Kelsey's 360GLE, mijn eerste 300serie
- V300 register
- Verbannen
De pakkingen zijn trouwens nog origineel leverbaar via de ordinaire Volvo-dealer!
Groetjes, Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Mark Smeets
- Moderator
Jos360;212601 schreef : De bak kan volgens mij ook overlopen naar het diff als de keerring lek is. Dan zit er dus is je bak weinig olie en in je diff te veel en kan het alsnog via de diffpakking uitlekken zonder dat het niveau laag is. Misschien ook eens naar kijken. Anders de methode van Kelsey toepassen: Even met de hogedrukreiniger goed schoonmaken en na een paar dagen kijken waar de sporen komen.
Daar dacht mijn pa ook al aan. Maar de auto stond aan de achterkant opgekrikt. Loopt het dan niet terug naar de versnellingsbak? Of gaat dan niet ' zo snel'? Ik ga hem sowieso schoonspuiten en kijken waar hij lekt
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Mijn 345 heeft die keerring ook lek, dan loopt de olie van het diff naar de bak. Van de bak moest wat afgetapt worden en in het diff moest bijgevuld worden.
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Mark Smeets
- Moderator
Hij lekt dus tussen de versnellingsbak en het diff. Ik had Doeke al even aangesproken en hij gaf aan het diff vanwege het schokken destijds vervangen te hebben voor een ander en hierbij een papieren pakking geplaatst te hebben, omdat Volvo geen pakking meer kon leveren. Dus hij vermoedde ook al dat het lek hier gezocht moest worden.
Klopt het dat ik dan de pakking onderaan de site (van RJV) moet hebben?
Is het mogelijk deze pakking te vervangen door het diff los te halen van de versnellingsbak, zonder alles onder de auto uit te halen?
- V300 register
- Verbannen
Vervangen moet het diff er vanaf, maar dat kan gewoon volgens handleiding die hier ergens op het forum rondhangt ( van Ronald dacht ik)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Let wel even op de moeren waarmee het diff aan de bak zit, volgens mij zijn dat zelfborgende moeren die maar ??n keer gebruikt kunnen worden. Maar daar zal Anjo je vast alles over kunnen vertellen.