show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

BartJu's 340GL Special, 190, CVT

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-02-2017 11:44 #966268 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Fijn zo Bart, en weer doooooorrrr! :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2017 12:21 #966270 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Die beginnende roest gelijk aan pakken. Van binnenuit kan je de kappen in de kofferbak los nemen. Dan zie je buitenzijde wielkuip en binnenzijde achterscherm. Die kun je ook behandelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
02-02-2017 21:23 #966300 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
@Nick, dank je, al valt het van dichtbij wel wat tegen...
@Wouter, precies, gaan weer!
@ Erik: dank voor de tip. Ga ik zeker doen, maar wel pas over een paar weken. Hopelijk gaat ie ook weer niet zo snel (qua roesten dan).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
06-03-2019 20:58 #980967 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
o,o,o, wat ben ik weer nalatig. Al 2 jaar geen update in eigen topic...


Maar het goede nieuws is dat ie juist weer een nieuwe APK heeft, en dat alleen een wiellager voor vervangen hoefde.
Wel nog opmerkingen gekregen:
- een geluidje in RA wiel, maar wrs nioet het lager. moet dus maar eens op zoek wat is, toch lager, of dif, of iets CVTs.
- weer/nog de roest. Helaas nog niet aan toegekomen, en ja, ik weet het: uitstel maakt het alleen maar erger.
Maar eigenlijk te weinig tijd voor en een gezin, en huis, en tuin, en 3 volvo's... Dat leidt tot keuzes moeten maken.


Wat ik wel nog gedaan heb, om de 340 te belonen voor de goede APK, is de deurrubbers vervangen. Klusje valt reuze mee. Geen roest onder de rubbers, viel ook mee dus. Ik kan nu ook op de snelweg rijden en de radio horen! wat een verschil, had ik eerder moeten doen. Enige nadeel is dat de deuren wel echt dicht gesmeten moeten worden, de rubbers zijn nog niet helemaal gewend. Maar het wordt al beter na 2 weken, zal dus wel goed komen.


Zo, dat was het wel weer denk ik, voor nu. Als er weer echt iets te melden is, laat ik het wel weer weten (al is het maar dat ik zelf de historie zo op een rijje heb!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2019 17:35 #980978 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Je kunt de deur nog stellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2019 17:57 #980979 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT

BartJu;253479 schreef : Ik kan nu ook op de snelweg rijden en de radio horen! wat een verschil, had ik eerder moeten doen. Enige nadeel is dat de deuren wel echt dicht gesmeten moeten worden



:humor: Haha!


Kijk maar uit dat je geen deuken krijgt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2019 18:47 #980980 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Originele deurrubbers hadden gaatjes om de lucht te laten ontsnappen
Imitatie meestal niet daarom moeten ze zich zetten en sluiten heel moeilijk

Mvg

André

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
08-03-2019 20:38 #980990 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT

Erik;253490 schreef : Je kunt de deur nog stellen.

Dank voor de tip, maar de vanger op de deurstijl staat al in verste stand naar buiten. Of is er nog een manier van stellen? Ik verwacht van eigenlijk van niet, anders komt de deur wel verder naar buiten dan de rest van het plaatwerk.

Adaf55;253492 schreef : Originele deurrubbers hadden gaatjes om de lucht te laten ontsnappen
Imitatie meestal niet daarom moeten ze zich zetten en sluiten heel moeilijk

Mvg

André

Deze heeft wel gaatjes, dus het is niet per se een ballon die je leeg moet drukken. Het is gewoon fors dikker dan wat ik nog origineel over had.

Zal zo een plaatje erbij zoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
08-03-2019 20:56 #980991 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Ter vergelijk, het 30 jaar oude en het net nieuwe rubber (van rechts naar links). De ode is ook keihard en lijkt meer op bakeliet dan op een rubber slang...


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 21:47 #980993 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Originele deurrubbers new old stock van Volvo hebben dit probleem niet vrijwel
Alle imitatierubbers wel

Ik ken het verschil uit ervaring

En ja na 30 jaar intensief gebruik zijn de deurrubbers meestal vergaan
Geen fabrikant maakt auto s die 30 jaar of langer mee moeten gaan

Mvg

André

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD