show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Alex zn Volvo 343 DL 1977

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 18:31 #884636 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Die gele is 'strak', maar die beige echt niet.
Heb de bodem nog niet bekeken, maar gebeurt snel, gezien ik die klauwen laat reviseren.
Dan kan ik nog gewoon rijden met de gele, als het nodig is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 21:58 #884665 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Ziet er goed uit Alex. Blijft mooi een 300 met blauwe kentekenplaten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2011 09:57 #884682 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Beige is inderdaad niet strak, goed gebruikt.
Auto is geweest van de zoon van de eigenaar van Garagebedrijf Roos (nu Broekhuis) in Zeist, en ik ken die auto heel goed. Voordat de zoon in die auto ging rijden reed er een dame in rond. Altijd hier in de omgeving. Vandaar ook mijn band met de auto :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-11-2011 21:13 #890839 door V300 register
Ik heb een aantal vragen/opmerkingen binnengekregen van Joop Stam omtrent deze auto n.a.v. de voorplaat van de Volvoice! :D Aangezien ik niet de woordvoerder ben leg ik ze graag hier voor. Misschien zijn ze al beantwoord in dit topic, maar dat is me net teveel speurwerk.

1. Is het echt een DL?
2. Horen er dan geen stootstrips op de zijkanten?
3. Zo ja, waren deze er al afgehaald v??r de restauratie, gezien de foto's in het openingsbericht?

Even het verhaal van Joop (niet actief hier) en een foto van het knappe broertje van deze auto:

Prachtig verhaal plus foto's op forum. Laat dat ook maar aan Alex Kokkeler weten.

Had het nog niet gelezen. Wat een gigantisch werk. Jammer van de ontbrekende strips, die halen de wat saaie zijkanten wat op. Om mijn 343 weer op de weg te krijgen was slechts een fractie aan werk nodig, ondanks de vele jaren van stilstand. Dat met name het voorfront, kenmerk van de eerste generatie, al snel aan reparatie toe was merkte ik al tijdens de eerste actieve periode begin jaren tachtig. Heb ik toen al moeten vernieuwen. De demontage is inderdaad een hele klus, zelfs met het garageboek bij de hand, herinner ik me.

Toen heb ik ook de voorbumper vervangen, die door een collega-journalist (die niet aan variomatisch rijden gewend was) verkreukeld werd tegen een parkeermeter paaltje, vandaar dat mijn nummerplaat ?p de bumper zit in plaats van hangend eronder.

Daterend van maart 1977, door mij nieuw aangeschaft en waarschijnlijk iets ouder dan die van Alex (PS komt voor PU). Van 1985 tot 2003 op non-actief en opgeslagen. Na wegklaar maken (rust roest!) vanaf toen bijna wekelijks in gebruik (alleen bij mooi weer) om van huis naar het magazijn van de DAF-club te rijden:

[ATTACH]3375[/ATTACH]

Bijlagen:

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 21:28 #890841 door Alex (GAST)

punkazz;187397 schreef : Ik heb een aantal vragen/opmerkingen binnengekregen van Joop Stam omtrent deze auto n.a.v. de voorplaat van de Volvoice! :D Aangezien ik niet de woordvoerder ben leg ik ze graag hier voor. Misschien zijn ze al beantwoord in dit topic, maar dat is me net teveel speurwerk.

1. Is het echt een DL?
2. Horen er dan geen stootstrips op de zijkanten?
3. Zo ja, waren deze er al afgehaald v??r de restauratie, gezien de foto's in het openingsbericht?

Even het verhaal van Joop (niet actief hier) en een foto van het knappe broertje van deze auto:

Hallo,

Leuke reactie, lijkt me leuk om in contact te komen met Joop Stam als dit mogelijk is?

Betreft de stoorstrips, deel ik de mening niet met Joop, ik vindt het juist mooier staan zonder de strips.
Ze belemmeren de schoonheid juist van de carrosserie, maar dat kan ook aan de kleur liggen. :crazy1:

Of het echt een DL is, ik neem aan van wel. De stootstrips lijken mij een optie te zijn destijds die door de klant gewijzigd konden worden,
gezien omstreeks dezelfde tijd ook veel Volvo 66's zijn geleverd als DL & GL beide met en zonder stootstrips op de zijkanten.
Ik prijs mij gelukkig dat ik nooit een V66 heb getroffen met deze strips erop. :yesyes:
Daarnaast vertoont de originele lak geen sporen dat er ooit strips op hebben gezeten.

Of het wel een originele DL is of niet, dat zullen we moeten overleggen door de gegevens nader uit te zoeken,
maar dat doe ik liever niet zomaar op het internet.

Bedankt alvast en wellicht tot ziens,

Alex.

(p.s.: Ik wil bij deze de mannen van de club danken voor de mooie foto op de voorpagina!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-11-2011 21:35 #890844 door V300 register
Ik zal je het e-mailadres van Joop PB'en! Overigens was Joop aanwezig bij de (gezamenlijke) sleuteldag bij garage Verdaat in Veldhoven. Enkele foto's zijn in VV no. 42, blz. 13 te vinden.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2011 09:13 #890893 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977

Alex;187399 schreef : Hallo,

Leuke reactie, lijkt me leuk om in contact te komen met Joop Stam als dit mogelijk is?

Betreft de stoorstrips, deel ik de mening niet met Joop, ik vindt het juist mooier staan zonder de strips.
Ze belemmeren de schoonheid juist van de carrosserie, maar dat kan ook aan de kleur liggen. :crazy1:

Of het echt een DL is, ik neem aan van wel. De stootstrips lijken mij een optie te zijn destijds die door de klant gewijzigd konden worden,
gezien omstreeks dezelfde tijd ook veel Volvo 66's zijn geleverd als DL & GL beide met en zonder stootstrips op de zijkanten.
Ik prijs mij gelukkig dat ik nooit een V66 heb getroffen met deze strips erop. :yesyes:
Daarnaast vertoont de originele lak geen sporen dat er ooit strips op hebben gezeten.

Of het wel een originele DL is of niet, dat zullen we moeten overleggen door de gegevens nader uit te zoeken,
maar dat doe ik liever niet zomaar op het internet.

Bedankt alvast en wellicht tot ziens,

Alex.

(p.s.: Ik wil bij deze de mannen van de club danken voor de mooie foto op de voorpagina!)

Ik heb de wagen van Alex gezien op de VKB en details zeggen me dat het een echte DL is (aan het chassisnummer is het niet af te leiden).
Stootstrips waren pas standaard op de DL vanaf modeljaar 78. Bij modeljaren 76 en 77 was het een (te duur) accessoire, net zoals de tweede buitenspiegel.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2011 12:34 #890903 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Als je Volvo Beesd belt (hoofdkantoor), kunnen zij daar a.d.h.v. je chassisnummer alles opzoeken, soms zelfs welke accessoires of bijzonderheden er mee gepaard gingen. Dit is misschien wel de enige manier om met 100% zekerheid te achterhalen of het origineel een DL is.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2011 00:26 #890953 door Alex (GAST)

volvomania;187452 schreef : Ik heb de wagen van Alex gezien op de VKB en details zeggen me dat het een echte DL is (aan het chassisnummer is het niet af te leiden).
Stootstrips waren pas standaard op de DL vanaf modeljaar 78. Bij modeljaren 76 en 77 was het een (te duur) accessoire, net zoals de tweede buitenspiegel.

volvofiel;187462 schreef : Als je Volvo Beesd belt (hoofdkantoor), kunnen zij daar a.d.h.v. je chassisnummer alles opzoeken, soms zelfs welke accessoires of bijzonderheden er mee gepaard gingen. Dit is misschien wel de enige manier om met 100% zekerheid te achterhalen of het origineel een DL is.

Wat is nu waar?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2011 00:27 #890955 door V300 register
Ik denk: wij kunnen het niet a.d.h.v. het chassisnummer achterhalen. Meneer Volvo wel.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC