Justins '86er 360 GL
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
General Custom;250621 schreef : Bij je pechhulp, let er dan goed op wat de voorwaarden zijn. Vaak is het zo dat wanneer de auto kapot gaat deze niet terug naar huis gebracht wordt wanneer de dagwaarde de vervoerskosten overstijgt, en dat is vrij snel in het geval van een 360.
Dat is inderdaad iets waar ik nog achteraan wil bellen met mijn verzekering
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
JKiers;250622 schreef : Dat is inderdaad iets waar ik nog achteraan wil bellen met mijn verzekering
Dat heeft de KNAC beter geregeld. Deze is iets duurder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
[ATTACH]5029[/ATTACH]
Ben daar in tegen al met vele male slechtere auto's ver van huis geweest.
Wat al meer hierboven is vermeld: Slangenklemmen, stroomdraad, ijzerdraad, stukje stroomdraad, idd goede reservewiel, startkabels (ook fijn voor andere als deze met een lege accu staan), sleepkabel (al gebruik hem om pietje uit de modder te trekken of als touw voor je hangmat). klein gereedschapssetje waarmee je vrijwel alles kan doen. Gereedschap komt vast wel van pas al is het om een andere te helpen.
Accu dynamo V-snaren, startmotor en relais het je allemaal niet nodig. Neemt veel te veel ruimte in. Aanduwen van een auto kan prima, V-snaren zijn universeel (en zitten er twee van op), relais kan je doorverbinden enz. gewoon creatief zijn.
En ik heb gemerkt dat als je met een probleem staat en je probeert mensen vriendelijk om hulp te vragen. (in een of ander verlaten dorp). Dan willen ze je graag helpen en verwijzen ze je door naar de juiste persoon. Dan komt het ongetwijfeld wel goed bij pech. Zo heb ik een lekke kunststof brandstoftank gehad die iemand met een soldeerbuit voor me heeft dicht gesmolten, vroeg hij omgerekend 10€ voor en is de hele vakantie goed gebleven. Een andere vakantie (ergens ver afgelegen) had ik een lekke radiateur. Wat rond gevraagd en werd vervolgens doorverwezen na een persoon "die wel Engels sprak" die weer een monteur kende die de volgende dag (met een aantal materialen uit de stad) rond het middag uur zo komen langsrijden. Ik daar de volgende dag daar weer aanwezig. Kreeg ik borrel zelf gestookte drank en nog een, en nog een, werd erg gezellig. Na tijd zij hij, Owja, die monteur komt vandaag niet meer. Kom morgen om de zelfde tijd maar terug :humor:. Goed de dag erna heeft die het opgelost zodat we weer naar Nederland konden komen.
Nog een tip(waar wss niet iedereen het mee eens is), geef je auto een tijdje voordat je weg gaat flink op zijn donder (stukje vol gas op zijn top rijden). Vervolgens alles goed nalopen of je iets raars ziet. Als er dan dingen slecht zijn (koppakking, iets van de aandrijving) dan komen die dan aan het licht en niet als je ergens met 40 graden een berg op moet rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
In 2010 zijn wij met onze 360 en de caravan van mijn ouders naar Engeland geweest. Van tevoren de auto technisch in orde gemaakt en inderdaad een keer voluit over de snelweg gereden (nou ja, bij 180 km/u vond ik het wel genoeg).
Dat was een geode test voor de keeling, koppakking etc. Gekukkig bleek de auto goed. Ook tijdens het rijden met de caravan is er niets stuk gegaan.
Veel plezier met je rondrit!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Albert1;250651 schreef : Ik heb vorig jaar een tochtje van 7000km met de 360 gemaakt. Enige wat ik toen echt nodig heb gehad was een haarspeld om me km-teller kabel vast te zetten. En een keer de auto moeten aanduwen met een paar man. Omdat deze was leeg getrokken door meerdere keren een powerbank op te laden.
[ATTACH]5029[/ATTACH]
Ben daar in tegen al met vele male slechtere auto's ver van huis geweest.
Wat al meer hierboven is vermeld: Slangenklemmen, stroomdraad, ijzerdraad, stukje stroomdraad, idd goede reservewiel, startkabels (ook fijn voor andere als deze met een lege accu staan), sleepkabel (al gebruik hem om pietje uit de modder te trekken of als touw voor je hangmat). klein gereedschapssetje waarmee je vrijwel alles kan doen. Gereedschap komt vast wel van pas al is het om een andere te helpen.
Accu dynamo V-snaren, startmotor en relais het je allemaal niet nodig. Neemt veel te veel ruimte in. Aanduwen van een auto kan prima, V-snaren zijn universeel (en zitten er twee van op), relais kan je doorverbinden enz. gewoon creatief zijn.
En ik heb gemerkt dat als je met een probleem staat en je probeert mensen vriendelijk om hulp te vragen. (in een of ander verlaten dorp). Dan willen ze je graag helpen en verwijzen ze je door naar de juiste persoon. Dan komt het ongetwijfeld wel goed bij pech. Zo heb ik een lekke kunststof brandstoftank gehad die iemand met een soldeerbuit voor me heeft dicht gesmolten, vroeg hij omgerekend 10€ voor en is de hele vakantie goed gebleven. Een andere vakantie (ergens ver afgelegen) had ik een lekke radiateur. Wat rond gevraagd en werd vervolgens doorverwezen na een persoon "die wel Engels sprak" die weer een monteur kende die de volgende dag (met een aantal materialen uit de stad) rond het middag uur zo komen langsrijden. Ik daar de volgende dag daar weer aanwezig. Kreeg ik borrel zelf gestookte drank en nog een, en nog een, werd erg gezellig. Na tijd zij hij, Owja, die monteur komt vandaag niet meer. Kom morgen om de zelfde tijd maar terug :humor:. Goed de dag erna heeft die het opgelost zodat we weer naar Nederland konden komen.
Nog een tip(waar wss niet iedereen het mee eens is), geef je auto een tijdje voordat je weg gaat flink op zijn donder (stukje vol gas op zijn top rijden). Vervolgens alles goed nalopen of je iets raars ziet. Als er dan dingen slecht zijn (koppakking, iets van de aandrijving) dan komen die dan aan het licht en niet als je ergens met 40 graden een berg op moet rijden.
Goeie tips Albert, thanks, jij hebt wat dat betreft dezelfde instelling als ik Ik wil zeker niet te veel meenemen namelijk. Al het kleine spul wat je noemt zal mee gaan. Daar moet ik me maar mee redden, en anders idd maar bij de locale bevolking. Die leken mij al vast niet de beroerdste en dat bevestig jij nu
Ik heb er zin in!
En jij ook bedankt Jilger!
Ik heb vandaag de dakdragers binnen gekregen die een grote dakkoffer moeten dragen, blijf het leuk vinden staan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
De reis begon fantastisch, Le Havre, mont Saint Michel, Bordeaux (la Teste de Buch) en Moissac hadden we inmiddels achter ons liggen. Helaas heeft onderweg naar Saintes-Maries-de-la-mer de koppakking het begeven en waarschijnlijk is daarmee ook de kop beschadigd. Het was op dat moment een graad of 30 en we reden constant 140..
Gevalletje met de trein terug naar NL dus...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.