show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

BartJu's 340GL Special, 190, CVT

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-05-2014 21:44 #947738 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Heb ze weer verwijderd, soms weten mensen niet goed hoe hier afbeeldingen te plaatsen, dan help ik graag even.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
19-05-2014 22:00 #947739 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Dat is heel aardig van je!

Toen ik de links ipv pics zag, heb ik het direct veranderd...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
09-07-2014 10:56 #949192 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Zo intussen wel tijd voor een update, want er is wel weer e.e.a. gedaan aan de wagen:

Nieuwe schokdempers achter geplaatst. Aanleiding was de kloink bij afrijden van drempels. Dempers waren idd niet al te best meer (er zaten wat stroeve stukken in de slag bij beiden, en een tikje in een. Helaas is de kloink er nog steeds. Kriksteuenen zijn niet het probleem overigens, mogelijk de steekas/homokineet.

Defecte raammotor rechts vervangen, met wat knutselwerk. Zie dit topic, vanaf post 14.

EMVK rubbertjes vervangen dmv revisiekitje. Zag er nog goed uit, en eigenlijk geen merkbare verschillen...

Olie primair vervangen. Aanleiding was dat er wat lekkage was geweest, waardoor peil mogelijk te laag was. Zie dit topic voor meer.
Verversing deed hem zondermeer goed, de bak is nu wat stiller geworden.
Olie secundair ook maar vervangen, wederom hoort het wat stiller aan.

En sinds vanochtend zitten er bij de wagen niet meer 5 verschillende banden, maar liggen er 4 nieuwe Goodyear vector 4 Seasons onder in 175/70R13. Gezien het lokale klimaat in dit land ben ik van mening dat we te weinig winter en te weinig zomer hebben om daar specifieke bandensets voor te hebben. Gemiddeld genomen zit het er tussenin, dus ook voor de tussenin-banden gekozen. ;)
Op deze herfstachtige dag in de zomer lijkt het al een juiste keuze!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2014 21:09 #949197 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Lekker bezig geweest :y:
Ook een heerlijke post met al die links naar info :worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
13-07-2014 11:31 #949237 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Gisteren kleppen gesteld.
Eerste keer, maar goe dte doen.
Enige opstakel was was dat het T-stukje van de carterventilatie afbrak...

Nu dus even een onderdeel 3277001 zien te verkrijgen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
23-07-2014 09:53 #949341 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Onderdeel 3277001 was wel te vinden, lag al snel in de bus.

Afgelopen weekend nog wat leuke spulletjesopgehaald, waaronder deze:

Kmteller omgezet (wilde de stand niet ineens verdrievoudigen), en de nieuwe bak ingebouwd.
De toerenteller doet het goed, de econometer zit nu op motorvacuum, en buitentemp moet nog aangsloten worden.

Eerste ritje even wennen, al die beweging daar!
Maar ook het vermoeden versterkt dat ie wat hoog in de toeren zit.

Dus econometer weer ontkoppeld, zodat ik daar geen fouten/lekken mee introduceer. Later eens op opschakelvacuum aansluiten, En dan nog eens vergelijken met de waarden op de techniekpagina.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
23-07-2014 21:39 #949344 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Toeren idd fors te hoog, 3600 rpm bij 80km/u.../
Dus vanavond nog wat verder gespeeld...

Econometer aan terugschakelvacuum, en werkte naar behoren.
Aan op schakel zijde echter geen reactie, ook niet boven de 2000 toeren...

Gelukkig zat er in het via-marktplaats-feestpakket ook een tacho en en EMVK.
Dus gewisseld...
Eerst tacho, geen effect.
Toen EMVK. Deze gaf wel opschakel vacuum, maar geen terug.

Dus uiteindelijk een hybride-EMVK gemaakt, met zowel een werkende op- en terug-schakel zijde. (ik heb nu ook nog een tweezijdige defecte liggen dus:)).
Dat werkte!

Toeren bij 80km/u opvlakke weg is nu ca 3000, ipv 3600.
Rijdt stuk rustiger, benieuwd wat het verbruik gaat doen!

De luxe tellerbak en de (afwas)bak met heeft zich nu dus al bewezen, sinds gisteren kon ik de toeren en de vacua (of -ums?) aflezen tijdens het rijden, en zo dus diagnoses stellen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2014 21:50 #949345 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
vacua of vacu?ms mag allebei ;)

en, mooi dat het weer gelukt is :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
23-07-2014 21:52 #949346 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Dank, en idd dan wel met de puntjes erop uiteraard!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2014 12:55 #949349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
3000 rpm is goed. Fijn dat je weer een goed werkende vario hebt. Dat rijdt een stuk lekkerder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD