Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
- Ruud Kuiper
- Nieuw lid
-
danielk;117608 schreef : In 2004 hebben mijn broer en ik een 360 GLE van 1989 gekocht voor oa scouting doeleinde. Daar zijn we al jaren leiding en we zochten iets waar we mee makkelijk door de bossen konden banjeren. Dat ging prima hiermee, wat leuk die achterwielaandrijving. Letterlijk werd dat ding de tank genoemd.
Mijn ouders hadden enkele jaren geleden een groene 360 als tweede auto en die werd ook zo ongeveer wekelijks voor scoutingdoeleinden gebruikt. Met die zware motor voorin en zonder stuurbekrachtiging was het rijden in die wagen een heel bijzondere ervaring en hij werd dan ook door alle leden van mijn scoutinggroep "De TANK" genoemd, echt waar! Rijden in die bak was ook echt als rijden in tank. Voor keren op de weg had je flinke armspieren nodig, over bospaadjes crossen ging geweldig en geen aanhanger was te zwaar. We gingen eens met de hele groep op bivak in Belgi? en een van de stafleden stond er op om de aanhanger achter zijn splinter nieuwe Renault te hangen. Na twintig kilometer rijden, kwamen we hem langs de weg tegen met een oververhitte motor. Die oude 360 uit '86 heeft toen zonder problemen die enorme aanhanger de halve Ardennen door getrokken.
De tank is inmiddels al weer enkele jaren geleden verkocht (ingeruild voor een wat nieuwere 360) (achteraf wel spijt van, die wagen was uiteindelijk beter dan die nieuwere), maar hij heeft nog altijd een warme plek in het collectieve geheugen van Scouting Don Bosco uit Sittard!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;117631 schreef : Leuk, weer een liefhebber erbij! Welkom op dit gezellige forum
Die 240 ziet er erg gaaf uit zeg... maar soms kan het bedrieglijk zijn h?!
Mooie 360! Komt me erg bekend voor, ooit stond er een advertentie op Marktplaats van de toenmalige eigenaresse die om hulp vroeg. Die heb ik toen doorverwezen naar dit forum, dit was 't resultaat:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4193
Ik neem aan dat dat inmiddels verholpen is?
Ja dat is verholpen en ook door de vorige eigenaar verteld. Zou bij mijn 740 niet moeten gebeuren, want dan ben ik de volledige verdelerkap kwijt. Want die zit bij de 740 op die plek. Daarom is de rode lak ook zo goed te zien, die is netjes schoon gepoetst daarna

- V300 register
- Verbannen
-
Stefan;117627 schreef : Echt zonde dat die 240 zo rot was. Als ik de foto's mag geloven was het een zeer mooie wagen...
Die 360 hatchback die je hebt gehad was geen GLE. De productie van de GLE werd in 1987 gestaakt. Daarbij was de GLE alleen leverbaar als 4-deurs sedan. Volgens mij was die hatchback een 360 GL.
Klopt helemaal, mijn fout. Net een foto gevonden waar GL op de achterkant staat. Van de huidige durf ik niet te zeggen, is iig een basis model.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
randjes voor en achter waarbij een deel in het zicht zit is veel lastiger.. dan moet het echt perfect aansluiten enzo.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Koop toch gewoon dan tenminste Bosch bougiekabels, liefst Volvo, maar die maakt ze ook niet zelf.
Die championnen heb ik ook een hekel aan, zaten ook in mijn 740 toen ik die ophaalde in Zweden. Pak gewoon NGK aub.
Ik had gelukkig nog de originele bougiekabels liggen van de 240 B23A die richting sloop is, die paste netjes op de b200k. Volgende probleem. De stekkers bleven niet netjes zitten op de verdelerkap. Dat vond ik vreemd. Kijk ik op de verdelerkap en ja hoor geen Bosch. Koop toch gewoon een Bosch, die ene euro verschil. Had nog de Bosch liggen van mijn 240. En ja hoor de bougiekabels bleven mooi goed vast zitten. Krijg van week nieuwe verdelerkap en rotor, maar die waren niet op voorraad bij een kennis van mij.
Echt een hekel aan als mensen een paar euro willen besparen. Je zult zeggen ach Bosch of dat Italiaanse imitatie merk voor een verdelerkap. Ja er zit toch echt verschil tussen. Vooral in de rotor bekijk die maar eens, die zijn van Bosch toch echt een stuk degelijker. En dan wil ik het nog niet eens over de contactpuntjes hebben in de verdelerkap.
Ik vond hem al onrustig lopen. Maar nu met verse olie (daar kwam me toch een troep uit, echt heeel erg verouders), nieuwe bougies, verse koelvloeistof (daar kwam me toch een bruinkleurige rotzooi uit), Volvo bougiekabels en een bosch verdelerkap loopt die al een heel stuk rustiger.
Update. En de oliefilter niet te vergeten. Zat een ander merk, geen Mann, misschien ook wel. Een blauwe iig. Ook veel kleiner van diameter dan origineel. 7cm tegen 11cm doorsnee voor een originele Volvo filter. Weet niet wat er anders is aan een Volvo oliefilter. Wel ooit iets over gelezen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-