show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

BartJu's 340GL Special, 190, CVT

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2019 22:35 #980999 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
waar heb je deze rubbers verkregen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 22:44 #981002 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Een paar jaar geleden bij de daf club
Let op alleen kofferbakrubber en 4 / 5 deurs portier rubbers waren voorradig
3 deurs portierrubbers niet maar die moet je voorzien van een extra tussenstuk van gebruikt rubber om de hele deursponning op te vullen

Ik moest wel bij de driedeurs want wassen was niet meer mogelijk zonder lekkage in het interieur

Mvg

André

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2019 22:46 #981004 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Ik heb de rubbers van een 440 gebruikt, werkt ook perfect alleen heb je een extra randje naar binnen wijzen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
22-01-2020 15:08 #984043 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Tijd voor een update, maar de goed nieuws-show wordt het niet.
De 340 is vanochtend naar de garage geweest, als voorbereiding op APK (huidige nog tot 27 feb).
Het lijstje is wel wat lang. De kosetn waarschijnlijk meer dan de dagwaarde. Tijd voor afweging en overpeinzing dus.

Ter illustratie wat punten van aandacht (als in niet APK-waardig):
- remverschil links rechts, zowel op voor als achterzijde. Dit kan meevallen, kan tegenvallen natuurlijk.
- middenpijp uitlaat is goed lek. een klein gaatje gevonden, met wat ertegen kloppen klinkt ie nog sportiever. Overkomelijk en welke uitlaat heeft nou het eeuwige leven?
- een geluid als van een wiellager, wrs rechtsachter. Maar iets in de steekassen of dif zou ook mogelijk zijn.

De rest kent een centraal thema: roest.
- rechtvoor bij veerpoot
- buitenschermen rechts- en links-voor
- binnenschermen ook, vooral links gaten
- rechter dorpel, achetr bij kriksteun. steun zelf is niet het probleem, maar de dorpel is voor zeker 2/3 aangetast (norm max 1/2).

Al met al dus een hoop (las)werk en dan nog wat technische zaken. Er werd al gezinspeelt op afscheid, wegens prijzen en waarde.

Baal er dus enorm van, want hoewel formeel niet nodig is het wel een leuk auto'tje.

Nu weet ik dat jullie hier, net als ik, eigenlijk voor 'houden' zijn. Maar is het reeel en rationeel? Het eerste kan, met voldoende aandacht (die ik vooral zal moeten inkopen), maar of dat het waard is? Het tweede is dus waarschijnlijk een nee: rationeel gezien nadert het einde voor de XZ64RZ. En dat met net 57500 op de teller, in net 30 jaar.

Met nog een week of 4 voor verval APK sta ik nog open voor suggesties (maar wel reeel bliojven graag, totaal restauratie is geen optie. Maar redden voor een schappelijk bedrag neem ik zeker inoverweging).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2020 16:58 #984044 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Koop 1 van de auto's die Erik of Steven heeft gerestaureerd en doneer deze aan degene van wie je een auto koopt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
22-01-2020 17:10 #984045 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Dank voor de suggestie eipmiw. Ik had al op mijn lijstje staan om contact op te nemen met Erik. Hij is een jaar of 5-6 geleden al eens behulpzaam geweest met een bumper. Zonder mijn garagist tekort te willen doen (kundig, eerlijk, betrouwbaar, en had vroeger eeb 340 CVT als leenauto) is de mening van een kenner zonder meer een goed idee. Wat het ook wordt, ik zorg wel dat ie ergens terecht zal komen waar die nog van waarde is, in een geheel of, desnoods, als donor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2020 21:42 #984049 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Tja, als je echt een auto zoekt die gewoon helemaal af is en goed is en waar je voorlopig geen omkijken meer naar hebt, heb eind Februari de rode '88 Basic en de grijze '91 GL Special techniesch klaar.

Dan gaan ze beide naar de schade hersteller voor de laatste cosmetische punten en spuitwerk, dan nog een laatste uitgebreide poestbeurt en heb ik 2 uitstekende variomatics compleet klaar. Zeg eind maart op z'n vroegst.

Moet m'n topic weer eens updaten, want aan de grijze is weer een hoop gedaan.


Of als je iets voor de kwartregeling zoekt heeft Erik nog een '86 340 DL in stofjas groen (zeldzame kleur) over een maand ook klaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
23-01-2020 20:41 #984053 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Zaterdag ga in bij Erik langs, benieuwd naar zijn inschatting. Zoals het nu ligt Op zich mag ie nog tot 27 februari, daarna ga ik weer vaker op de fiets naar het werk (iets met daglicht en weer) en ik heb de 245 nog (en mijn vrouw de XC70). OP zich is er dus geen accute nood en kan ik geduldig zijn.

Na zaterdag heb ik weer meer info, en wie weet kom ik ook nog wel bij jou langs om al dat moois te bekijken (je topic even doorgebladerd, net werk!).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
05-02-2020 17:37 #984146 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Na wat wikken en wegen is de kogel door de kerk: zaterdag ga ik een nagenoeg identieke 340 ophalen.

Oud en nieuw zijn zelfde kleur, zelfde GL Special, zelfde jaar.

Belangrijkste verschillen zijn : 5 deurs ipv 3 deurs, flink stuk meer op de teller (150k) en zover ik kon overzien, nog geen laswerk nodig. En dat voor een lagere prijs dan laswerk laten fixen.
Vooral dat laatste doet de oude de das om, maar er is meer, zoals de remmen en het steeds fanatieker wordende accu-lampje in instrumentenpaneel.

AL met al dus een economische afweging, met 2 extra deuren als bonus (de kinderen zien er naar uit).



De oude hou ik er nog even (geschorst) naast, zodat ik mogelijk wat kan overzetten, zoals de extra tellers en het lichtmetaal.



Daarna zal ik nog wel peilen of zoals voorgesteld herboven, Erik, Steven, of een ander clublid er interesse in heeft, om hem te redden, of misschien om andere mee te redden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
08-02-2020 19:40 #984164 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Vandaag de 'nieuwe' opgehaald.

Reed niet verkeerd, is stiller dan de oude. Rest gaan we wel merken de komende dagen. Nu staan ze gebroederlijk naast elkaar op de oprit.

Een nieuw topic zal ik dus binnenkort voor de nieuwe openen, als ik ook wat plaatjes erbij heb.
De oude, tja, daar is nog niet zo veel over te melden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD