Steven's Volvo 340 Diesel 1985
- Steven340
- Nieuw lid
Volvo360glt;242350 schreef : We hebben nog veel nieuwe motor onderdelen van een diesel liggen!
Dat scheelt ook wel ja, heb in ieder geval al een NOS Volvo brandstoffilter gescoord, geen idee wanneer de laatste is vervangen, jullie horen van me :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zowel met de dieselpomp van de 940, als - zij het alweer wat langer geleden - met een dubbele Weber-carburateur van de Fiat 131 Supermirafiori: als men niet meer met de CAN-bus stekker de boel kan uitlezen wordt het al snel gis- en prutswerk, helaas... :wtf2:
- V300 register
- Verbannen
Nog gefeliciteerd met de aanschaf! Heel mooi dat deze zeldzame 340 gered is.
Veel plezier en succes met het beter en mooier maken.
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
Komende week veel aan m'n 343 doen. Komt daarna de diesel weer aan de beurt.
Tja, moet een beetje afwisselen he
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
- Steven340
- Nieuw lid
De auto staat momenteel bij Svenska Bildalar waar hij onderhanden wordt genomen op voornamelijk het motorisch gebied.
Maar goed, waar waren we ook alweer, oja de koplampen.
Nu eindelijk de reflectoren terug van de chromerij.
Eerste indruk, erg mooi geworden, maar of het ook beter is dan het origineel?
Een voordeel is wel dat je de chroomlaag er niet meer af kan poetsen.
Ook de lamphouder is "verzinkt" hierdoor kan er ook geen gruis meer vanaf komen dat onderin de reflector blijft liggen en in gaat vreten.
Een minder puntje is dat ze naarmate verder naar binnen gaan de chroomlaag wat mattig wordt. Is wel glimmend maar niet helder.
Volgens mij maakt dat voor het licht niet zoveel uit, zit alleen rondom de lamphouder (zie ook onderstaande foto's)
De man bij het bedrijf vertelde ook dat de reflectoren erg moeilijk schoon te maken zijn, ja de huidige chroomlaag krijg je er zo vanaf, maar daaronder die witte laag is een soort plastic, dit krijg je er bijna niet af. De hele reflector flink heet stoken heeft geholpen.
Voor de volgende keer het schoonmaken eerst maar eens zelf avonturen alvorens ik de reflectoren heen breng, desnoods met een roterende staalborstel o.i.d. heb geen idee, heb het niet gezien.
Maar goed, is wel een hele verbetering, en dit gaat ook heel wat langer mee, dus zal mij benieuwen hoe het lichtopbrengst is, maar dat moet wel goedkomen. Glimt allemaal zo mooi
Het eruit halen van de lamphouders ging wel, maar het terugplaatsen was al een stuk moeilijker, bij een van de lipjes een beetje afgevijlt zodat deze er wat makkelijker in zou glijden, dus werkte wel en zat op z'n plaats maar rammelde wat.
De anders zat wel meteen vast. Dus eentje de reflector aan de achterkant lichtjes opgeschuurd tot op de koperlaag en de vitting vast gesoldeerd.
Zat nog te twijfelen om er ook meteen nieuwe knipperlichten op te zetten, toch maar niet gedaan, beetje zonde op een auto voor dagelijks gebruik.
Maar wat een verschil tussen oud en nieuw
Alle rubbers goed ingevet, koplamphuizen waren echt zo goed als nieuw evenals de glazen, bijna geen steenslag pitje te zien, en de boel weer mooi in elkaar gezet.
Nu wachten tot ik de auto terug heb, en dan inbouwen :yesyes:
En ja dan vragen jullie je natuurlijk ook wat het gekost heeft.
Totaal €160,- bij "Galvano" in Wieringerwerf
Voor herhaling vatbaar? Tja, ik zou het niet doen zolang je huidige reflectoren nog mooi zijn.
Als ze echt heel erg dof zijn, dan wel, is verder niets anders aan te doen..... denk ik......
- V300 register
- Verbannen
Maar het zijn erg mooie lampen geworden, hoor! En ik zou gewoon die mooie 'viskommen' met nieuwe knipperlichten op de wagen zetten. Ze zijn nog best makkelijk te krijgen en als de oude er dertig jaar over gedaan hebben om dof te worden, heb je al die tijd nog om op zoek te gaan naar een setje nieuwe... :humor:
- Steven340
- Nieuw lid
Maar je hebt wel gelijk, koplampen zien er immers nu ook als nieuw uit.
Toch er maar op zetten dan