- Berichten: 4
Alex zn Volvo 343 DL 1977
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Ding loopt nog steeds niet, weg ermee.
Wie 'm wil weet me te vinden!
Doei!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Alex;254529 schreef : Ben d'r klaar mee.
Ding loopt nog steeds niet, weg ermee.
Wie 'm wil weet me te vinden!
Doei!
Nee joh, dat is de emotie die nu even spreekt.
Het zal echt een relatief klein iets zijn, daar moet je de auto niet voor wegdoen. Helaas woon ik totaal niet dichtbij, anders kwam ik je zeker helpen om te zoeken. Zijn er anderen die jou misschien kunnen helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
v0lv0freak;254537 schreef : Afentoe lijkt dit topic wel het Viva forum, mijn god
Je bedoelt dat mensen alleen reageren op topics, zelfs als ze niets nuttigs te melden hebben? :f
Nee, heeft niks met de emoties te maken, maar iets met realiteit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Klaagbaak oudste uitgave blz 82 bovenaan.
Relais 87 aan startcontact (+ bij doordraaien sleutel)
relais 85 aan massa
relais 86 aan startblokkeerschakelaar onder de pook = +zekering 2 indien in P/N en anders los van alles.
relais 30 naar solenoid van startmotor (+ indien starten en in P/N)
Dan de startmotor: dikke draad constant + van accu (oog)
Massa via bouten naar het motorblok (en de litzedraad onder het blok)
dun draadje zie boven = bekrachtiging solenoid vanuit beveiligingsrelais, stekkertje
dus NIET rechtstreeks vanuit het startcontact!!
Het lijkt er op dat er in deze auto is gebeund. En dat is gek want ooit deed ie het perfect dat heb ik zelf gezien hier op t erf.
Van Mensink verwacht je dat niet als oude dafmaf...
PS als je van die ellendige ovlov startblokkering af wilt is het voldoende om het relais te vervangen door een draadbrugje tussen 87 en 30 (draadje met 2 male stekkertjes). ik rijd zo al bijna 20 jaar rond. gewoon op zijn dafs.
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb ook die overbodige ovlovtroep eruitgesaneerd, 800.000 dafjes van voor 1975 konden prima zonder. in my opinion is het allemaal gedaan om die achterlijke yanks te beschermen tegen zichzelf. Bij ons reden zelfs absoluut a-technische omaatjes probleemloos met V-N-A schakelende dafjes zonder enige beveiliging: starten in gear was zelfs noodzakelijk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
gromsound;254543 schreef : Bij ons reden zelfs absoluut a-technische omaatjes probleemloos met V-N-A schakelende dafjes zonder enige beveiliging: starten in gear was zelfs noodzakelijk!
Maar dan wel starten met voet op de rem:) Maar dat moet je bij de moderne 4 en 5-traps automaten ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.