Gereedschap aanschaffen, momentsleutel
- V300 register
- Verbannen
Bij zwaar werk, bijvoorbeeld bij cilinderkopbouten, dan moet je de boel vaak op een laag moment (20Nm) aanzetten en de rest op graden doen. De rest doe ik gewoon altijd op gevoel.
Aandrijfas-boutjes! Die moet je eigenlijk eens met de momentsleutel vastzetten wanneer je met een vastgebakken diff rond wil rijden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Ovlov 3.6L;85918 schreef : Aandrijfas-boutjes! Die moet je eigenlijk eens met de momentsleutel vastzetten wanneer je met een vastgebakken diff rond wil rijden
+ draad schoonmaken/ontvetten en loctite 243 aan de boutjes:yesyes:
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik denk wel dat de nauwkeurigheid afneemt gedurende de levensduur, meer als bji een gedore oid. Ik gebruik mn momentsleutel maar eens in de maand ofzo. Dus ik vind een betaalbare goed genoeg...
(overigens ben ik ook voor goed gereedschap hoor...Maar als je het nauwelijks gebruikt vind ik de toegevoegde waarde neit zo groot)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Pistonpen paultje;85938 schreef : Ik denk wel dat de nauwkeurigheid afneemt gedurende de levensduur, meer als bji een gedore oid. Ik gebruik mn momentsleutel maar eens in de maand ofzo. Dus ik vind een betaalbare goed genoeg...
En dat is nu precies de overweging...
- V300 register
- Verbannen
Ik gebruik hem niet echt vaak, weet niet of hij exact goede waarde aangeeft etc.. dus het is niet echt profi!
maar ik weet wel dat hij in de paar jaar dat ik hem nu heb niet verlopen is.
het is HEEL belangrijk (zeker als je hem maar af en toe gebruikt) om hem na gebruik terug naar 0 te draaien.
Als je dat niet doet gaat zelfs de duurste sleutel verlopen.
Ik heb overigens ook een Norbar momentsleutel voor licht werk, maar die gebruik ik echt bijna nooit.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Gaat het te snel kapot, spaar en koop dan beter.
Ik heb er zelf eentje van Facom gekocht een hele tijd terug en daar nog vaak plezier van.
- V300 register
- Verbannen
1. Koop het beste wat je kan betalen en heb er een hoop lol aan.
(heb ik gedaan toen ik nog een erg leuke bonus had in de hoogtijdagen van de IT)
2. Koop goedkoop spul, spaar en als er iets stuk gaat, vervang het door goed. (dan gebruik je het dus echt)
Bij momentsleutels zou ik niet al te hard bezuinigen. Je kan ook kiezen voor een niet ratel momentsleutel, waardoor je evt meer kwaliteit voor het zelfde geld kan krijgen. (het ratel mechaniek kost ook geld en onderdelen om in elkaar te zetten...)