Uitrollen in z'n vrij.
- V300 register
- Verbannen
Spurt;234893 schreef : Met ??n hand tegen een 340 met variomatic hangen en dan rolt ie al? Dan liggen er zeker geen (vario)riemen op.
Een vario niet, een handbak wel. Het ging ook over een 340 handgeschakeld. Een vario duwen kost inderdaad wat meer moeite, zeker wanneer de riemen stug en koud zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;234890 schreef : Als jou 340 in zijn vrij staat, kun je hem dan wel gewoon duwen?
Hij moet eigenlijk al rollen als je er met 1 hand tegenaan gaat hangen. Als dat niet lukt k?n het ook zijn dat er een rem vast zit. Ik heb dat ook gehad, waardoor de auto altijd een beetje zal remmen.
General Custom;234895 schreef : Een vario niet, een handbak wel. Het ging ook over een 340 handgeschakeld. Een vario duwen kost inderdaad wat meer moeite, zeker wanneer de riemen stug en koud zijn.
In je bericht van 18.35u van vandaag las ik per ongeluk 'riem' waar jij schreef 'rem'. Zodoende dacht ik dat het een variomatic auto betrof. Sorry.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Steven340;234865 schreef : Nou dat terugschakelen doe ik zelf wel uit gewoonte, op het moment dat het stoplicht weer op groen springt terwijl ik er nog naar toe rol kan ik meteen weer gas geven en optrekken.
Hoef ik niet eerst even de goede versnelling te zoeken :yeah:
Volgens mij anticipeer je dan niet voldoende op het verkeer. Bij het afremmen ga je niet van 5,4,3,2, maar van 5 naar 3 of 2 of 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 270
Stepfun;234922 schreef : Volgens mij anticipeer je dan niet voldoende op het verkeer. Bij het afremmen ga je niet van 5,4,3,2, maar van 5 naar 3 of 2 of 1
Als ik het goed heb, leerde je dat vroeger wel zo, op rijles. Voor mijn tijd, uit de tijd dat je nog echt moestremmen (en bekrachtiging minder sterk was).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
BartJu;234940 schreef : Als ik het goed heb, leerde je dat vroeger wel zo, op rijles. Voor mijn tijd, uit de tijd dat je nog echt moestremmen (en bekrachtiging minder sterk was).
Ik heb met rijles geleerd zo lang mogelijk in de versnelling uit te rollen. dus bij het verlaten van de snelweg in de 5 te blijven tot aan het einde van de afrit en dan pas terug te schakelen.
echter heb ik van iemand die rijtrainen geeft voor Brinks geleerd terug te schakelen (5,4,3..) Afhankelijk van de situatie natuurlijk. Reden hiervoor is niet het afremmen op de motor, maar om op elk moment de motor in het juiste toerenbereik te hebben en dus ook altijd op onverwachte situaties te kunnen reageren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als ik met een bestelbus vol (gedeeltelijk) losstaande kratten rijd, dan moet het ook allemaal wat soepeler dan wanneer ik met mijn lege personenwagen rijd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
wel voor klimmen en afdalen file rijden caravan trekken etc.
Niet inschakelen boven de 50 km/ uur
Zuinig rijden bij een cvt kan door het gaspedaal bij constante snelheid iets op te laten komen zodat het toerental zakt maar de snelheid niet afneemt ; dat gaat in ons vlakke land erg goed.
en geleidelijk aan accelereren; schakelen door de cvt kost brandstof.
Zie ook het instructieboekje
mvg
Andre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.