Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
het is en blijft elektronica, dus het kan van nature ook al verrot gaan.
hoe concludeer je dat, wat zijn de maatregelen die je erop moet nemen etc??
bovendien, kan iemand dus straks het kastje van een ander jatten en daar zelf z'n kmers op maken zodat die ander met de kosten zit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De enige mensen die wat te winnen hebben bij 'waterdichte' identiteits- en volgsystemen zijn de mensen die de kennis en de mogelijkheden hebben om andermans identiteit te dupliceren. De gevolgen zijn toch voor een ander. Je zou bijna zelf zo'n persoon worden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Niels;95617 schreef : Exact! De reden dat we een jaar of wat terug aan de nieuwe kentekens moesten, is dat ze niet te vervalsen zouden zijn. In other words: dan kan de centrale bezwarenverwerking van het Openbaar Ministerie elk bezwaar op een bekeuring wegwuiven waarin staat 'ja maar ik was helemaal niet daar'. Immers Den Haag zegt dat de platen niet te vervalsen zijn dus is het zo. Dat iedere boerenlul die dingen alsnog kan namaken (alles is te vervalsen), boeit niet. Lekker zeepje rapen en dokken, nukubu.
De enige mensen die wat te winnen hebben bij 'waterdichte' identiteits- en volgsystemen zijn de mensen die de kennis en de mogelijkheden hebben om andermans identiteit te dupliceren. De gevolgen zijn toch voor een ander. Je zou bijna zelf zo'n persoon worden...
De nieuwe kentekens waren niet voor het vervalsen maar voor het jatten. Iedereen kan bedenken dat een stalen plaat met drukletters nagemaakt kan worden. Nu er alleen een registratiesysteem is van afgegeven platen per kentekenbewijs kun je niet meer ongestraft platen stelen.
Als er namelijk een plaat weg is vraag je een nieuwe aan en is de gejatte plaat niets meer waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Jos360;96067 schreef : kun je niet meer ongestraft platen stelen.
Tuurlijk kan ik dat. Stel ik heb een grijze Peugeot 206. Daar barst het van in Nederland. Ik jat ergens in Assen de platen van een identiek exemplaar en ga er in de regio Randstad mee rondrijden. De eigenaar doet vervolgens aangifte bij de pliesie, eigenaar kan nieuw kentekenbewijs aanvragen (met duplicaatcode) en laat nieuwe platen maken (tegenwoordig zonder duplicaatcode). Ondertussen kan ik in mijn 206 gewoon rond blijven rijden, want de enige manier waarop je 'betrapt' wordt is de geautomatiseerde controle, zoals bijvoorbeeld een flitskast. En dan nog zal het weken duren voor je gelocaliseerd bent, omdat de boetes eerst naar de echte kentekenhouder gestuurd worden, die vervolgens maanden in de clinch ligt met de centrale boeteverwerking. Immers op de foto's staat een identieke 206. Tegen de tijd dat zoiets uitkomt, zijn de platen die ik heb gejat allang in de vuilbak gegooid en vervangen door andere. Want een dief is ook niet gek en gaat natuurlijk niet de kat op het spek binden door oneindig met die gejatte platen rond te rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
nog geen 2 maanden na het invoeren van de kilometerheffing zijn de snelwegen overbodig, een enkeling waagt zich nog op de net verbrede snelwegen en de vaak parralel lopende provinciale wegen zitten propvol.
Minister van verkeer G.A. Stopbord weet even geen raad met de situatie, de verwachting luid dat.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.