- Berichten: 284
Justins '86er 360 GL
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
De dempers of de veerpootlagers?
De eerste heb ik al eens gedaan (achter dan), de tweede zit ik al tijdje tegenaan te hikken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
BartJu;253963 schreef : Welk del is nou de beste investering?
De dempers of de veerpootlagers?
Oef, wil je wel niet zulke moeilijke vragen stellen?
Ik denk dat beide vervangen het meest wenselijke resultaat levert. Lekker in één keer meepakken, heb je het meeste profijt van!
De nieuwe schokbrekers zorgen voor een veel strakker en beter weggedrag, maar misschien vind ik het lichtere sturen nog wel veel fijner..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
JKiers;253969 schreef : Oef, wil je wel niet zulke moeilijke vragen stellen?
Ik denk dat beide vervangen het meest wenselijke resultaat levert. Lekker in één keer meepakken, heb je het meeste profijt van!
De nieuwe schokbrekers zorgen voor een veel strakker en beter weggedrag, maar misschien vind ik het lichtere sturen nog wel veel fijner..
Zal er om proberen te denken volgende keer...
De veerpootlagers moet ik maar eens serieus gaan overwegen, lichter sturen kan geen kwaad, en ze zijn toch al zichtbaar gebarsten in het rubber. De dempers heb ik nog niet veel van bemerkt, dus tja, dan kost het vooral extra, denk ik. En dat is nou net niet nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Robert340;254010 schreef : Stuurt de auto niet gewoon lichter omdat hij nu minder ver ingezakt staat vóór door de verse schokbrekers en er dus minder gewicht op de voorwielen duwt dan eerder?
Die snap ik niet. Hoezo drukt er minder gewicht op de voorwielen met andere schokdempers? Het gewicht van de auto blijft toch gelijk. En in principe dragen de veren de auto, niet de schokdempers.
Ik denk dat het wel degelijk door die lagers komt. Bekend punt op de 300-serie, samen met de doorgezakte topmounts. Misschien wordt het minder zwaar sturen wel geholpen met het oppompen van banden, daarmee verklein je het contactoppervlak van de banden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Onlangs heb ik door in het pikkedonker op een landweggetje een plots overstekend dier te ontwijken half in een sloot gelegen met de 360. Achteraf viel de schade reuze mee, 't had minder kunnen zijn, maar ook veel erger. Maar nu, mijn voorbalk heeft in de grond zitten spitten, deze is dus zo krom als een hoepel. Ik heb hem nu weer dusdanig rechtgetrokken zodat ik de radiateur kon fixen en er in ieder geval weer mee kan rijden.
Maar nu is de vraag, is er hier toevallig iemand, het liefst in de buurt van Zwolle, met een 360 voorbalk in redelijk goede staat? Dus met de mistlampen!
Thanks alvast!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Check ook even of er achter de voorbalk geen schade zit aan de kokerbalk. Die voorbalk is namelijk een dragend deel wat direct in verbinding staat met de rest van de zelfdragende constructie.
Om het zoeken makkelijker te maken, de voorbalk van een 340 is net zo bruikbaar als die van een 360 als je de mistlampgaten er aan de zichtbare kant uit slijpt. Aan de binnenkant zijn die gaten (helaas) op elke late 300-serie aanwezig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
General Custom;254712 schreef : Gelukkig heb je zelf niks.
Check ook even of er achter de voorbalk geen schade zit aan de kokerbalk. Die voorbalk is namelijk een dragend deel wat direct in verbinding staat met de rest van de zelfdragende constructie.
Om het zoeken makkelijker te maken, de voorbalk van een 340 is net zo bruikbaar als die van een 360 als je de mistlampgaten er aan de zichtbare kant uit slijpt. Aan de binnenkant zijn die gaten (helaas) op elke late 300-serie aanwezig.
Dat was ook mijn eerste gedachte!
Ik heb de auto al op de brug gehad, het is gelukkig echt alleen de voorbalk. Die plaat die achter de radiateur is ook niet recht meer, maar daar is nog wel wat van te maken gelukkig.
Mijn voorkeur gaat uit naar een balk uit een 360, ivm die mistlampgaten. Gaten slijpen in een toch al roestgevoelige balk uit een 340 spreekt mij helemaal niet aan, en is een beetje 'm'n laatste optie'
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Zou toch als het mogelijk is, eventueel door een schadehersteller de boel uit laten trekken / uit laten deuken.
Die hebben er een trekbank voor.
Heb je anders een foto? Is het wat beter te beoordelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.