Kelsey's 360GLE, mijn eerste 300serie
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
v0lv0freak;212766 schreef : Klopt het dat ik dan de pakking onderaan de site (van RJV) moet hebben?
Is het mogelijk deze pakking te vervangen door het diff los te halen van de versnellingsbak, zonder alles onder de auto uit te halen?
Nee, die pakking op de site is voor helemaal achteraan (tegen de achteras).
Wat jij nodig hebt is een andere pakking die volgens mij ook wel eens gebruikt zou kunnen worden op een 200 of een 700.....dus waarschijnlijk nog verkrijgbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Nummer 105 is de pakking tussen de bak en het aansluitende stuk voor de 5de versnelling, en kan ik ook nog bij skandix vinden: link
Ik moet volgens mij de pakking hebben die ongeveer bij nummer 44 zit, maar er gaat geen nummer heen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Onderdeelnummer 1340993-3, voor de M47R.
Voor de M47-2R staat er ook nummer 3212292-1 voor, de non-asbestvariant 12328985.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
via 1340993 vind ik deze: link
Position: Transmission housing - Clutch housing
?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Voor de M47R wordt dan 106 genoemd, voor de M47-2R nummer 100.
Die uit je link lijkt er best op, alleen 180 graden gedraaid t.o.v. de afbeelding uit het ledenmenu. Of het ook echt de goede is; tja daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
wat is trouwens het verschil tussen een M47 en M47-2R?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Jos360;212601 schreef : De bak kan volgens mij ook overlopen naar het diff als de keerring lek is. Dan zit er dus is je bak weinig olie en in je diff te veel en kan het alsnog via de diffpakking uitlekken zonder dat het niveau laag is.
Uit voorzorg wil ik deze keering ook bestellen, omdat het diff te vol was en de versnellingsbak ' leeg'. Als de zooi dan toch eronderuit moet, vervang ik hem liever meteen als dat ik er later achter kom dat de bak nog eens eronderuit moet..
Is deze keering nummer 97 in de tekening? Ik heb toch wel moeite met de tekening van de versnellingsbak, staan wel erg veel kleine dingetjes op :f
96 is een o-ring, dat is hem dus niet.
Of zit ik nu helemaal verkeerd te kijken. Pagina 431 en 432 in het onderdelenboek van 1985-1991.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
onderdeelnummer 39, deze zit er dus ook dubbel in om 2-zijdige afdichting mogelijk te maken.
het afgebeelde diff op die pagina's is trouwens van een 4-bak, maar als je kijkt naar de bijbehorende onderdelenlijst geldt de tekening ook voor de 5-bakken, dus de constructie/montage is op zich vergaand gelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Verder wel nog wat aan de auto geklust! De kilometertellerkabel werkt weer! Zat niet goed in de naaf, waardoor hij eruit was gelopen..
Verder mijn pa nog voor een stukje uitlaat gevraagd, omdat de uitlaat iets te kort is. Aangezien hij in een uitlatenfabriek werkt, is hij even met wat RVS gaan stoeien
Klem toch maar weg gelaten, want dat zag niet uit en het stukje klemde zich goed vast (met een hamer erop moeten slaan )
De velgen vonden we eigenlijk ook maar niks, 14 inch is toch echt te klein en ze zijn niet echt mooi meer.. Vincent had nog een leuk setje over, dus dat opgepikt
En mijn pa blij gemaakt
Ik vind het een stuk beter staan, Kelsey ook trouwens!
Tot slot nog een ode aan de remmen! Ik moest mijn vaders auto ook even verplaatsen met het banden wisselen en het maakt echt verschil!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.