show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GL sedan 1986 van Lucluc

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2011 22:00 #859375 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Meer dan een miljoen, een 340 1400 schakel op gas. Lesauto in Amsterdam, doet nog altijd dienst voor zover ik weet.

Zie ook dit topic:

www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4176574,4294327

Wel even zoeken, er staan meerdere posts over op die pagina.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 17:36 #859451 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ik heb 'm ook een keer zien rijden! echt bizar... die donkere vent die erin zit is echt een ouwe baas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2011 22:43 #859718 door V300 register
Rijden naar Utrecht is niet echt super, maar ja, het is een uitdagende klus! Ik ga morgen nog weer wat vroeger van huis om de ergste ellende voor te zijn. Ik werk trouwens bij de provincie Utrecht en dat zit aan de A27, vlak bij de Uithof en Rijnsweerd.

Ik zag bij het wielen wisselen dat ik zeer binnenkort de remblokken moet vervangen. Krijgt ie meteen een goede beurt! Nieuwe bandjes stuurt ook weer erg lekker!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2011 23:21 #859728 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ik zit morgen ook in Utrecht... snel naar bed dus!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 23:08 #859836 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc

Lucluc;165077 schreef : Rijden naar Utrecht is niet echt super, maar ja, het is een uitdagende klus! Ik ga morgen nog weer wat vroeger van huis om de ergste ellende voor te zijn. Ik werk trouwens bij de provincie Utrecht en dat zit aan de A27, vlak bij de Uithof en Rijnsweerd.

Ik zag bij het wielen wisselen dat ik zeer binnenkort de remblokken moet vervangen. Krijgt ie meteen een goede beurt! Nieuwe bandjes stuurt ook weer erg lekker!

Is via Driebergen en dan door de bossen (provinciale weg) een optie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2011 23:29 #859841 door V300 register
Haha, de afritten van en naar de A12 zijn zo mogelijk nog erger dan de A12 zelf ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-01-2011 00:08 #859871 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Zo heb je op die A12 de afslag bij Bodegraven, die loopt helemaal door tot aan Zoeterwoude-Rijndijk :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2011 00:13 #859873 door V300 register
Ja maar zo vast staat die nou ook weer niet en J-L hoeft er ook niet overheen ;)

Nee de N225 zou ik in de spits zeker niet nemen. Of je moet er drie uur over willen doen, maar dat mag je lekker zelf weten. Dwars door Wageningen, Rhenen, Leersum, en dan nog aansluiten bij Zeist... thanks but no thanks

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2011 19:07 #859908 door V300 register
Via de A15-A2-A27 gaat volgens mij het beste. Bij Everdingen is het (natuurlijk) dringen, maar als je vroeg genoeg bent, dan kan je vrij goed doorrijden.

Ik wil wel zeggen dat ik mijn 360 nou ook weer niet zo goed onderhoud. Gewoon een beetje bijhouden en goed schoonspuiten af en toe. Ik heb tot nu toe in 30.000 km twee keer een beurt gedaan met olie, oliefilter, rotor, verdeelkap en bougies vervangen en 1 keer ook luchtfilter en bougiekabels. Wielremcilinders achter vervangen, remolie ververst en nu moet ik dus de remblokken voor vervangen. Verder alle schokdempers vervangen en de spiraalveren voor en natuurlijk direct na aanschaf distributieriem en spanrol vervangen. Kleppen inmiddels twee keer gesteld. Versnellingsbakolie gecontroleerd en cardanolie moest flink worden bijgevuld. Ruitenspoeierpompje vervangen, nieuwe ruitenwissers, beige GL-interieur met hoofdsteunen achter (inclusief vloerbedekking), knipperlichthendel gerepareerd, claxon gerepareerd, nieuwe deurrubbers, nieuwe antenne, 4 nieuwe pioneer speakers, kenwood usb-radio, alle dashboardlichtjes die defect waren vervangen (o.a. kachelhuis), 4 nieuwe michelin energiebanden voor de zomer en net 2 nieuwe Vredestein Snowtrac 3 winterbanden (achter waren vorig jaar al vervangen), pffff en vast nog wel wat kleine dingen gedaan. Beetje smeren her en der, afstellen, etc.

To-do zijn dus de remblokken voor vervangen, oliewissel, koelsysteem een keer spoelen, verdamper reinigen (?), carterontluchting schoon maken en last but not least een nieuwe apk..... Afspraak gemaakt. Lassen: voorbalk, kriksteunen achter, bij veerpoot links, dwarsbalk achter, dorpel rechtsvoor. Voorruit waarschijnlijk vervangen, alhoewel het voor de vorige apk niets uitmaakte en de barst niet vertakt is. Voor de rest lijkt de auto me wel op orde. Vergeet niet dat ik deze auto als tijdelijk vervoer heb gekocht, maar nu ie a.s. zaterdag belastingvrij is en hij toch wel erg goed bevalt en ik al de nodige investeringen heb gedaan, mag ie denk ik wel blijven.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 19:48 #859913 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Dat klinkt toch gewoon als goed onderhoud?

Niels;165236 schreef : Ja maar zo vast staat die nou ook weer niet en J-L hoeft er ook niet overheen ;)

Ik morgen wel, moet morgen ochtend vlak bij het Bodegraafse Bos (:humor: 20 bomen...) zijn... Zet je de koffie klaar?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC