- Berichten: 2
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Steven's Volvo 340 Diesel 1985
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-12-2016 15:22 #965717
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Steven's Volvo 340 Diesel 1985
Zijn genoeg bussen waar dat leeg prima mee gaat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
08-12-2016 20:50 #965721
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's Volvo 340 Diesel 1985
Deze avond bericht gekregen dat de diesel klaar is :w00t:
Zo ongeveer alles is vervangen aan de motor, met allemaal NOS onderdelen, echt teveel om op te noemen.
Hij is echt weer helemaal als nieuw, nog beter als zijn eigen diesel die hij had staan vertelde hij, nou dat geeft dan wel wat aan
Zal even kijken wanneer ik hem op ga halen, en dan lekker dieselen :V300:
Zo ongeveer alles is vervangen aan de motor, met allemaal NOS onderdelen, echt teveel om op te noemen.
Hij is echt weer helemaal als nieuw, nog beter als zijn eigen diesel die hij had staan vertelde hij, nou dat geeft dan wel wat aan
Zal even kijken wanneer ik hem op ga halen, en dan lekker dieselen :V300:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2016 21:23 #965723
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Steven's Volvo 340 Diesel 1985
Gefeliciteerd! Goed nieuws en geniet ervan... :y:
In de 940 doe ik altijd net alsof ik met een grote vrachtwagencombinatie rij! En dat is dan nog wel 120pk van zes cylinders met turbo/intercooler en een ZF-automaatbak.
Misschien een goed idee om te investeren in een electrische blokverwarming? Ik zit er ernstig over te denken om het ook op de benzineslurpers te zetten...
In de 940 doe ik altijd net alsof ik met een grote vrachtwagencombinatie rij! En dat is dan nog wel 120pk van zes cylinders met turbo/intercooler en een ZF-automaatbak.
Misschien een goed idee om te investeren in een electrische blokverwarming? Ik zit er ernstig over te denken om het ook op de benzineslurpers te zetten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2016 22:16 #965726
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Steven's Volvo 340 Diesel 1985
Dat is een leuk bericht! Gefeliciteerd en veel plezier met het ophalen en weer in gebruik nemen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
17-01-2017 20:51 #966035
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's Volvo 340 Diesel 1985
Zo weer even een kleine update.
Inmiddels is ook de koppelingsplaat + drukgroep vervangen + lagers etc... Deze waren inmiddels erg versleten.
Na het verwijderen van het koppelingshuis kon ik deze meteen leeggieten van de hoeveelheid olie die zich daar verzameld had.
De krukas keerring bleek nog maar weinig van over te zijn.
Hier lekte hij de meeste olie.
Dat is nu allemaal vervangen dus nu weer lekker veel kilometers maken.
Wat nu nog op de To-do staat:
- Voorwielen uitlijnen
- Diff deksel pakking vervangen.
- steekas keerringen vervangen + keering tussen de bak en diff.
- pakking tussen de bak en diff.
- en de klok fixen.
Want zowel de versnellingsbak als het diff zijn erg vettig van de olie.
Bij welke 340 niet zou je zeggen.
En de thermostaat is verder ook vervangen. Deze ging een paar weken geleden kapoet.
Nou dan hebben we het ergste voor zover wel gehad. Maar het rijdt nu wel echt fantastich
Inmiddels is ook de koppelingsplaat + drukgroep vervangen + lagers etc... Deze waren inmiddels erg versleten.
Na het verwijderen van het koppelingshuis kon ik deze meteen leeggieten van de hoeveelheid olie die zich daar verzameld had.
De krukas keerring bleek nog maar weinig van over te zijn.
Hier lekte hij de meeste olie.
Dat is nu allemaal vervangen dus nu weer lekker veel kilometers maken.
Wat nu nog op de To-do staat:
- Voorwielen uitlijnen
- Diff deksel pakking vervangen.
- steekas keerringen vervangen + keering tussen de bak en diff.
- pakking tussen de bak en diff.
- en de klok fixen.
Want zowel de versnellingsbak als het diff zijn erg vettig van de olie.
Bij welke 340 niet zou je zeggen.
En de thermostaat is verder ook vervangen. Deze ging een paar weken geleden kapoet.
Nou dan hebben we het ergste voor zover wel gehad. Maar het rijdt nu wel echt fantastich
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
24-01-2017 19:56 #966168
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's Volvo 340 Diesel 1985
Auto rijdt fantastich maar het bijgeluid begint toch wel steeds erger te worden.
Aangezien ik al heel veel kan uitsluiten:
- nieuwe waterpomp
- nieuwe koppeling + drukgroep
- nieuwe D-riem
- klepspeling goed
Kom ik er toch op uit dat het waarschijnlijk een drijfstang lager is die naar de kl*te is.
Was vandaag bij Fred Oosterlaan en hij had zelf ook een 340 diesel, en volgens hem klinkt die van mij voor geen meter en die hij had werkelijk prachtig. Hij dacht als eerste dat het waarschijnlijk een kapotte drijfstang lager is.
Zijn motor komt uiteindelijk in een daf :crazy1:
(De rest van die 340 leeft niet meer.)
Afijn, dat wordt dus toch een hele motorrevisie. Althans in ieder geval de lagerschalen.
Rij er deze winter nog mee door. Als de Rai Special weer de weg op mag in maart gaat de diesel uit elkaar.
Moet de gele 343 toch nog maar even langer wachten. Vind deze belangrijker.
Dan ga ik hem zowel cosmetisch als motorisch opknappen.
Gelukkig heb ik kwa carrosserie en hele goede basis, heeft gelukkig maar een één hele slechte plek.
Tja, maar goed dat deze bij mij is beland in plaats van iemand die het puur voor het goedkoop rijden doet en hem de auto verder niets intereseerd, dan was deze waarschijnlijk al lang naar de sloop gegaan.
Nou heeft dafhobby alleen maar lagerschalensets voor de B14
Weet iemand waar deze te krijgen zijn voor een D16? en zouden die voor een B172 hetzelfde zijn als een D16? Voor het zoeken wellicht dan makkelijker?
Aangezien ik al heel veel kan uitsluiten:
- nieuwe waterpomp
- nieuwe koppeling + drukgroep
- nieuwe D-riem
- klepspeling goed
Kom ik er toch op uit dat het waarschijnlijk een drijfstang lager is die naar de kl*te is.
Was vandaag bij Fred Oosterlaan en hij had zelf ook een 340 diesel, en volgens hem klinkt die van mij voor geen meter en die hij had werkelijk prachtig. Hij dacht als eerste dat het waarschijnlijk een kapotte drijfstang lager is.
Zijn motor komt uiteindelijk in een daf :crazy1:
(De rest van die 340 leeft niet meer.)
Afijn, dat wordt dus toch een hele motorrevisie. Althans in ieder geval de lagerschalen.
Rij er deze winter nog mee door. Als de Rai Special weer de weg op mag in maart gaat de diesel uit elkaar.
Moet de gele 343 toch nog maar even langer wachten. Vind deze belangrijker.
Dan ga ik hem zowel cosmetisch als motorisch opknappen.
Gelukkig heb ik kwa carrosserie en hele goede basis, heeft gelukkig maar een één hele slechte plek.
Tja, maar goed dat deze bij mij is beland in plaats van iemand die het puur voor het goedkoop rijden doet en hem de auto verder niets intereseerd, dan was deze waarschijnlijk al lang naar de sloop gegaan.
Nou heeft dafhobby alleen maar lagerschalensets voor de B14
Weet iemand waar deze te krijgen zijn voor een D16? en zouden die voor een B172 hetzelfde zijn als een D16? Voor het zoeken wellicht dan makkelijker?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
24-01-2017 20:04 #966169
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Steven's Volvo 340 Diesel 1985
Ik zou even gaan shoppen bij Renault
Is een ruilblok niet een aantrekkelijkere oplossing?
Is een ruilblok niet een aantrekkelijkere oplossing?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
24-01-2017 20:15 #966170
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's Volvo 340 Diesel 1985
Wil het liefst het originele blok behouden, vind ik toch wat meer bij de auto horen.
De meeste zullen wel denken dat een ruilblok makkelijker is, maar aan de andere kant die hebben ook allemaal rond de 2 ton gelopen.
En aangezien ik deze zo lang mogelijk wil blijven rijden als dagelijkse...
De meeste zullen wel denken dat een ruilblok makkelijker is, maar aan de andere kant die hebben ook allemaal rond de 2 ton gelopen.
En aangezien ik deze zo lang mogelijk wil blijven rijden als dagelijkse...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
26-04-2017 12:56 #967437
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's Volvo 340 Diesel 1985
Vandaag ook deze auto voorzien van een dashcam.
Had er altijd al eentje in m'n Rai Special, zo'n spiegeldashcam en het bevalt uitstekend.
Ook geen los kastje op je voorruit geplakt, deze hang je aan je huidige spiegel op en je hebt meteen heel veel meer zicht naar achteren door het grote glas oppvervlak.
Daarnaast kan je op deze uitvoering een camera aansluiten voor achter de achterruit.
Dat vond ik wel een pré.
Kabels mooi weggewerkt door naast het lampje een gat te boren in het kunstof, nu moet ik wel elke keer de stekker in de 12v steken, gaat dan automatisch aan en neemt op. Dit ga ik nog wegbouwen achter het dashboard met een schakelaar ertussen, of op de geschakelde 12v draad, deze zit al helemaal rechts achter de zekeringskast 2 losse stekkers, bedoeld voor de elektriesche ramen, dus praktisch plug & play
Filmt in 1080 HD, als ik de beelden terugkijk op m'n PC ziet dat er ook mooi uit, goeie kwaliteit. Kan ook een losse GPS module op maar die kan ik dan weer nergens vinden. Maakt voor mij verder ook niet veel uit.
Deze kost dan €140,- en is te bestellen op: dashcambestellen.com
Voor degene die het ook wat lijkt
Verzekerings techniesch kan het altijd handig zijn na een ongeval.
Had er altijd al eentje in m'n Rai Special, zo'n spiegeldashcam en het bevalt uitstekend.
Ook geen los kastje op je voorruit geplakt, deze hang je aan je huidige spiegel op en je hebt meteen heel veel meer zicht naar achteren door het grote glas oppvervlak.
Daarnaast kan je op deze uitvoering een camera aansluiten voor achter de achterruit.
Dat vond ik wel een pré.
Kabels mooi weggewerkt door naast het lampje een gat te boren in het kunstof, nu moet ik wel elke keer de stekker in de 12v steken, gaat dan automatisch aan en neemt op. Dit ga ik nog wegbouwen achter het dashboard met een schakelaar ertussen, of op de geschakelde 12v draad, deze zit al helemaal rechts achter de zekeringskast 2 losse stekkers, bedoeld voor de elektriesche ramen, dus praktisch plug & play
Filmt in 1080 HD, als ik de beelden terugkijk op m'n PC ziet dat er ook mooi uit, goeie kwaliteit. Kan ook een losse GPS module op maar die kan ik dan weer nergens vinden. Maakt voor mij verder ook niet veel uit.
Deze kost dan €140,- en is te bestellen op: dashcambestellen.com
Voor degene die het ook wat lijkt
Verzekerings techniesch kan het altijd handig zijn na een ongeval.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-04-2017 20:04 #967443
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Steven's Volvo 340 Diesel 1985
tip voor als je geld wil besparen en geduld hebt:
www.aliexpress.com/item/2016-Newest-Car-...74-8629-64d4b40171af
volgens mij is dit het eigenlijk zelfde model, ondanks de andere manier van bevestigen aan de spiegel, en anders een gelijke. er zijn ook varianten waarbij de knopjes aan de onderkant op de spiegel zitten, of in een mooie boog ofzo. die zullen allemaal elektrisch hetzelfde zijn.
Nog een tip: als je elektronica hebt met een Times New Roman -achtig lettertype, dan is het een Chinees product, gemaakt en grotendeels ontworpen in China. Weet niet waarom, maar dat land gebruikt dat lettertype op elektronica. Dan is zoeken op ebay of aliexpress vaak erg lonend!
www.aliexpress.com/item/2016-Newest-Car-...74-8629-64d4b40171af
volgens mij is dit het eigenlijk zelfde model, ondanks de andere manier van bevestigen aan de spiegel, en anders een gelijke. er zijn ook varianten waarbij de knopjes aan de onderkant op de spiegel zitten, of in een mooie boog ofzo. die zullen allemaal elektrisch hetzelfde zijn.
Nog een tip: als je elektronica hebt met een Times New Roman -achtig lettertype, dan is het een Chinees product, gemaakt en grotendeels ontworpen in China. Weet niet waarom, maar dat land gebruikt dat lettertype op elektronica. Dan is zoeken op ebay of aliexpress vaak erg lonend!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets