Steven's Volvo 340 Diesel 1985
- V300 register
- Verbannen
Even aan Vriend Goegel gevraagd en meteen raak: www.volvo340onderdelen.nl/product_info.p...h/27/products_id/954
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Als er iets wordt aangeboden als New Old Stock (NOS) weet je eigenlijk vrij zeker dat het nieuw is, maar ook dan moet je kritisch zijn. NOS rubbers of plastic o.i.d. blijft voor onze auto's zo'n 30 jaar oud, dan hangt het er maar net vanaf hoe het al die jaren is opgeslagen.
Ten slotte heb je nieuwe vervangingsdelen, dan heb je eigenlijk geen last van het verouderen van materialen. Bij sommige aanbieders/fabrikanten kan het echter zijn dat het onderdeel net niet lekker past.
Wat het beste is ligt er aan om welk onderdeel het gaat. Deze koplampen zijn daar een mooi voorbeeld van. Ik geloof echt dat de koplampen van Steven nu beter zijn dan nieuw. Echt een zeer net resultaat. De nieuwe knipperlichten maken het erg mooi af, zeker als je ze zo op de VKB toevallig tegenkomt een erg goede koop. Ik denk echter ook dat, mochten nieuwe knipperlichten niet of enkel erg duur voor handen zijn, gebruikte uitgewassen opgepoetste exemplaren ook prima zouden staan.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Begint het toch wel weer wat te jeuken of er hier in de omgeving ook bedrijfjes zitten die dat kunnen...
En om nog een duppie bij te dragen aan de knipperlichten discussie, ik zou lekker de nieuwe exemplaren erop zetten en de tweedehandsjes bewaren voor het geval er eens wat mee mocht gebeuren.
Zou het trouwens nog wat helpen als je de reflectoren waar de chroomlaag wat doffer is licht te polijsten?
- Steven340
- Nieuw lid
Bij de oude zag je ook dat de reflector hier en daar wat corrosie heeft als je door het gat van de fitting heen kijkt. Maakt verders niet uit, werkt nog altijd prima maar het verschil merk je wel kwa uiterlijk.
En de oude bewaar ik natuurlijk, zodat ze over 100 jaar nog gebruikt kunnen worden :+
@ Wouter, de reflectors polijsten heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe dat zal uitpakken, heb er ook niet echt de spullen voor, dan zou je iets van een roterende polijst borstel nodig hebben
maar dat heb ik allemaal niet. Dus laat het maar zo, denk dat het zoals ze nu zijn ook prima werkt
- V300 register
- Verbannen
Steven340;242712 schreef : @ Wouter, de reflectors polijsten heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe dat zal uitpakken, heb er ook niet echt de spullen voor, dan zou je iets van een roterende polijst borstel nodig hebben
maar dat heb ik allemaal niet. Dus laat het maar zo, denk dat het zoals ze nu zijn ook prima werkt
Je kunt, als je wilt, kijken wat een doek met chroompoets (van Belgom of zo) die je normaal gebruikt voor verchroomde bumpers doet. Dat kan sowieso geen kwaad.
- Steven340
- Nieuw lid
Maar het valt mee, zit alleen rondom de lamphouder, moet zeggen op de foto's lijkt het wat erger dan het werkelijk is
- Steven340
- Nieuw lid
Was van plan de diesel deze avond op te halen bij Gerard, dat ging helaas niet door.
- Gerard constateerde dat de koppakking lek is. Dat verklaard de hoeveelheid olie op en rondom het blok.
- Verder waren de gloeibougies 3 van de 4 kapot. Dat verklaarde het slecht starten.
- De waterpomp is ook aan z'n einde.
- En de vacuüm pomp ook kapoet.
Wiellagers zijn in ieder geval al vervangen.
Distributieriem zou nog wel even mee kunnen net 40.000km oud uit 2011.
Kortom er is nog even werk aan, maar daarna heb ik dan ook een blok wat weer zeker een ton mee kan.
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
Is nog het originele blokkie, en het is nog de enigste origineel Nederlandse diesel van de oude facelift.
Dat wil ik zo'n zeldzaamheid niet aandoen.
Blok kan nog gewoon opgeknapt worden en dan kunnen we weer heel lang voorruit.
Weet niet wat zo'n 1.9 kwa verbruik doet, maar met 1 op 21 ben ik erg tevreden over de 1.6