Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
- V300 register
- Verbannen
Tjah het is de meest ideale personenauto dr voor. Die degelijkheid en simpele techniek zien we niet meer tegenwoordig. Jeep of een tractor is me te duur haha.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Viel gelukkig mee het inbouwen, de houder in de koplamp waarmee je de lamp bevestigd in koplamp vroeg veel minder aanpassingen dan bij de 740. Moest alleen de xenon lamp demonteren om hem goed in de houder te krijgen. Daarna een gat geboord in de afdichtingskap om de kabels van de lamp eruit te kunnen halen. Kabelboompje netjes weggewerkt enz.
Fotootjes volgens nog, het is toch wel heilig goed licht. Heb altijd 4300k, daarboven krijg je die domme blauwe gloed waar je niks aan hebt.
- Mark Smeets
- Moderator
Zo te horen heb je wel een leuk setje uitgekozen, met een mooie kleur. Ben benieuwd naar de foto's
- V300 register
- Verbannen
-Het is in strijd met de conformiteitsverklaring van de auto, de politie kan je aan de kant zetten en bekeuren
-APK kijkt alleen naar donker-licht scheiding (kwaliteit van reflector en lens) en naar de hoogte. Er is ook een bepaalde datum dat een xenon lamp een reinigingsinstallatie moet hebben. Daar hoort de 300 volgens mij niet bij.
- Mark Smeets
- Moderator
Jos360;123870 schreef : Er is ook een bepaalde datum dat een xenon lamp een reinigingsinstallatie moet hebben. Daar hoort de 300 volgens mij niet bij.
Die datum is 31 december 2006, echter geldt de regel dat de xenonlampen in een hiervoor goedgekeurde armatuur moet zitten voor alle auto's!
Ik heb al xenonlampen ingebouwd. Moet ik deze weer in originele staat (halogeen) brengen per 1 mei?
Ja, gasontladingslampen mogen alleen in armaturen zitten die daarvoor zijn goedgekeurd. Dat geldt voor alle auto's. De in de Regeling voertuigen, artikel 5.2.51 onder b, genoemde eisen voor gasontladingslampen gelden alleen voor voertuigen die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen (op kenteken zijn gezet).
alle regels zijn hier te lezen.
Je hebt idd gelijk Jos dat het voor de APK niet uitmaakt, omdat ze er niet op letten. Fout van mij dus, maar de blauwen kunnen je er dus wel elk moment een bekeuring voor geven.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
En het is toch echt dat alleen voor auto's van 2006 en daarna voor die regelgeving van goedgekeurde lampunits in aanmerking komen. Alles ouder maakt niet uit wat je dr in stopt. Nu niet meer iig.
- V300 register
- Verbannen
Heb het een tijdje met deze 960 moeten doen en de 740 sedan die ik al had. De 960 is eruit en de 740 chassis naar de sloop en de motor is als donor de opslag in voor een 360 project in de toekomst misschien.
En nu rij ik deze Volvo 740 Station. En nog een zilvere Turbo 740 Station, maar heb daar nog geen foto van gemaakt en een V70n van 2002 voor mijn vriendin.
Maar mis de 360 nog altijd, bladvering, het gewicht en de lengte van het voertuig. De 3 punten wat een 360 een 360 maakt. Al kun je die 740 ook lekker door de bochten gooien vergeleken met een V70 die is alleen goed voor rechtdoor.