show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's nieuwe daily...Back to basic......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2015 10:12 #958198 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Blijkbaar!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2015 11:35 #958227 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Bedankt

De daily van mijn vrouw Marij staat weer op normale hoogte.
Vrouw lief kon niet wennen aan de verlaging en omdat ze regelmatig met een oudere vrouwtje [86 jaar oud] meehelp boodschappen te doen, was het,voor het vrouwtje, ook heel lastig met in en uit stappen.
Na overleg, vorige week, heeft Bart gisteren de verlaging ongedaan gemaakt, een karwei die ik hem niet gauw na zal doen.
Er zijn onderdelen van een oude sloper [de eerste 340 van de vrouw] gebruikt [bouten achteras en veren vooras] om de daily weer op "fabrieks" hoogte te herstellen.
Bart namens Marij [en ook van mij] bedankt!! :y:

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2015 16:55 #958233 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Lang gezocht maar toch gevonden

Bart Manders;224916 schreef : Raar nieuw probleem...... dat zich ook al weer opgelost schijnt te hebben.

Vanmorgen was ik onderweg naar mijn werk. Na de werkzaamheden bij Maastricht nog fff gas erop.....en toen schakelde de vario niet meer op. Toen ik even daarna op mn werk was heb ik fff vlug gekeken of ik iets kon vinden. De terugschakelkant van de vario bleef ingeschakeld. .....

Toen ik vanmiddag afgewerkt was ben kk eens op mn gemak gaan zoeken. Auto gestart.....alles werkt weer normaal.....schiet mij maar lek!

Vandaag eens gekeken waarom de auto in de hoge toeren bleef [ik had al de tachorelais vervangen maar daar lag het niet aan] en dat de bergschakelaar en kick-down niet reageerde.

Auto op contact bergschakelaar schakelen en het controle lamp in de schakelaar werkt wat ik gedaan heb weet ik niet maar opeens werkte de lamp niet schakelaar uitgebouwd lamp gemeten en die was goed.

Op de schema zag ik dat de lamp via de kick-down massa maakt om te werken. blijkt dat de kick-down schakelaar niet werkte en open bleef waardoor er geen massa was voor de lamp.

"Nieuwe" gaskabel gepakt uit een sloper en gemonteerd en de lamp circuit werkt weer: bergschakelaar "aan" lamp aan kick-down in lamp gaat uit.

Stukje gereden maar nog steeds hoge toeren uit de "oude" auto van de vrouw de vierweg klep gehaald en in de "nieuwe" gezet, weer een stukje rijden en het werkt bij het rijden op 2000 rpm de bergschakelaar "aan" gezet en de toeren gingen ? 500 rpm omhoog, ook de kick-down werkte weer.

Het was een combinatie van fouten die de storing veroorzaakte maar het is nu opgelost. :groovy:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2015 21:50 #958236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Die gaskabel had ik al eens vervangen. Dat brainstormen van zaterdag heeft geholpen.....

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2015 22:01 #958237 door Erick Janssen (GAST)
:yesyes:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC