show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's nieuwe daily...Back to basic......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2013 13:52 #933900 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Zo we zijn een paar weken verder.....en ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben met de 340.Het is een fijne auto en met een beetje doorrijden valt het verbruik van 1:11 nog best mee vooral als ik het vergelijk met de 360.Die doet schaamteloos 1: badkuip,maar dat weet je met zo'n project.

Maar....................dit kon ik niet laten staan.............:yeah:

[img

Een Alpenkreuzer van 1990.Helemaal kompeet een netjes onderhouden......

Dilemma..........................

De 850 hebben we niet meer,die had een trekhaak.De Golf2 (die dus in de plaats van de 850 kwam.....na de Corolla) heeft een trekhaak.Is een fijne auto maar daar zie ik mezelf niet mee op vakantie gaan. Zowel onder de 340 als onder de 360TURBO zit geen trekhaak.En eerlijk gezegd lijkt me dat voor die 360 geen optie,slecht voor het vakantie budget.... dus dan maar een trekhaak onder de 340.Aangezien het een sedan is liggen die ook niet overal opgestapeld maar een beetje zoeken op marktplaats leverde een originele, en complete haak op!:groovy:

Het voordeel van een sedan t.o.v. een hatch...je hoeft de achterbumper niet te verwijderen.In tegensteling tot de hatch komt de bevestiging aan de binnenkant van de chassisbalk. Eerst even de einddemper dr onderuit en dan aan beide zijden even de achterste bout van de bumpersteunen dr uit draaien.Dan duw je de hele haak zo op zn plaats.

[img

2 van de 3 gaten kun je dan makkelijk op de goeie plaats boren

[img

Het derde gat(het bovenste op de foto) boor je dan op de goede plaats door de plaat op goeie plaats te leggen

[img

Zoals gezegd was de haak comleet met alle bouten er bij maar ik heb toch maar een paar nieuwe gehaald..werkt wel zo prettig.Het steuntje van de stekkerdoos was afgebroken en str**trot.Dus ook maar een nieuwe steun en een nieuwe stekkerdoos.

[img

En toen bleef me ook dit apparaat aan de vingers plakken......

[img

Reuze handig..Je kunt hiermee, zonder dat de aanhanger aangekoppeld is ,de bedrading controleren.Ook fouten die in de auto zitten zijn zo makkelijk op te sporen.

De Borbets hebben inmiddels andere pantoffels gekregen en zitten nu ook onder de auto....en omdat ik toch nix anders te doen had heb ik m ook maar meteen eens een goeie poetsbeurt gegeven........Moet af en toe ook eens gebeuren.......

[img

Een beetje verlagen...........uhhhhhhhhh.... tja..................daar gaan we weer........So much for BASIC...........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2013 14:06 #933901 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
leuk hoor!
dat is inderdaad het grote voordeel van de sedan trekhaak, de bumper hoeft er niet af. En als de bumper er dan eens af moet, kun je dus ook de trekhaak laten zitten.

fijne vakantie!

edit: staan de trekgewichten wel op de kentekenpapieren? zo nee, dan kun je een bekeuring krijgen als je er een aanhangertje achter hebt, ongeacht het gewicht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2013 14:23 #933902 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Jep 900kg maximaal.Had ik al nagekeken!

Vakantie zal wel in september worden,ff een paar dagen weg.Maar dat is niet zo erg.Dan is het ook nergens meer zo druk.Lijkt me wel een cultureel verantwoord plaatje.....88er 340 met 90er Alpenkreuzer.Ding is begin 90 aan de vorige en enige eigenaar geleverd.

Edit....typeplaatje zegt februari 1985! of die dingen destyuds zo lang stonden voor ze verkocht werden....lijkt me stug maar goed.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-07-2013 14:44 #933903 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Mooi hoor, lekker de Alpenkreuzer erachter en het tijdsbeeld is compleet!

??n ding; die tester lijkt wel leuk hoor maar test die ook de werkelijke belasting?
Massa problemen komen vooral naar voren als de belasting (hoeveelheid stroom die gaat lopen) toeneemt.

Ik heb een tijdje terug de trekhaak stekker (Jeager, dus met mist en achteruitrijdlicht) getest op de caravan van mijn ouders, alles tegelijkertijd aan en als het dan prima functioneert weet je ook zeker dat de massa in orde is.

Een fijne vakantie alvast Bart!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2013 16:17 #933905 door V300 register
Je kunt met dit apparaat alle functie's appart testen en dan gaat het lampje voor die functie": A-niet aan B-knipperen of C-constant branden.Niet aan spreekt voor zich ..kabelbreuk of niet aangesloten.Knipperen =slecht contact,constant branden= functioneerd naar behoren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2013 20:28 #933915 door V300 register
Heb je ook caravanveren?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2013 21:41 #933919 door V300 register
Nee,maar zo'n alpenkreuzer is een heel stuk lichter als een caravan.Heb nog wel een paar bladveren........ Eens kijken hoe dit zo bevalt.De vouwwagen weegt iets van 350 kg....met een beetje bagage die dan ook gedeelte in de auto ligt kom je misschien aan 550 of 600 kg.........Is nog altyd beduidend minder dan wanneer je een beetje caravan dr achter hangt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2013 17:35 #934709 door V300 register
Aangezien het vandaag een zaterdag "zonder iets speciaals op de kalender" was, heb ik maar eens even de tyd genomen om een ergernis van de auto op te lossen....

deze deuk...

[img

....zat al in het spatbord toen ik m kocht en was me echt een doorn in het oog.Maar dr zar een gaaf spatbord in de goeie kleur bij....je moet het er dan alleen nog ffff vlug op zetten.

Het binnenscherm zag er heel hoopvol uit ....

[img

Alleen maar een hele kleine roestpuntjes.Die heb ik even schoon gemaakt en gespoten.Daarna een goeie laag tectyldr over en dan kan het er weer een hele tyd tegen. Het "nieuwe" spatbord heeft dezelfde behandeling ondergaan.

[img

[img

Moet wel weer kunnen zo dacht ik......

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2013 17:40 #934710 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Die past netjes! En inderdaad is je binnenscherm nog in prima staat :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2013 13:16 #934718 door V300 register
Jep...en geen kleurverschil.

Wat ik wel raar vindt is dat t Volvo logo veel hoger zit dan op het originele spatbord.Ik wilde het lager zetten maar ik kreeg met geen mogelijkheid de lijmresten weg......ook niet met de caramelschijf.....!Nou ja dan maar iets hoger.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC