Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2012 17:46 #917240 door V300 register
Dus dan zijn volvo's gekocht omdat ze belastingvrij zijn en niet omdat iedereen het een leuke auto vind?

Tuurlijk is het jammer dat de vrijstelling eraf is, maar dat weerhoudt mij er neit van om met mijn klassiekers te blijven rijden. Mijn 340 was trouwens toch niet belastingvrij geworden..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2012 18:02 #917241 door V300 register

Wouter;207323 schreef : , ?f we gaan noodgedwongen op de 'creatief met nummerplaten' toer... :flame:

Dat heeft dus geen zin want er zal dus geen enkel kenteken belastingvrij zijn en als Holland? is het u verboden om in een buitenlands gekentekend voertuig te rijden waar geen BTW&BPM over is betaald, krijg je dat weer.

dennismo;207324 schreef : Dus dan zijn volvo's gekocht omdat ze belastingvrij zijn en niet omdat iedereen het een leuke auto vind?


NEE! Maar dit maakt(e) 'm wel betaalbaar en dus bereikbaar voor mij, die tijd lijkt nu over. Ik heb nog de hoop dat dit strand in het stadium "eerst zien dan geloven" en anders wordt het schorsen ofzo.
Wat mij tegen de borst stuit is dat de BTW-verhoging voor kunst en cultuur nu opeens wel van de baan is terwijl dat al een tijd in de lucht hing en men er dus al redelijk op voorbereid was, hier was net een jaar een plan voor (van 25 jaar naar 30 en alleen voor benzinetarief vrijstelling) en dan komen ze hier mee :flame:
Naar het theater gaan is een keuze en een veel kleinere investering dan het bezitten van een auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2012 18:30 #917243 door V300 register
Ik rij mijn auto wel voor een groot deel omdat ie belastingvrij is, ik rij niet veel als student (OV, auto van stage) maar toch.. als ik belasting moet betalen koop ik denk ik een leuke begin 90' auto.. kost hetzelfde alleen iets meer luxe

begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn 360 echt top hoor! Maar er zijn ook een heleboel andere dikke auto's die ik wel eens zou willen bezitten :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2012 18:40 #917244 door V300 register
De RDW zal het weer behoorlijk druk gaan krijgen met schorsingsverzoeken.

Voor mijn Daf is het nog te overzien maar voor een Lincoln Continental MkZoveel met LPG-puist erin... dan is het niet leuk meer voor die paar kilometer per jaar.

De betrouwbaarheid van het landsbestuur laat weer danig te wensen over. Hoe lang is het pas geleden dat die motie-Van Vliet in wetgeving is omgezet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2012 18:48 #917246 door V300 register
wegenbelasting bij de literprijs van de brandstof rekenen, en iedereen betaald voor wat hij gebruikt. Of is dat te simpel gedacht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2012 18:50 #917247 door V300 register
zou t werken om met alle oldtimers naar den haag te gaan zodat er niemand meer door kan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2012 19:10 #917251 door V300 register

LittleDude;207331 schreef : zou t werken om met alle oldtimers naar den haag te gaan zodat er niemand meer door kan?


Dan krijgt Den Haag nog meer een hekel aan oldtimers dan ze al hebben :hmmz:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2012 19:11 #917252 door V300 register
Zou je tegen deze voorgestelde maatregel kunnen ageren door te stellen dat
dit valt onder de noemer "onbehoorlijk bestuur"? Qua regering begint het
hier in Nederland Italiaanse trekjes te vertonen; elke 2 jaar de wetgeving
van de vorige regering op de schop nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 19:24 #917253 door Mark Smeets

volvofiel;207320 schreef : Overigens wordt de studiefinanciering vervangen door een leenstelsel en de OV-studentenkaart vervangen door een kortingskaart per studiejaar 2014-2015. Auw!


Ik zag het, ook belachelijk! Een retourtje Sittard-Eindhoven is 25 euro, daar mag je dan 40% aftrekken, dus 15 euro. Dat maakt op een week 75 euro! Ik heb medelijden met de toekomstige studenten...

Overigens wordt de accijns op LPG en Diesel ook nog eens verhoogd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-10-2012 19:26 #917254 door alex kokkeler (GAST)

LittleDude;207331 schreef : zou t werken om met alle oldtimers naar den haag te gaan zodat er niemand meer door kan?


dan worden denk ik alle auto van 15 jaar en ouder afgeschaft...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets