- Berichten: 7
Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-01-2012 15:54 #899102
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Vandaag in de werkplaats bezig geweest. Het was behoorlijk brrrrrr. Het is natuurlijk wennen, maar ben na een paar uurtjes maar gekapt. Morgen maar weer een pogiing wagen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-01-2012 16:15 #899110
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
kwam er niemand je een kopje warme chocola brengen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-01-2012 16:56 #899119
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Volgend weekend moet je dat zeker weten niet proberen, kijk maar is naar de voorspelling van de KNMI...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
29-01-2012 22:38 #899167
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Ja, als ik dan ga dan heb ik echt iemand nodig die warme choc komt brengen. Met deze dagen probeer ik zoveel mogelijk werk bij Jerommeke te doen. Uitbouwen van de motor van de Rekord- C bijvoorbeeld. Dat kan op een verwarmde vloer. (I need a oldtype 1700, 1900 or 16S motor from Opel?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-01-2012 23:54 #899179
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Anders ga je toch laswerk doen? Kan je je warmen aan je lasboog!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
29-03-2012 13:29 #902746
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Langzaam opkrabbelen
Gisteren even naar mijn rem gekeken: remdruk viel weg. En dan gebeurd het volgende:
1. Remcylinder rechts achter lek; vervangen
2. Remleiding van remcylinder wil echt niet los,
3. Remslang achter loshalen,
4. Remslang wil niet los,
5. Koppeling remleiding, van voor naar achteren, breekt af.
6. Andere remleiding gemonteerd,
7. Andere remslang en tussenleding naar remcylinder gemonteerd,
8. nieuwe remcylinder er op.
9. Remcylinder linksachter ook lek,
10 Ja, hoor remleiding niet los te krijgen (ik ken de trucjes).
11. Remleiding breekt af,
12. Heerlijk zo'n voorraad onderdelen in de buurt. Remleiding van andere achteras pakken en overzetten. Dan ff koffie drinken.
13. Remcylinder monteren. H?, h? er zit schot in de zaak
14. Voorzijde controleren. Beide wielen blijven stevig in de remmen hangen.
15. Hmmm, blokjes met een filmlaag aan remmateriaal. Vervangen maar.
16. Shit, de Zuigers komen slecht terug. Gangbaar maken.
17. 1 Zuiger komt helemaal niet terug. AAAAI het is al 22 uur 's avonds.
18. Ach, probeer een remklauw van een 340. Hmmm Past niet (343 uit 1977 is anders)
19. Geen andere 343 klauwen. En nu. Ach......
20. Veerpoten verwisselen.
21. 23:30 uur alles weer opgebouwd en ontlucht.
22. Auto's binnen gezet en naar huis. (nog even de schokdemper aan de bovenkant vast gezet, anders bonkt het zo.......)
Met Grote dank aan Hans van Ginkel die echt met veel kracht en support mij ondersteund heeft.
Zo, dit is een stuk veiliger rijden. Voor de ingewijden; ik heb de auto nog maar kort en had nog geen tijd genomen de remmen na te kijken. Tip: Als je een andere volvo neemt. Kijk dan gelijk de remdelen na en ga niet uit van "het goede onderhoud" wat de auto ooit gehad heeft.
Gisteren even naar mijn rem gekeken: remdruk viel weg. En dan gebeurd het volgende:
1. Remcylinder rechts achter lek; vervangen
2. Remleiding van remcylinder wil echt niet los,
3. Remslang achter loshalen,
4. Remslang wil niet los,
5. Koppeling remleiding, van voor naar achteren, breekt af.
6. Andere remleiding gemonteerd,
7. Andere remslang en tussenleding naar remcylinder gemonteerd,
8. nieuwe remcylinder er op.
9. Remcylinder linksachter ook lek,
10 Ja, hoor remleiding niet los te krijgen (ik ken de trucjes).
11. Remleiding breekt af,
12. Heerlijk zo'n voorraad onderdelen in de buurt. Remleiding van andere achteras pakken en overzetten. Dan ff koffie drinken.
13. Remcylinder monteren. H?, h? er zit schot in de zaak
14. Voorzijde controleren. Beide wielen blijven stevig in de remmen hangen.
15. Hmmm, blokjes met een filmlaag aan remmateriaal. Vervangen maar.
16. Shit, de Zuigers komen slecht terug. Gangbaar maken.
17. 1 Zuiger komt helemaal niet terug. AAAAI het is al 22 uur 's avonds.
18. Ach, probeer een remklauw van een 340. Hmmm Past niet (343 uit 1977 is anders)
19. Geen andere 343 klauwen. En nu. Ach......
20. Veerpoten verwisselen.
21. 23:30 uur alles weer opgebouwd en ontlucht.
22. Auto's binnen gezet en naar huis. (nog even de schokdemper aan de bovenkant vast gezet, anders bonkt het zo.......)
Met Grote dank aan Hans van Ginkel die echt met veel kracht en support mij ondersteund heeft.
Zo, dit is een stuk veiliger rijden. Voor de ingewijden; ik heb de auto nog maar kort en had nog geen tijd genomen de remmen na te kijken. Tip: Als je een andere volvo neemt. Kijk dan gelijk de remdelen na en ga niet uit van "het goede onderhoud" wat de auto ooit gehad heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
29-03-2012 13:32 #902748
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Gisteren even naar mijn rem gekeken: remdruk viel weg. En dan gebeurd het volgende:
1. Remcylinder rechts achter lek; vervangen
2. Remleiding van remcylinder wil echt niet los,
3. Remslang achter loshalen,
4. Remslang wil niet los,
5. Koppeling remleiding, van voor naar achteren, breekt af.
6. Andere remleiding gemonteerd,
7. Andere remslang en tussenleding naar remcylinder gemonteerd,
8. nieuwe remcylinder er op.
9. Remcylinder linksachter ook lek,
10 Ja, hoor remleiding niet los te krijgen (ik ken de trucjes).
11. Remleiding breekt af,
12. Heerlijk zo'n voorraad onderdelen in de buurt. Remleiding van andere achteras pakken en overzetten. Dan ff koffie drinken.
13. Remcylinder monteren. H?, h? er zit schot in de zaak
14. Voorzijde controleren. Beide wielen blijven stevig in de remmen hangen.
15. Hmmm, blokjes met een filmlaag aan remmateriaal. Vervangen maar.
16. Shit, de Zuigers komen slecht terug. Gangbaar maken.
17. 1 Zuiger komt helemaal niet terug. AAAAI het is al 22 uur 's avonds.
18. Ach, probeer een remklauw van een 340. Hmmm Past niet (343 uit 1977 is anders)
19. Geen andere 343 klauwen. En nu. Ach......
20. Veerpoten verwisselen.
21. 23:30 uur alles weer opgebouwd en ontlucht.
22. Auto's binnen gezet en naar huis. (nog even de schokdemper aan de bovenkant vast gezet, anders bonkt het zo.......)
Met Grote dank aan Hans van Ginkel die echt met veel kracht en support mij ondersteund heeft.
Zo, dit is een stuk veiliger rijden. Voor de ingewijden; ik heb de auto nog maar kort en had nog geen tijd genomen de remmen na te kijken. Tip: Kijk de remmen na als een auto een tijd heeft gestaan en ga dan niet af op "het goeie onderhoud" wat de auto ooit heeft gehad.
1. Remcylinder rechts achter lek; vervangen
2. Remleiding van remcylinder wil echt niet los,
3. Remslang achter loshalen,
4. Remslang wil niet los,
5. Koppeling remleiding, van voor naar achteren, breekt af.
6. Andere remleiding gemonteerd,
7. Andere remslang en tussenleding naar remcylinder gemonteerd,
8. nieuwe remcylinder er op.
9. Remcylinder linksachter ook lek,
10 Ja, hoor remleiding niet los te krijgen (ik ken de trucjes).
11. Remleiding breekt af,
12. Heerlijk zo'n voorraad onderdelen in de buurt. Remleiding van andere achteras pakken en overzetten. Dan ff koffie drinken.
13. Remcylinder monteren. H?, h? er zit schot in de zaak
14. Voorzijde controleren. Beide wielen blijven stevig in de remmen hangen.
15. Hmmm, blokjes met een filmlaag aan remmateriaal. Vervangen maar.
16. Shit, de Zuigers komen slecht terug. Gangbaar maken.
17. 1 Zuiger komt helemaal niet terug. AAAAI het is al 22 uur 's avonds.
18. Ach, probeer een remklauw van een 340. Hmmm Past niet (343 uit 1977 is anders)
19. Geen andere 343 klauwen. En nu. Ach......
20. Veerpoten verwisselen.
21. 23:30 uur alles weer opgebouwd en ontlucht.
22. Auto's binnen gezet en naar huis. (nog even de schokdemper aan de bovenkant vast gezet, anders bonkt het zo.......)
Met Grote dank aan Hans van Ginkel die echt met veel kracht en support mij ondersteund heeft.
Zo, dit is een stuk veiliger rijden. Voor de ingewijden; ik heb de auto nog maar kort en had nog geen tijd genomen de remmen na te kijken. Tip: Kijk de remmen na als een auto een tijd heeft gestaan en ga dan niet af op "het goeie onderhoud" wat de auto ooit heeft gehad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2012 13:37 #902750
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Waar ken ik dit toch van? Zie mijn blog;) mooi dat je het weer voor elkaar hebt Erik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2012 13:39 #902751
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
ja, weer lekker bezig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2012 13:41 #902752
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Zo, veerpootjes wisselen in anderhalf uur! Stofhoes om de demper ging deze keer zeker wat makkelijker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets