show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

Meer
23-07-2019 21:32 #982676 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ze lijken me ook niet zo heel sterk nee, deze kwam van iemand die met een 340 croste, gewoon op straat, die gaf niet zo veel om die auto helaas.
Heb toen z'n secundaire vervangen voor eentje met al wat roestige schijven.
Die had ik zelf anders toch al nooit gebruikt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24-08-2019 17:58 #982884 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
One month later.....


ACTIE!!!!!


Hoog tijd om eens te zien of mijn maatje er nog zin in heeft, short story even shorter; jip.


Morgen brengt hij ons hopelijk zonder morren naar Heemstede voor de oldtimerrit met cliënten van de Hartekampgroep.


Dat was vorig jaar een succes, wel even spannend met twee mensen in de auto waarvan je de achtergrond en beperkingen niet kent, er ging ook een begeleider mee en de rit verliep vlekkeloos, ze genoten echt volop, en dat was het belangrijkste.


Eenmaal op de oprit onder de carport de 340 even goed afgespoeld en daarna gewassen, bandjes in de conditioner gezet en zo is het dan weer even prima, niets meer aan doen.


Nou ja, voor wat betreft het schoonmaken dan.
Wel even de bandenspanning rondom gecontroleerd met de digitale drukmeter (is eigenlijk voor de fiets maar met afgeschroefd verloopje ook prima geschikt voor autoventielen)
Rondom er zo'n halve bar bijgepompt (met een daarvoor geschikte fietspomp)


Alle vloeistoffen gecontroleerd, nou oké dan, klein slokje olie erbij.
Morgen eerst langs de Firezone in Harfsen voor wat Euro102, geen geneuzel met alcohol en natuurlijk minstens 10 pk erbij...:+

Ik weet pas sindskort dat ze daar die brandstof verkopen, en natuurlijk is het duurder, het zal vast ook beter zijn voor auto's zoals die van ons die destijds nog rondreden op echte benzine, in plaats van dat slappe aftreksel waar de gedownsizede torretjes met turbo's zo groot als een ijshockeypuck nu hun rondjes mee moeten draaien.


Goed, een fotootje dan maar:


Beetje verstoppertje spelen met een uit India afkomstig meisje (ze is best lief zolang hij maar binnen mag slapen...wordt nog wat...)





Klaar voor de start:





Waarschijnlijk maandag meer over de toerrit met de cliënten, dit keer gaat als het goed is mijn vrouw mee als begeleidster, ze werkt met dezelfde doelgroep mensen.
Mits er geen mensen 'aan de kant blijven staan dan natuurlijk, de cliënten hebben voorrang!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24-08-2019 19:31 #982885 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Heerlijk om dit draadje weer te lezen Wouter. Ik ben zo jaloers :) Goed bezig!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24-08-2019 20:41 #982886 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dankzij je Jannick!


Fijn dat je het leuk vindt om te lezen, daar doe ik het ook voor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25-08-2019 18:43 #982892 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vandaag dus zoals eerder vermeld de oldtimerrit voor cliënten van de Hartekampgroep, dit jaar in Heemstede.



Alvast een voorproefje, de complete uittocht gefilmd door iemand van de organisatie:




[youtube]R9kYuPeTyu0&feature=youtu.be[/youtube]




Het was echt prachtig en supergoed verzorgd van A tot Z, een groot team van motorrijders had de bevoegdheid om alle kruisingen etc tijdelijk af te sluiten voor een colonne van ca 60 voertuigen.


Mijn vrouw heeft een aantal foto's gemaakt en ik en paar filmpjes na terugkomst (alle voertuigen voor een mooi pand op het grasveld geparkeerd), die volgen nog na uitzoeken en bewerken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26-08-2019 18:29 #982899 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hierbij een aantal foto's, gemaakt door mijn vrouw in de Triumph Spitfire die achter mij reed.


Wachtend tot alle cliënten en hun eventuele begeleiders waren ingestapt:





De cliënt die ik mee mocht nemen, de 74 jarige Willie (met o.a. het Syndroom van Down)
Praten kan hij nauwelijks en zien doet hij door zijn staar ook niet bijster veel, maar genieten...dat deed hij absoluut wel!




Paar plaatjes van onderwegens:












De foto's waar mijn 340 niet op staat maar wel een heel aantal andere prachtige auto's zet ik even elders neer.


Volgend jaar meld ik me ijs en weder dienende zeker weer aan, zeker met goed weer erbij is het een fantastische beleving!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
31-08-2019 16:45 #982967 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Nog even een foto van de oldtimerrit vorige week zondag die ik toegestuurd kreeg:


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10-03-2020 17:55 #984308 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Eind deze maand maar weer eens wat aandacht aan mijn ouwe trouwe Volvo besteden:





Dat zal waarschijnlijk ook de eerste keer in maanden worden dat de Volvo weer buiten komt, misschien neem ik hem voor die tijd een keer mee op een vrijdag naar het werk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05-07-2020 17:23 #987865 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Nou....dat werd 'm dus even niet....alle evenementen tot nader order afgelast.


Ondertussen is er ook niet bijster veel gebeurt aan de Volvo, afgelopen week ben ik begonnen hem eens opnieuw in een laagje wax te zetten.


En ik heb afgelopen jaar dus niet eens de olie ververst :wtf:
Niet dat ik de Volvo veel heb gebruikt, heel weinig zelfs, maar toch...



Nadat ik de Alto weer uit de garage had gereden vandaag heb besloten daar meteen eens even wat aan te gaan doen, op de bruggetjes ermee maar:





Ik had het torretje buiten warm laten draaien dus de olie kwam er met een redelijke straal uitzetten, en heb het daarna gelaten voor wat het was, kan het mooi verder door druppelen totdat ik het filter ga vervangen en de nieuwe olie er in ga doen.





Redelijk smerig ook trouwens, die onderkant en wielophanging, ergens deze zomer ook maar eens wat verandering in aanbrengen.


En de nieuwe olie en filter:





Tot zover weer even, ik ben in ieder geval voornemens komende periode weer meer met de Volvo bezig te zijn.


Eerst woensdag dat felbegeerde verse A.P.K. papiertje te zien bemachtigen voor de Smusmuki.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23-08-2020 17:28 #987994 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ondertussen is het Volvootje weer behoorlijk vertroeteld; bodem en de motorruimte gereinigd, carrosserie geheel en al in de wax gezet, interieur gezogen en gereinigd, de kunststof delen verwend met wat Meguiars product, raampjes schoon...the works.


Hop, weer naar binnen geschoven....althans, het vele water had wat effect op de koppeling gekregen waardoor deze even niet meer vrijkwam, eenmaal de bak zonder tandjes poetsende in D gekregen hebbende even een pietsie koppelingsmateriaal weg gefikt, of ehhh althans wat 'opgewarmd' en toen was de Volvo weer in zijn sas, primo.


Beetje schuin in de garage gezet zodat ik de komende tijd nog wat klusjes kan doen in de motorruimte, dat was de trigger voor het maken van een aantal fotografische opnamen:



































Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD