show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GL sedan 1986 van Lucluc

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2010 22:46 #858409 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ik heb nu het idee dat m'n stuur soms iets blijft hangen. Dus na een 90 graden bocht, dat je het stuur iets moet terugduwen om weer in de middenstand te komen. Gekgenoeg heeft mijn witte 360 dat ook, maarrrrrr die heb ik alleen met het set winterbanden gereden, die ik nu onder m'n blauwe heb liggen! Dus zou het aan de voorbanden kunnen liggen, dat vage sturen? Met de zomerbanden is het me nooit opgevallen en niet lang geleden heb ik de schokbrekers voor vervangen, net als de spiraalveren en taatslagers. Als er weer nieuwe winterbanden zijn te krijgen, dan wil de voorbanden sowieso vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2010 15:18 #858751 door V300 register
We gaan nu definitief naar een communistische samenleving. Eerst worden grote bedrijven genationaliseerd, zoals de banken, straks weer de NS en vast nog energiebedrijven. En de symptomen beginnen steeds meer zichtbaar te worden: in de rij staan voor een set winterbanden, lege schappen en je mag blij zijn als je ze veel te duur kan kopen. Waar is het misgegaan? Ik begin met echt zorgen te maken over de toekomst.

Afijn, na lang rondbellen in Nederland geen twee stuks Vredestein Snowtrac 3 kunnen scoren. De enige die ze nog had wilde ze uitsluitend per 4 verkopen. De eerste de beste buurtgarage in Duitsland heeft ze nu voor me besteld. 105 euro p/st. Twee jaar geleden kostte ze nog 80 euro. Maar ja, ik wil ze toch hebben!

Daarna de auto schoongespoten. De pekel doet z'n werk al aardig. Begin maart verloopt de apk en na een bezoekje aan m'n GLS moet ik toch concluderen dat die niet voor maart klaar is. Dan moet de GL maar door de volgende apk worden gelast. Ik ben ook wel van hem gaan houden, moet ik zeggen! Fijn betrouwbaar gebakje! Stuurt, remt en veert goed! Alleen terugschakelen gaat soms moeizaam als ie koud is. Vanaf 16 januari is ie ook belastingvrij....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2010 16:14 #858755 door V300 register
Als ik de handel een beetje ken dan liggen er duizenden banden in loodsen te wachten, schaarste m'n moeder. Maar dat hoeft de klant niet te weten :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2010 01:57 #858833 door V300 register
Je moest eens weten hoe vaak ik de afgelopen tijd (enkel op de zaterdagen gelukkig) nee heb moeten verkopen tegen de klant (werk bij kwikfit;)). Schaarste ja, nee moeten verkopen om de prijs omhoog te krijgen...daar geloof ik in deze mate niet in;).

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2010 09:08 #858840 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Mijn oude overbuurman heeft een bandenwebshop en hij kan ook echt niet alles meer krijgen. De prijzen beginnen al te stijgen bij de importeurs als de temperaturen dalen. Wellicht dat hij er zelf ook nog wat meer voor vraagt als ze schaars worden. Geef hem eens ongelijk...
Als ik fabrikant was ging ik ook geen enorm overschot produceren om in een loods op te slaan en niet te verkopen, maar legde ik een voorraad aan waarvan ik zeker weet dat hij helemaal of in ieder geval bijna op gaat. Banden met een DOT code van een jaar oud verkoop je ook niet meer voor de volle mep. (niet aan mij iig)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2010 09:34 #858843 door V300 register

Lucluc;164072 schreef : We gaan nu definitief naar een communistische samenleving. Eerst worden grote bedrijven genationaliseerd, zoals de banken, straks weer de NS en vast nog energiebedrijven. En de symptomen beginnen steeds meer zichtbaar te worden: in de rij staan voor een set winterbanden, lege schappen en je mag blij zijn als je ze veel te duur kan kopen. Waar is het misgegaan? Ik begin met echt zorgen te maken over de toekomst.

Ik zie in de afgelopen tien jaar toch echt het omgekeerde. Dat er pas toevallig een bank is opgekocht...

Jij bent dus ook een van die gasten die pas nadat een halve meter sneeuw is gevallen aan de winterbanden gaat en dan verwacht dat er nog flink wat is te krijgen?:p
Ebay.de kun je ook best goed en goedkoop banden kopen!

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 20:46 #859052 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Winterbanden schaarste ja. Bij mijn werkgever zijn er even 7000 banden erdoor gevlogen. Ze hadden zelf ook al veel op voorraad. En Vredestein was de eerste die er doorheen was.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2011 22:19 #859062 door V300 register
JL: ik las dat je een bumper in kleur zocht om te laten spuiten. Hoeft niet persee in kleur te zijn, m'n spuiter heeft m'n "plastic" grijze bumper ook erg netjes gekregen. Vraag me alleen niet hoe...

Maakt het wat makkelijker om een bumper te vinden/ kan je zoektoch staken.

succes

Frits

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2011 23:00 #859063 door V300 register
Bedankt voor de tip! Ik heb het al gezien bij een oud-clublid en dat zag er id netjes uit. Ik heb nu een achterbumper van een sedan, dus een keer een voorbumper is makkelijker te vinden. Dat is allemaal langetermijn gedoe, eerst een nieuwe apk voor maart regelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2011 20:47 #859122 door V300 register
Vrijdagochtend de bandjes om laten leggen. Vredestein Snowtrac 3, Nederlands merk, niet in Nederland te krijgen, maar in Duitsland (1 km ?ber die Grenze) binnen enkele dagen besteld. Ik mag die Duitsers wel!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC