show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Justins '86er 360 GL

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2019 12:40 #983629 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Justins '86er 360 GL
Goed bezig Justin! Straks weer lekker de weg op met deze 360 :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2019 20:57 #983630 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Justins '86er 360 GL

NickN;256594 schreef : Goed bezig Justin! Straks weer lekker de weg op met deze 360 :)

Ik kan niet wachten Nick! Duurt helaas nog wel tot maart :( Maar dan staat ie er ook weer piekfijn bij. Ik heb nog een leuk bedrag verzekeringsgeld te besteden bij de schadehersteller van de aanrijding op het linkerachterscherm begin dit jaar. Wordt allemaal in één keer herstelt!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2019 21:24 #983631 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Justins '86er 360 GL
Mooi, goed bezig :)

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2019 14:05 #983635 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Justins '86er 360 GL
Nadat we de voorschermen er af haalden zondag, kwam er aan beide kanten een dikke klont modder uit de onderste hoeken achter het voorwiel. Dat is van de afwatering van je dak die via de gootjes tussen je binnen- en buitenscherm van je auto af lopen. D'r zit welgeteld één gaatje die al dat water af moet voeren, maar dat werkt dus niet als er een bult vuil mee gaat.

Nu ik de boel toch los heb en alles wil behandelen voor ik het terug plaats wil ik het ook in één keer goed doen. Ik wil die afwatering verbeteren, alleen weet ik nog niet precies hoe ik dat wil doen. Nog één of meerder gaten boren kan, maar groter vuil blijft da nog hangen. Is iets van een sleuf van een x aantal cms lang en een cm of anderhalf breed niet een oplossing?

Ik hoor graag jullie meningen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2019 21:55 #983640 door V300 register
De onderste 10 centimeter van het spatbord afslijpen doet wonderen, maarja, het oog wil ook wat he... :+

Wat ik denk dat je het beste kunt doen is dat stuk, zowel aan de auto-kant als aan de spatbordkant, goed beschermen. Kaal slijpen, zinkspray/zinkprimer o.i.d. er op en tectyleren. Af en toe kun je dan bij het wassen met de tuinslang door dat gaatje spuiten om het open te houden, en eens in de paar jaar de spatborden er een keer afschroeven om schoon te maken en opnieuw te tectyleren.
Wat ook werkt tegen het vuil is bij het monteren de wielkastranden met carrosseriekit af te dichten.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2019 22:46 #983641 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Justins '86er 360 GL
Ik raad al mijn klanten aan om tenminste 1x per jaar het voorscherm aan deurzijde los te nemen. Dat kan heel simpel door 2 a 3 bouten te verwijderen en gebruik te maken van de flexibiliteit van het scherm. Dit levert geen schade op. Daarna kun je modder verwijderen, schoonmaken, laten drogen, behandelen en weer dicht maken.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
02-12-2019 10:05 #983674 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Justins '86er 360 GL

JKiers;256601 schreef : Nog één of meerder gaten boren kan, maar groter vuil blijft da nog hangen. Is iets van een sleuf van een x aantal cms lang en een cm of anderhalf breed niet een oplossing?

Ik hoor graag jullie meningen!

Ik denk dat dit alleen maar ervoor zorgt dat er meer rommel in je scherm komt! Van de banden spat een hoop viezigheid af. In de winter zelfs pekel, mocht je in het pekelseizoen rijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2019 09:47 #983697 door V300 register
Geen roest

Bij mij precies hetzelfde! Ik was al bang gemaakt door alle roest verhalen hier op het forum. Gisteravond haal ik mijn spatscherm eraf. Alleen links klein beetje oppervlakte roest.
Klopt het dat de spatscherm boven in de moterruimte vast gekit zitten? Of heeft de vorige eigenaar dat gedaan?

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2019 12:25 #983699 door V300 register
Nee, dat klopt, sterker nog: Eigenlijk zou er rondom kit moeten zitten op de naden. In ieder geval bovenlangs en door de wielkast heen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2019 13:13 #983700 door V300 register
:y:Super. Ga ik dat straks ook doen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC