show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Justins '86er 360 GL

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2018 07:11 #977004 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Justins '86er 360 GL
Zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Met Moog heb ik zelf ook niet al te goede ervaringen. Spullen die er vanuit het doosje al half afgewerkt uitzien.

Waar ik wel goede ervaringen mee heb, en waar mijn voorkeur dan ook ligt; lagers van SKF, pakkingen en keerringen van Victor Reinz, filters van Mann, bougies echt enkel van NGK, ontstekingsdelen van Valeo en Beru, en voor de rest bij voorkeur Bosch omdat dat een redelijk veilige keuze is in kwaliteit.
Uitzondering daarop; Bosch luchtfilters, en ontstekingsdelen. Verder ben ik geen fan van Fram filters, Moog, Bölk, goedkope merkloze koppakkingsets, AC Delco/Delco Remy, Bosch en Beru bougies, (hoewel er uitzonderingen zullen.zijn)

Een tip om een beetje het kaf van het koren te kunnen scheiden, kijk een keer op Rockauto.com. Dat is een wereldwijde Amerikaanse site met warehouses over de hele wereld. Tot een paar jaar geleden hadden ze ook Volvo 300 onderdelen, die kwamen dan uit een warehouse in Engeland. Het leuke van die site is, als je een keer net doet of je een Volvo 240 hebt of zo, dat deze website de onderdelen in overzichtelijke categorieën zet. Per categorie krijg je vervolgens weer een opdeling tussen de budget merken, normale kwaliteit, premium kwaliteit, en soms zelfs nog racing kwaliteit. Het verschil merk je zeer goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2018 10:14 #977005 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Justins '86er 360 GL
Wauw, ze hebben zelfs nog onderdelen voor de Yugo :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2018 16:28 #977008 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Justins '86er 360 GL
Ik vraag een linker stabilisator stang en dan wordt de rechter van ABS aangeboden. Een rechter kan ik overal krijgen. Het gaat me om de linker met nummer 260137 als het dan ABS moet zijn. En wat blijkt die is ook uitverkocht. Ik zal morgen eens bellen en kijken wat ze nu daadwerkelijk nog kunnen leveren en op welke termijn

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2019 21:05 #980504 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Justins '86er 360 GL
Gegroet u allen!

Mijn trouwe moat staat momenteel lekker uit te rusten in de stalling na een druk bekilometerd jaartje. Nou ben ik van plan om van het voorjaar de puntjes op de i te zetten. Dat houdt in alles wat Joep zei tijdens klokje rond en dus ook een paar nieuwe bandjes. Maar nu twijfel ik of ik deze velgen er onder wil houden of een paar andere. Deze vind ik vrij saai, maar ze zijn volgens mij wel origineel.
Zijn er nog meer keuzes wat betreft originele velgen voor onder een GL uitvoering?

Bijlagen:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2019 21:30 #980505 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Justins '86er 360 GL
De 14 inch GLT-velgen kon je er ook op krijgen. Heb je een bredere, plattere band en dat komt de wegligging wel ten goede, kan ik je uit ervaring melden :)

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2019 21:50 #980506 door Justin Kiers

volvofiel;252988 schreef : De 14 inch GLT-velgen kon je er ook op krijgen. Heb je een bredere, plattere band en dat komt de wegligging wel ten goede, kan ik je uit ervaring melden :)

Ah ja, je hebt het over nummertje vier in de optielijst? Ik vind zelf 3 ook wel erg charmant :wtf2:

Bijlagen:

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2019 21:59 #980507 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Justins '86er 360 GL

volvofiel;252988 schreef : De 14 inch GLT-velgen kon je er ook op krijgen. Heb je een bredere, plattere band en dat komt de wegligging wel ten goede, kan ik je uit ervaring melden :)

Maar niet het comfort die de 13" banden geven, dat kan ik uit ervaring zeggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2019 23:05 #980508 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Justins '86er 360 GL
Ik heb laatst een setje 14" Pollux velgen gekocht. En kreeg een week later een viertal 15" Cetus velgen, afkomstig van het laatste type 440/460

Ik leen even een foto van Steven, als dat mag. Zo zouden de Pollux velgen moeten staan. Niet verkeerd, toch?

Cetus velgen onder een 460:

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2019 06:14 #980509 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Justins '86er 360 GL
Origineel horen er wieldoppen onder, de velgen die je nu hebt zijn alleen voor de "kale" 340 modellen of 360 "niks"

Zelf zou ik denk ik ook voor de 14" GLT velgen gekozen hebben, die dichte variant Nr.4
Vind dat zelf altijd erg strak staan onder een 360.

Heb eventueel nog zo'n setje voor je liggen, hoeven niet gespoten te worden, eentje heeft wat lichte krasjes maar wellicht met polijsten er nog uit te halen.

Als je interesse hebt stuur maar een PB

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2019 08:48 #980854 door Justin Kiers
Bijna 1 maart

Het is bijna weer zo ver, 1 maart mag de 360 weer de baan op! Van de week ben ik druk bezig geweest met de voorbereidingen hiervoor. Zo heeft de 360 een beurt gekregen en zijn de eerste dingen die naar voren kwamen tijdens klokje rond vervangen!
Ik heb via winparts koppelstangen voor de stabilisatorstangen gekocht. Waren leverbaar dus gewoon binnen twee dagen in huis en ze zien er erg goed uit, en passen ook exact zoals het hoort. Ik weet nog niet hoe het is met rijden en slijtage zal ook nog moeten blijken.

Daarnaast heb ik de plaatjes voor onder de motorsteunen, die ik van François heb gekregen, gemonteerd, dit gaat een hoop trillingen schelen!

Next: GLT velgen + nieuwe banden!

Bijlagen:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC