Goed gereedschap

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2010 21:05 #850949 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Goed gereedschap
Niemand bekend met Proxxon?
Heb er wat dingen van en gaat al jaren goed mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 21:12 #850950 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Goed gereedschap
Hmm ik wist niet dat Proxxon dat ook maakte. Ik ben wel bekend met de tafelfrezertjes enzo van Proxxon. Heel mooi en goed spul!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-10-2010 14:36 #851076 door V300 register
Tot a.s. maandag (25/10) heeft Avao een Mannesmann dopsleutelset in de aanbieding: www.avao.nl/
Misschien interessant voor iemand? En hoe denken de pro's over deze set?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-10-2010 16:45 #851082 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Goed gereedschap
Ziet er fraai uit, misschien dat Wouter N kan aangeven in welke klasse deze doppen-set voetbal speelt :)

En een tip; leen je (zeer) goede duitse gereedschap dat speelt in de champions league (en misschien een kleine beschadiging heeft opgelopen) nooit uit aan het nationale elftal van een ander land, daar komt maar gedonder van....:+

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2010 17:43 #851083 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Goed gereedschap

Wouter76;158644 schreef : Ziet er fraai uit, misschien dat Wouter N kan aangeven in welke klasse deze doppen-set voetbal speelt :)

En een tip; leen je (zeer) goede duitse gereedschap dat speelt in de champions league (en misschien een kleine beschadiging heeft opgelopen) nooit uit aan het nationale elftal van een ander land, daar komt maar gedonder van....:+

Ze voetballen in de Eerste Divisie, maar het is een erg leuk setje voor de gemiddelde zaterdagsleutelaar :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-10-2010 18:50 #851084 door V300 register
nee, dit is zaterdagmiddag amateurs vanwege de vorm van de doppen.

dit spul is alleen geschikt om boutkoppen mee verrot te draaien, niet om mee te sleutelen. 100% afraden dus.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-10-2010 19:49 #851091 door V300 register
Ik heb 2 jaar geleden toen ik nog regelmatig op zondag op de N?rburgring zat een koffer van Mannesman gekocht omdat ik t moe was om iedere x al het nodige gereedschap in te pakken.Super handig ding.Is meer zo'n koffertrolley met wieltjes en zo'n uitschuifbaar handvat en super gereedschap.Komplete doppenset met korte en lange doppen,steek-ring sleutels,inbussleutels,hamer,combinatietang,waterpomptang en zo''n kabelschoentjes tang.Onderin de koffer is nog n groot leeg vak voor vanalles en nog wat.Heb daar meestal de Stroboscooplamp,de multimeter en voelermaatjes liggen.Het enige wat we los moesten meenemen was de momentsleutel omdat die te groot is .
Ik heb tot nu toe nog nooit iets te klagen gehad over het materiaal.Als ik het (met tegenzin) in voetbaltermen zou moeten classifiseren dan zou het iets worden van championslegue kwaliteit met 'n eredivisie uitstraling.Een underdog dus eigenlijk.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2010 19:53 #851092 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Goed gereedschap
Ik moet even zeggen dat die doppen er ook compleet anders uit zien dan mijn set :S

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-10-2010 10:24 #851130 door V300 register
ja, kijk. Dat is 'zeskant' dus OK.

Mijn commentaar was gericht op de doppenset die Diede linkte bij Avao.

De doppen die Chris laat zien zijn zo te zien redelijk slank, en hebben zo te zien een vrij vlakke voorkant, zodat je ook een smalle moer/boutkop goed kunt pakken.

Deze set kan dus goed dienen voor het meeste werk, behalve het echte zware met verlengpijpen etc. Ofwel lijkt mij een handige en geschikte set voor als je er niet ?l te hoge eisen aan stelt.

Als je hiermee op een sleuteldag aan komt zetten zal ik in ieder geval niet de neiging hebben om mijn eigen gereedschapstas erbij te gaan halen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2010 09:05 #851222 door V300 register
Klopt, de Avao set lijkt van een andere kwaliteit te zijn dan de groene koffer. Die koffer staat ook op mijn lijst. Een vriend van me (3 deuren verder) heeft 'm ook en dat is prima spul. (en als je een beetje geduldig bent of zoekt is die ook voor +- 100,= te vinden)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC