show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2009 03:40 #629406
door V300 register
Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k is gemaakt door V300 register
Ik draai hier nu al een tijdje mee, maar wil me zeg toch maar eens voorstellen. Ben eigenlijk al sinds jongs af aan fan van Volvo. Zeke niet door mijn vader, want die heeft meer met Japanners. Altijd mitsubishi, Toyota of Nissan gereden. Maar gewoon wat je op de weg zag rijden. Altijd vond ik die imposante grillen machtig overkomen. Tegenwoordig niet meer met die suffe gestroomlijnde voorkanten.
Heb in 2001 mijn rijbewijs gehaald en paar maanden later met wat ervaring rijker in mijn ouders hun auto een eigen auto gekocht. Zocht een auto voor weinig geld met veel been en bagageruimte die ook nog eens weinig woog. Kleine auto's vond ik nooit iets. Bleven 2 modellen over. Renault 19 en Volvo 460. Ben uiteindelijk voor de Volvo 460 gegaan. Werd een blauwe 460 van modeljaar 94. Deze heb ik gereden tot april 2007 en is daarna naar mijn broer gegaan. Geweldige auto waar ik weinig onkosten aan heb gehad, mij altijd overal heen gebracht.
Helaas was dit een standaard uitvoering en nog uit de oude reeks met GLE/GL etc aanduiding. In 2007 kwam voor weinig geld mij een 460 tegemoet uit de Sport line reeks van 1995. Met halfleder, schijfremmen rondom, LM velgen etc. KM stand was heel laag. Deze toen gekocht en mijn 460 verkocht aan mijn broer (tot juni 2009 in ons bezit geweest, daarna verkocht)
Het is een Volvo, maar toch ook weer niet helemaal. Ik wilde altijd al een echte Volvo hebben uit de 200 reeks. Deze vond ik in april 2008. Een mooie 240 GL Grand Luxe uit 1983 (speciale uitvoering in 83/84 ter compensatie voor de 740). Had als extra pluche interieur, hoofdsteunkussens, achterin hoofdsteunen en LM corona velgen (prachtige velgen!)
Helaas had deze auto veel roest wat verborgen zat onder een laag tectyl en autoplamuur. Ik wilde dit herstellen, maar de schade was enorm. Volledige kokerbalken die tot achter door liepen waren rot. Vooral het volledige gedeelte wat onder de achter veren doorliep was grotendeels rot. De bodem en dorpels waren ook op veel plekken rot. Geprobeerd de auto compleet te verkopen als opknap project. Maar helaas niet gelukt. TOen maar besloten om de auto te demonteren van alle bruikbare spullen en het overige te verkopen via marktplaats. Heel jammer van zo een mooie auto maar het kon niet anders. Het doet me nog steeds pijn. De auto heb ik gereden van april 2008 tot november 2008, demontage vond plaats in april 2009. En richting sloop ging die eind april 2009. Ach zo leer je nog iets.
Vanaf november 2008 toch op zoek gegaan naar een andere auto. Waar ik ook altijd al op verliefd ben geweest was een 740. Het liefst van modeljaar 84 of 85. Dat waren de bouwjaren dat de station er nog niet was. Met de mooie sierlijke letters. In Nederland kon ik voor een mooie prijs geen leuke vinden. Dus begon ik op blocket.se rond te neuzen. En ja hoor daar vond ik een prachtige 740 GLE van 1985 (met K-jet injectie) B230E motor, 1e eigenaar en pas 103.000 gelopen. In januari 2009 knoop doorgehakt en met Ryanair naar Zweden gevlogen en deze prachtige Volvo opgehaald. Nooit spijt gehad van de koop. De auto heeft nagenoeg geen roest, behalve 2 plekken bij de wielkasten achter, maar daar is alleen de lak afgebladerd. Plaatwerk is nog hard verder. Geimporteerd en op kenteken gezet.
In 2004 hebben mijn broer en ik een 360 GLE van 1989 gekocht voor oa scouting doeleinde. Daar zijn we al jaren leiding en we zochten iets waar we mee makkelijk door de bossen konden banjeren. Dat ging prima hiermee, wat leuk die achterwielaandrijving (Was ook de reden waarom ik naar een 240 en later een 740 ging kijken). Letterlijk werd dat ding de tank genoemd. Die bladveren achter konden echt alles verdragen. In de 2 jaar dat we hem gehad hebben, nooit meer dan 100 euro jaarlijks bij de APK hoeven uit te geven aan onderhoud. Dat was bij de 460 toch anders. Helaas moest die weg in 2006 omdat de motor slecht begon te lopen, oa kop begon te lekken en we kregen dit niet verholpen. Nieuwe eigenaar heeft de wagen helaas binnen 2 maanden total loss gereden.
Die herrineringen bleven mij bij. Een prachtige wagen de 360, een alleskunner. Een degelijk stuk machine die met moeite ten onder is te krijgen. Motorisch of mechanisch zeker niet, behalve de roestduivel dan.
Nu wilde ik weer een 360 hebben. De 740 is vooral voor grote afstanden en snelweg vooral. Heb familie in Duitsland wonen en niks beter om met 190 over de Duitse snelweg te rijden. Ja dat haalt de GLE zeer zeker. Mijn ultieme droom is om ooit nog een 760 turbo van 1985 te mogen bezitten.
Vorige maand kwam ik een mooie 360 tegen, heeft ook op deze website nog te koop gestaan. Een groene 360 Sedan 5 deurs B200k van 1985. Leuk ding voor erbij. Wordt onze 2e auto. Volgend jaar belastingvrij. Scouting doe ik ook nog steeds, nu wat minder. DUs daar wordt die ook af en toe voor gebruikt en verder voor de boodschappen en korte afstanden in de woonplaats.
Nu wat foto's van mijn auto park die ik ooit of nog steeds in bezit heb. Ja je kunt wel zeggen dat Volvo mijn passie is en altijd zal blijven. Sommige mensen begrijpen dat niet, maar veel mensen zijn ook jaloers. Hoop vrienden en kennissen hebben al gevraagd of ik ze kan helpen met een mooie 2xx te vinden in Zweden. Prima doe ik graag. Met liefde zelfs.
De eerste volvo 460 (blauw) samen met de opvolger op een foto
Mijn 2e 460 net in het bezit
Vorige eigenaar had een US vlag sticker op de benzineklep geplakt als je goed kijkt zie je dat ook.
Onze 360 uit 1989
Oeps een scout aangereden, tsjah geen ABS.
Met de grote koplampen gebeurt me dat hopelijk niet meer . Let op de schade aan de onderkant, komt helaas door wat stronken die we over het hoofd hebben gezien :woops:
De 240 van 1983
Zo mooi op deze foto's, helaas niks van de rottigheid te zien op de foto's. Heb er foto's van zal ze nog wel een keer posten, krijg ze niet 1,2,3 gevonden.
De 240 met bassie en adriaan caravan, was zomerkamp thema bij scouting. Toen we op een post stonden in Limburg kwamen zelfs mensen vragen of Bassie en Adriaan ook nog langs kwamen haha.
De 240 die zijn werk doet met omlaag krijgen van een boom. Ja andere hobby van me is de kettingzaag en het bos beheren om onze blokhut heen.
De 240 richting sloop :cry3:
Mijn prachtige 740 nog met Zweeds kenteken in Nederland.
De 740 met NL kenteken:
(klik)
De 740 samen met de 460 op de foto. Wat lijken ze toch veel op elkaar.
Nieuwe aanwinst 360 samen met de 740 op de foto. Meer foto's van de 360 moet ik schuldig blijven. Morgen ga ik op pad en dan zullen ze gemaakt worden.
Nou dit was mijn avontuur met het merk Volvo. Ik hoop iig alvast een hoop te leren over de 360. Gelukkig al een hoop geleerd van de demontage en onderhoud aan de 240. En onderhoud aan de 740. Een hoop is hetzelfde bij de 360, maar sommige dingen zijn toch weer net anders haha.
Heb in 2001 mijn rijbewijs gehaald en paar maanden later met wat ervaring rijker in mijn ouders hun auto een eigen auto gekocht. Zocht een auto voor weinig geld met veel been en bagageruimte die ook nog eens weinig woog. Kleine auto's vond ik nooit iets. Bleven 2 modellen over. Renault 19 en Volvo 460. Ben uiteindelijk voor de Volvo 460 gegaan. Werd een blauwe 460 van modeljaar 94. Deze heb ik gereden tot april 2007 en is daarna naar mijn broer gegaan. Geweldige auto waar ik weinig onkosten aan heb gehad, mij altijd overal heen gebracht.
Helaas was dit een standaard uitvoering en nog uit de oude reeks met GLE/GL etc aanduiding. In 2007 kwam voor weinig geld mij een 460 tegemoet uit de Sport line reeks van 1995. Met halfleder, schijfremmen rondom, LM velgen etc. KM stand was heel laag. Deze toen gekocht en mijn 460 verkocht aan mijn broer (tot juni 2009 in ons bezit geweest, daarna verkocht)
Het is een Volvo, maar toch ook weer niet helemaal. Ik wilde altijd al een echte Volvo hebben uit de 200 reeks. Deze vond ik in april 2008. Een mooie 240 GL Grand Luxe uit 1983 (speciale uitvoering in 83/84 ter compensatie voor de 740). Had als extra pluche interieur, hoofdsteunkussens, achterin hoofdsteunen en LM corona velgen (prachtige velgen!)
Helaas had deze auto veel roest wat verborgen zat onder een laag tectyl en autoplamuur. Ik wilde dit herstellen, maar de schade was enorm. Volledige kokerbalken die tot achter door liepen waren rot. Vooral het volledige gedeelte wat onder de achter veren doorliep was grotendeels rot. De bodem en dorpels waren ook op veel plekken rot. Geprobeerd de auto compleet te verkopen als opknap project. Maar helaas niet gelukt. TOen maar besloten om de auto te demonteren van alle bruikbare spullen en het overige te verkopen via marktplaats. Heel jammer van zo een mooie auto maar het kon niet anders. Het doet me nog steeds pijn. De auto heb ik gereden van april 2008 tot november 2008, demontage vond plaats in april 2009. En richting sloop ging die eind april 2009. Ach zo leer je nog iets.
Vanaf november 2008 toch op zoek gegaan naar een andere auto. Waar ik ook altijd al op verliefd ben geweest was een 740. Het liefst van modeljaar 84 of 85. Dat waren de bouwjaren dat de station er nog niet was. Met de mooie sierlijke letters. In Nederland kon ik voor een mooie prijs geen leuke vinden. Dus begon ik op blocket.se rond te neuzen. En ja hoor daar vond ik een prachtige 740 GLE van 1985 (met K-jet injectie) B230E motor, 1e eigenaar en pas 103.000 gelopen. In januari 2009 knoop doorgehakt en met Ryanair naar Zweden gevlogen en deze prachtige Volvo opgehaald. Nooit spijt gehad van de koop. De auto heeft nagenoeg geen roest, behalve 2 plekken bij de wielkasten achter, maar daar is alleen de lak afgebladerd. Plaatwerk is nog hard verder. Geimporteerd en op kenteken gezet.
In 2004 hebben mijn broer en ik een 360 GLE van 1989 gekocht voor oa scouting doeleinde. Daar zijn we al jaren leiding en we zochten iets waar we mee makkelijk door de bossen konden banjeren. Dat ging prima hiermee, wat leuk die achterwielaandrijving (Was ook de reden waarom ik naar een 240 en later een 740 ging kijken). Letterlijk werd dat ding de tank genoemd. Die bladveren achter konden echt alles verdragen. In de 2 jaar dat we hem gehad hebben, nooit meer dan 100 euro jaarlijks bij de APK hoeven uit te geven aan onderhoud. Dat was bij de 460 toch anders. Helaas moest die weg in 2006 omdat de motor slecht begon te lopen, oa kop begon te lekken en we kregen dit niet verholpen. Nieuwe eigenaar heeft de wagen helaas binnen 2 maanden total loss gereden.
Die herrineringen bleven mij bij. Een prachtige wagen de 360, een alleskunner. Een degelijk stuk machine die met moeite ten onder is te krijgen. Motorisch of mechanisch zeker niet, behalve de roestduivel dan.
Nu wilde ik weer een 360 hebben. De 740 is vooral voor grote afstanden en snelweg vooral. Heb familie in Duitsland wonen en niks beter om met 190 over de Duitse snelweg te rijden. Ja dat haalt de GLE zeer zeker. Mijn ultieme droom is om ooit nog een 760 turbo van 1985 te mogen bezitten.
Vorige maand kwam ik een mooie 360 tegen, heeft ook op deze website nog te koop gestaan. Een groene 360 Sedan 5 deurs B200k van 1985. Leuk ding voor erbij. Wordt onze 2e auto. Volgend jaar belastingvrij. Scouting doe ik ook nog steeds, nu wat minder. DUs daar wordt die ook af en toe voor gebruikt en verder voor de boodschappen en korte afstanden in de woonplaats.
Nu wat foto's van mijn auto park die ik ooit of nog steeds in bezit heb. Ja je kunt wel zeggen dat Volvo mijn passie is en altijd zal blijven. Sommige mensen begrijpen dat niet, maar veel mensen zijn ook jaloers. Hoop vrienden en kennissen hebben al gevraagd of ik ze kan helpen met een mooie 2xx te vinden in Zweden. Prima doe ik graag. Met liefde zelfs.
De eerste volvo 460 (blauw) samen met de opvolger op een foto
Mijn 2e 460 net in het bezit
Vorige eigenaar had een US vlag sticker op de benzineklep geplakt als je goed kijkt zie je dat ook.
Onze 360 uit 1989
Oeps een scout aangereden, tsjah geen ABS.
Met de grote koplampen gebeurt me dat hopelijk niet meer . Let op de schade aan de onderkant, komt helaas door wat stronken die we over het hoofd hebben gezien :woops:
De 240 van 1983
Zo mooi op deze foto's, helaas niks van de rottigheid te zien op de foto's. Heb er foto's van zal ze nog wel een keer posten, krijg ze niet 1,2,3 gevonden.
De 240 met bassie en adriaan caravan, was zomerkamp thema bij scouting. Toen we op een post stonden in Limburg kwamen zelfs mensen vragen of Bassie en Adriaan ook nog langs kwamen haha.
De 240 die zijn werk doet met omlaag krijgen van een boom. Ja andere hobby van me is de kettingzaag en het bos beheren om onze blokhut heen.
De 240 richting sloop :cry3:
Mijn prachtige 740 nog met Zweeds kenteken in Nederland.
De 740 met NL kenteken:
De 740 samen met de 460 op de foto. Wat lijken ze toch veel op elkaar.
Nieuwe aanwinst 360 samen met de 740 op de foto. Meer foto's van de 360 moet ik schuldig blijven. Morgen ga ik op pad en dan zullen ze gemaakt worden.
Nou dit was mijn avontuur met het merk Volvo. Ik hoop iig alvast een hoop te leren over de 360. Gelukkig al een hoop geleerd van de demontage en onderhoud aan de 240. En onderhoud aan de 740. Een hoop is hetzelfde bij de 360, maar sommige dingen zijn toch weer net anders haha.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2009 09:38 #794686
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
Hee, je woont niet ver weg geloof ik. Staat die 240 bij vd Bliek?
Sowieso, wat een mooie 740 zeg, echt een tripje naar Zweden waard geloof ik.
Sowieso, wat een mooie 740 zeg, echt een tripje naar Zweden waard geloof ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
22-08-2009 09:45 #794687
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
Dit is 1 van de weinige overgebleven 360'tigs die er nog heel mooi uit zien. Wees er maar heel zuinig op. Van het type GLE zijn er denk nog maximaal 20 stuks. Daar doen mensen van de club veel moeite voor om die te behouden.
Dat een auto (vergeleken met andere auto's) goedkoop is in aanschaf en onderhoud zegt niets over de zeldzaamheid. Het voornamelijk degelijke hollandse product zou door den nederlander best wel wat meer gewaardeerd mogen worden.
Over 50 jaar moeten er ook nog 360'tigs rijden. Ik hoop ook de jouwe in sublieme staat.
Ik herken helemaal het verhaal van de grote neus en impossante grille. Dat maakte vroeger, naast de korte draaicircel, veel indruk op me. Ook in een dergelijke auto zitten was een belevenis op zich.
Veel plezier met je Volvo-"liefde"
Dat een auto (vergeleken met andere auto's) goedkoop is in aanschaf en onderhoud zegt niets over de zeldzaamheid. Het voornamelijk degelijke hollandse product zou door den nederlander best wel wat meer gewaardeerd mogen worden.
Over 50 jaar moeten er ook nog 360'tigs rijden. Ik hoop ook de jouwe in sublieme staat.
Ik herken helemaal het verhaal van de grote neus en impossante grille. Dat maakte vroeger, naast de korte draaicircel, veel indruk op me. Ook in een dergelijke auto zitten was een belevenis op zich.
Veel plezier met je Volvo-"liefde"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2009 10:02 #794690
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
Dat zijn een paar bloedmooie wagentjes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-08-2009 10:11 #794692
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
Mooie Volvo geschiedenis heb je al!
Gefeliciteerd met de 360, hij ziet er zo erg netjes uit!
Die 740 is helemaal subliem! :worship:
Ik heb 2 jaar in een 1990 745 GLE 16V gereden en het zijn echt heerlijke wagens.
Gefeliciteerd met de 360, hij ziet er zo erg netjes uit!
Die 740 is helemaal subliem! :worship:
Ik heb 2 jaar in een 1990 745 GLE 16V gereden en het zijn echt heerlijke wagens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2009 11:24 #794702
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
Oooh die 240 is moooi zeg. En de 740 en 360 ook 460 heb ik niet zoveel me....
Leuke history & toekomst:). Welkom hiero.
Leuke history & toekomst:). Welkom hiero.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2009 11:30 #794703
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
De huidige 360 is een GLS ofzo, basis uitvoering met carb motor. De voorganger van 89 of 88 was een GLE. Die bestaat helaas niet meer, heeft de nieuwe eigenaar binnen een maand total loss gereden.
Maar dat klopt ja, die wagen staat bij blieck. Ken de eigenaar via een goeie kennis van mij. Betaal daar ook altijd weinig tot niks voor onderdelen. Hij ligt nu heel triest links achterin. Nu is het dak ook gesneuveld voor een deel omdat ze 3 hoog aan het stapelen zijn.
Maar dat klopt ja, die wagen staat bij blieck. Ken de eigenaar via een goeie kennis van mij. Betaal daar ook altijd weinig tot niks voor onderdelen. Hij ligt nu heel triest links achterin. Nu is het dak ook gesneuveld voor een deel omdat ze 3 hoog aan het stapelen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2009 11:36 #794704
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
Echt zonde dat die 240 zo rot was. Als ik de foto's mag geloven was het een zeer mooie wagen...
Die 360 hatchback die je hebt gehad was geen GLE. De productie van de GLE werd in 1987 gestaakt. Daarbij was de GLE alleen leverbaar als 4-deurs sedan. Volgens mij was die hatchback een 360 GL.
Die 360 hatchback die je hebt gehad was geen GLE. De productie van de GLE werd in 1987 gestaakt. Daarbij was de GLE alleen leverbaar als 4-deurs sedan. Volgens mij was die hatchback een 360 GL.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
22-08-2009 11:39 #794705
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
Leuke wagens! De foto's kwamen me bekend voor van het volvo forum. Die 240 met de bassie en adriaan caravan is erg mooi! Zeker dat model met de rechtopstaande grill is erg sjiek!
Een kleine correctie wbt de moddelen 360.
Ik neem aan dat je met de GLE de eerste 360 op de foto's bedoeld met de verstralers?
Dit is geen GLE, want in NL is de GLE nooit in hatback gelverd. Daarnaast zijn de bumpers niet in kleur en missen de mistlampen / koplampwissers en hoofdsteunen achterin. Aan de dikke stootlijstenen en chrome randjes op de bumper te zien is het een GL
De wagen die je nu hebt is zo te zien ook een GL (dikke stootlijsten en chrome randjes op de bumper en het 'luxere' interier met dichte hoofdsteunen). Dit is een MK3 (laatste model) en die is nooit als GLS geleverd
EDIT: zoals Stefan al zei.
Een kleine correctie wbt de moddelen 360.
Ik neem aan dat je met de GLE de eerste 360 op de foto's bedoeld met de verstralers?
Dit is geen GLE, want in NL is de GLE nooit in hatback gelverd. Daarnaast zijn de bumpers niet in kleur en missen de mistlampen / koplampwissers en hoofdsteunen achterin. Aan de dikke stootlijstenen en chrome randjes op de bumper te zien is het een GL
De wagen die je nu hebt is zo te zien ook een GL (dikke stootlijsten en chrome randjes op de bumper en het 'luxere' interier met dichte hoofdsteunen). Dit is een MK3 (laatste model) en die is nooit als GLS geleverd
EDIT: zoals Stefan al zei.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
22-08-2009 11:52 #794708
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mezelf voorstellen: volvo 360 1985 b200k
Leuk, weer een liefhebber erbij! Welkom op dit gezellige forum
Die 240 ziet er erg gaaf uit zeg... maar soms kan het bedrieglijk zijn h?!
Mooie 360! Komt me erg bekend voor, ooit stond er een advertentie op Marktplaats van de toenmalige eigenaresse die om hulp vroeg. Die heb ik toen doorverwezen naar dit forum, dit was 't resultaat:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4193
Ik neem aan dat dat inmiddels verholpen is?
Die 240 ziet er erg gaaf uit zeg... maar soms kan het bedrieglijk zijn h?!
Mooie 360! Komt me erg bekend voor, ooit stond er een advertentie op Marktplaats van de toenmalige eigenaresse die om hulp vroeg. Die heb ik toen doorverwezen naar dit forum, dit was 't resultaat:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4193
Ik neem aan dat dat inmiddels verholpen is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets