Uitrollen in z'n vrij.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2015 19:07 #955867 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitrollen in z'n vrij.

Spurt;234893 schreef : Met ??n hand tegen een 340 met variomatic hangen en dan rolt ie al? Dan liggen er zeker geen (vario)riemen op.


Een vario niet, een handbak wel. Het ging ook over een 340 handgeschakeld. Een vario duwen kost inderdaad wat meer moeite, zeker wanneer de riemen stug en koud zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2015 19:12 #955870 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitrollen in z'n vrij.

General Custom;234890 schreef : Als jou 340 in zijn vrij staat, kun je hem dan wel gewoon duwen?
Hij moet eigenlijk al rollen als je er met 1 hand tegenaan gaat hangen. Als dat niet lukt k?n het ook zijn dat er een rem vast zit. Ik heb dat ook gehad, waardoor de auto altijd een beetje zal remmen.

General Custom;234895 schreef : Een vario niet, een handbak wel. Het ging ook over een 340 handgeschakeld. Een vario duwen kost inderdaad wat meer moeite, zeker wanneer de riemen stug en koud zijn.


In je bericht van 18.35u van vandaag las ik per ongeluk 'riem' waar jij schreef 'rem'. Zodoende dacht ik dat het een variomatic auto betrof. Sorry.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2015 19:17 #955871 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitrollen in z'n vrij.
Maakt niet uit, af en toe is het ook best verwarrend omdat er zoveel dingen verschillen tussen een vario of handbak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2015 23:46 #955892 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitrollen in z'n vrij.

Steven340;234865 schreef : Nou dat terugschakelen doe ik zelf wel uit gewoonte, op het moment dat het stoplicht weer op groen springt terwijl ik er nog naar toe rol kan ik meteen weer gas geven en optrekken.
Hoef ik niet eerst even de goede versnelling te zoeken :yeah:


Volgens mij anticipeer je dan niet voldoende op het verkeer. Bij het afremmen ga je niet van 5,4,3,2, maar van 5 naar 3 of 2 of 1 :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2015 23:51 #955893 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitrollen in z'n vrij.
Kun je trouwens ook nog benzine besparen door de bergrem te gebruiken bij het uitrollen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
06-02-2015 21:52 #955907 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Uitrollen in z'n vrij.

Stepfun;234922 schreef : Volgens mij anticipeer je dan niet voldoende op het verkeer. Bij het afremmen ga je niet van 5,4,3,2, maar van 5 naar 3 of 2 of 1 :D


Als ik het goed heb, leerde je dat vroeger wel zo, op rijles. Voor mijn tijd, uit de tijd dat je nog echt moestremmen (en bekrachtiging minder sterk was).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-02-2015 21:37 #955937 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Uitrollen in z'n vrij.

BartJu;234940 schreef : Als ik het goed heb, leerde je dat vroeger wel zo, op rijles. Voor mijn tijd, uit de tijd dat je nog echt moestremmen (en bekrachtiging minder sterk was).


Ik heb met rijles geleerd zo lang mogelijk in de versnelling uit te rollen. dus bij het verlaten van de snelweg in de 5 te blijven tot aan het einde van de afrit en dan pas terug te schakelen.
echter heb ik van iemand die rijtrainen geeft voor Brinks geleerd terug te schakelen (5,4,3..) Afhankelijk van de situatie natuurlijk. Reden hiervoor is niet het afremmen op de motor, maar om op elk moment de motor in het juiste toerenbereik te hebben en dus ook altijd op onverwachte situaties te kunnen reageren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2015 21:44 #955939 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitrollen in z'n vrij.
Het ligt er natuurlijk ook maar net aan met wat je rijdt. Ik kan me voorstellen dat het voor Brinks iets belangrijker kan zijn om ten allen tijden snel weg te kunnen wezen.
Als ik met een bestelbus vol (gedeeltelijk) losstaande kratten rijd, dan moet het ook allemaal wat soepeler dan wanneer ik met mijn lege personenwagen rijd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2015 00:55 #955942 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Uitrollen in z'n vrij.
Daar is de bergrem niet voor bedoeld:

wel voor klimmen en afdalen file rijden caravan trekken etc.

Niet inschakelen boven de 50 km/ uur

Zuinig rijden bij een cvt kan door het gaspedaal bij constante snelheid iets op te laten komen zodat het toerental zakt maar de snelheid niet afneemt ; dat gaat in ons vlakke land erg goed.

en geleidelijk aan accelereren; schakelen door de cvt kost brandstof.

Zie ook het instructieboekje

mvg

Andre

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2015 12:19 #955949 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitrollen in z'n vrij.
Als ik dit zo lees, is een handbak dan niet lang achterhaald.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD