Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;118927 schreef : Toch vind ik die die Bosch verdelerkap en rotor ook niet alles; ik schrok ervan toen ik zag hoeveel de verdelerkap al ingesleten was na 5000 km.
Die 4 stiften bedoel je?
Mogelijk is er dan wat mis met de verdeler zelf?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik haal m'n spulletjes gewoon bij een Volvogarage. Krijg je meestal kwaliteit. Oliefilter is inderdaad een euro duurder, maar dan krijg je zo'n dikke.
Overigens bewaar ik de oude verdelerkappen voor een potje tennis met Anjo.
- V300 register
- Verbannen
Ik vermoed dat bosch ook wel kan meten met Volvo eigenlijk, ik ben er in ieder geval heel tevreden over en zou ze direct opnieuw monteren!
- V300 register
- Verbannen
Is ook logisch, fabrikant kan nu eenmaal niet alles zelf fabriceren. Kan wel, maar is economisch niet rendabel. En betekend vroeg of laat je dood.
- Ruud Kuiper
- Nieuw lid
danielk;118940 schreef : Waar Volvo op staat op onstekings onderdelen komt bijna zeker van Bosch vandaan. Is gewoon een OEM voor Volvo. Net als fuseekogels bijvoorbeeld van Federal Mogul vandaan komt. Maar ipv dat er Moog opstaat gedrukt, staat er Volvo opgedrukt en betaal je er een stuk meer voor.
Is ook logisch, fabrikant kan nu eenmaal niet alles zelf fabriceren. Kan wel, maar is economisch niet rendabel. En betekend vroeg of laat je dood.
Ik heb van mijn pa begrepen dat ze in Born in een leegstaande hal ooit nog een tijdje dat spul van Bosch in andere dozen met een volvo logotje hebben gestopt. Leuk baantje voor scholieren en studenten.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
het leuke is nog wel dat er mensen zijn die het dure doosje heilig verklaren alleen maar voor het logotje..
- V300 register
- Verbannen
het kleine oliefilter is waarschijnlijk voor een Renault bedoeld, die hebben de motor dwars voorin liggen en dan past zo'n groot dik lang geweldig goed filter niet.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;118945 schreef : gebeurd bij veel meer bedrijven dat omkatten van onderdelen.
het leuke is nog wel dat er mensen zijn die het dure doosje heilig verklaren alleen maar voor het logotje..
Ik spoel eigenlijk altijd het oude oliefilter goed door en zet het er opnieuw op. Dat heb ik geleerd van iemand op dit forum geloof ik.
Maar zonder gekkigheid, de reden dat het dure doosje met het logo heilig is komt doordat je dan zeker weet dat je goede kwaliteit hebt. Bij aftermarket spul moet je gaan zoeken naar goed en slecht spul (Fram<>Mann filters bijvoorbeeld).
- V300 register
- Verbannen