show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's '84 340Winner

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 11:08 #926910 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's '84 340Winner
Haha, doet 'ie effe :)

Wat komt er nu weer terug onder de 343?
Of voorlopig even niets omdat je er een redblock in gaat hangen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
15-04-2013 11:09 #926911 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo's '84 340Winner
B230FT Met CVT! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 12:56 #926918 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner

Wouter;214831 schreef : waarom niet gewoon een setje nieuwe membranen erin gezet, en de aandrijfas goed gemonteerd? das toch een stuk makkelijker uiteindelijk?

had geen keerringen liggen, bovendien is de bak die onder de 343 hing al helemaal nagekeken, vrij van lekkages ?n een gepoedercoat subframe en zou hij waarschijnlijk na verloop van tijd toch wel onder deze auto komen aangezien de 343 inderdaad handgeschakeld wordt.

trouwens, de bak die onder de winner zat hing ooit onder een 343!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 18:43 #926947 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner
de nieuwe kachelweerstand zit op z'n plek en doet het prima:) hij zit nu iets verder naar links als op de foto, hij stak eerst nog een stukje onder het afdekkapje uit. de unit heeft op dit moment alleen geen thermische beveiliging, weet niet of dat uberhaupt veel nut heeft?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 18:51 #926948 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Anjo's '84 340Winner
die weerstanden kun je zo (ongekoeld) veiligheidshalve maar tot +/- 30% van hun gespecificeerd vermogen belasten. Anders kunnen ze (gewelddadig) exploderen. gekoeld op een koelrib of het chassis van de auto met koelpasta er tussen kan het wel tot 100%.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 21:05 #926978 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner
zijn 50W per stuk, hadden we toevallig liggen. heb nog niet gemeten hoeveel 't motortje maximaal trekt; morgen nog even doen en dan narekenen. een tijd terug is er een flink stuk grotere weerstand in een machine ontploft; dat gaf een beste klap ja:)

uitlaatsierstukje gefabriekt; uiteraard RVS

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 12:03 #927031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's '84 340Winner
Welke weerstandswaarden heb je gebruikt Anjo? Interessant om te weten voor anderen met kapotte kachelweerstanden.

De kachelmotor trekt bij opspinnen gemakkelijk meer dan 20A, ooit eens geprobeerd op een oude compuvoeding die een overbelastingsafslag op 20A had.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 20:21 #927860 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner
en vandaag een verse apk erop; ook op de 360, die gaat dus binnenkort in de verkoop:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 12:24 #931053 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner
ik kan inmiddels al melden dat na het nogmaals afstellen van de motor het autotje heerlijk rijd voor een standaard 340 met Solex carburateur.

dankzij Wim aan een Redline interieur gekomen, uit een 5-deurs dus uiteraard eerst omgebouwd met de originele stoelframes; het kantel-kabeltje van de bestuurdersstoel was gebroken, nu zit er een 316TIG draadje voor in de plaats, werkt goed! staat best leuk dit in een rode auto en zit een stuk beter als de originele stoelen:)




nu nog overstappen naar 1-sleutelsysteem, andere tellerset, hoofdkabelboom aanpassen, radiotje erin latere stijl kachelbediening en nog een hoop van dat soort kleine dingetjes en dan ben ik op het lassen na voorlopig klaar:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2013 13:17 #931056 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's '84 340Winner
Dat ziet er mooi uit Anjo!
Echt een wereld van verschil in comfort zit er tussen de verschillende interieuren, ik heb zelf ook het idee dat de achterbank van een veloursset veel beter gevuld is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD