel Engels sprak" die weer een monteur kende die de volgende dag (met een aantal materialen uit de stad) rond het middag uur zo komen langsrijden. Ik daar de volgende dag daar weer aanwezig. Kreeg ik borrel zelf gestookte drank en nog een, en nog een, werd erg gezellig. Na tijd zij hij, Owja, die monteur komt vandaag niet meer. Kom morgen om de zelfde tijd maar terug :humor:. Goed de dag erna heeft die het opgelost zodat we weer naar Nederland konden komen.

Nog een tip(waar wss niet iedereen het mee eens is), geef je auto een tijdje voordat je weg gaat flink op zijn donder (stukje vol gas op zijn top rijden). Vervolgens alles goed nalopen of je iets raars ziet. Als er dan dingen slecht zijn (koppakking, iets van de aandrijving) dan komen die dan aan het licht en niet als je ergens met 40 graden een berg op moet rijden.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2018 09:45 #975799 door V300 register
Met die laatste tip ben ik het helemaal eens!
In 2010 zijn wij met onze 360 en de caravan van mijn ouders naar Engeland geweest. Van tevoren de auto technisch in orde gemaakt en inderdaad een keer voluit over de snelweg gereden (nou ja, bij 180 km/u vond ik het wel genoeg).
Dat was een geode test voor de keeling, koppakking etc. Gekukkig bleek de auto goed. Ook tijdens het rijden met de caravan is er niets stuk gegaan.

Veel plezier met je rondrit!

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2018 23:05 #975803 door Justin Kiers

Albert1;250651 schreef : Ik heb vorig jaar een tochtje van 7000km met de 360 gemaakt. Enige wat ik toen echt nodig heb gehad was een haarspeld om me km-teller kabel vast te zetten. En een keer de auto moeten aanduwen met een paar man. Omdat deze was leeg getrokken door meerdere keren een powerbank op te laden.

[ATTACH]5029[/ATTACH]

Ben daar in tegen al met vele male slechtere auto's ver van huis geweest.

Wat al meer hierboven is vermeld: Slangenklemmen, stroomdraad, ijzerdraad, stukje stroomdraad, idd goede reservewiel, startkabels (ook fijn voor andere als deze met een lege accu staan), sleepkabel (al gebruik hem om pietje uit de modder te trekken of als touw voor je hangmat). klein gereedschapssetje waarmee je vrijwel alles kan doen. Gereedschap komt vast wel van pas al is het om een andere te helpen.

Accu dynamo V-snaren, startmotor en relais het je allemaal niet nodig. Neemt veel te veel ruimte in. Aanduwen van een auto kan prima, V-snaren zijn universeel (en zitten er twee van op), relais kan je doorverbinden enz. gewoon creatief zijn.

En ik heb gemerkt dat als je met een probleem staat en je probeert mensen vriendelijk om hulp te vragen. (in een of ander verlaten dorp). Dan willen ze je graag helpen en verwijzen ze je door naar de juiste persoon. Dan komt het ongetwijfeld wel goed bij pech. Zo heb ik een lekke kunststof brandstoftank gehad die iemand met een soldeerbuit voor me heeft dicht gesmolten, vroeg hij omgerekend 10€ voor en is de hele vakantie goed gebleven. Een andere vakantie (ergens ver afgelegen) had ik een lekke radiateur. Wat rond gevraagd en werd vervolgens doorverwezen na een persoon "die wel Engels sprak" die weer een monteur kende die de volgende dag (met een aantal materialen uit de stad) rond het middag uur zo komen langsrijden. Ik daar de volgende dag daar weer aanwezig. Kreeg ik borrel zelf gestookte drank en nog een, en nog een, werd erg gezellig. Na tijd zij hij, Owja, die monteur komt vandaag niet meer. Kom morgen om de zelfde tijd maar terug :humor:. Goed de dag erna heeft die het opgelost zodat we weer naar Nederland konden komen.

Nog een tip(waar wss niet iedereen het mee eens is), geef je auto een tijdje voordat je weg gaat flink op zijn donder (stukje vol gas op zijn top rijden). Vervolgens alles goed nalopen of je iets raars ziet. Als er dan dingen slecht zijn (koppakking, iets van de aandrijving) dan komen die dan aan het licht en niet als je ergens met 40 graden een berg op moet rijden.

Goeie tips Albert, thanks, jij hebt wat dat betreft dezelfde instelling als ik :) Ik wil zeker niet te veel meenemen namelijk. Al het kleine spul wat je noemt zal mee gaan. Daar moet ik me maar mee redden, en anders idd maar bij de locale bevolking. Die leken mij al vast niet de beroerdste en dat bevestig jij nu :D

Ik heb er zin in!

En jij ook bedankt Jilger!

Ik heb vandaag de dakdragers binnen gekregen die een grote dakkoffer moeten dragen, blijf het leuk vinden staan :)

Bijlagen:

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2018 11:57 #975820 door Justin Kiers
Nog even een vraagje, ik heb, na een aantal keren de kachelweerstand opgekalefaterd te hebben, een kachelweerstand bij BBB besteld. Dit bevalt mij uitstekend, alleen doet de motor nu niets op stand 3. Dus ik vermoed dat het relais de geest heeft gegeven. Kan iemand mij vertellen waar die zit? Is toch wel lekker als de blower het doet op de hoogste stand in het warme zuiden :)

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2018 19:54 #976107 door Justin Kiers
Zo, maar even weer een update'je, we zijn inmiddels alweer een weekje thuis en ik heb er al weer een volle werkweek opzitten.

De reis begon fantastisch, Le Havre, mont Saint Michel, Bordeaux (la Teste de Buch) en Moissac hadden we inmiddels achter ons liggen. Helaas heeft onderweg naar Saintes-Maries-de-la-mer de koppakking het begeven en waarschijnlijk is daarmee ook de kop beschadigd. Het was op dat moment een graad of 30 en we reden constant 140..

Gevalletje met de trein terug naar NL dus...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2018 20:16 #976108 door V300 register
Oei, dat is balen. Wordt de auto wel thuisgebracht door de verzekering?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC