Uitrollen in z'n vrij.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik merk ook dat mijn 300 veel harder op de motor remt dan moderne auto's, dit terwijl hij zwaarder is en een kleinere cilinderinhoud heeft?!? Meer interne weerstand van de motoronderdelen? Grotere vacuumopbouw? Volvo-voodoo?
- V300 register
- Verbannen
Nicholas;234880 schreef : Ik merk ook dat mijn 300 veel harder op de motor remt dan moderne auto's, dit terwijl hij zwaarder is en een kleinere cilinderinhoud heeft?!? Meer interne weerstand van de motoronderdelen? Grotere vacuumopbouw? Volvo-voodoo?
Heb je een vario of een handgeschakelde 340?
Een vario remt vrij hard op de motor door het type versnellingsbak. Ik kan bij mijn handgeschakelde 340 niet zeggen dat deze merkbaar meer remt op de motor dan een moderne auto.
- Steven340
- Nieuw lid
Nicholas;234880 schreef : Ok, even wat opgezocht. Misschien vinden jullie dit ook wel interessant. Een diesel remt uit zichzelf niet af op de motor, maar dit wordt wel vaak artificieel gesimuleerd (vooral bij camions). Bij moderne auto's zorgen turbo, roetfilter en EGR voor backpresssure in het uitlaatsysteem, wat dan weer zorgt voor een remeffect. Als ik het goed heb, remt een v300 diesel dus niet af als je de gaspedaal lost?
Zijn er nog mensen binnen de club die een v300 diesel hebben?
Die kunnen dat wel bevestigen denk ik.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
anders zou je alleen een gaspedaal hebben om harder te gaan? De ouderwetsche diesel van mn pa remt net zo hard af op de motor als mijn Volvo/Nissan op benzine, misschien zelfs nog harder
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik weet eigenlijk bitter weinig van dieselmotoren, 'k heb enkel nog maar aan een oude defender gesleuteld (wat ook een geval apart was), daarom dat ik het mij afvroeg.
- V300 register
- Verbannen
Hij moet eigenlijk al rollen als je er met 1 hand tegenaan gaat hangen. Als dat niet lukt k?n het ook zijn dat er een rem vast zit. Ik heb dat ook gehad, waardoor de auto altijd een beetje zal remmen.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;234890 schreef : Als jou 340 in zijn vrij staat, kun je hem dan wel gewoon duwen?
Hij moet eigenlijk al rollen als je er met 1 hand tegenaan gaat hangen. Als dat niet lukt k?n het ook zijn dat er een rem vast zit. Ik heb dat ook gehad, waardoor de auto altijd een beetje zal remmen.
Met ??n hand tegen een 340 met variomatic hangen en dan rolt ie al? Dan liggen er zeker geen (vario)riemen op.
- V300 register
- Verbannen