Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 22:28 #768255 door Laurens Post
ik heb wel eens gezegt tegen een boswachter dat ik een groepje kinderen kwijt was in dit natuurgebied.(waar je eigelijk niet met de auto mag komen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 22:42 #768267 door 16673-dummy
Zoals vanmiddag, toen de grote (en enige) kruising in Terborg gesloten was voor alle verkeer: ik fietste door, riep een stratenmaker; "H?, je mag hier niet fietsen!". Simpel antwoord: "Ik woon daar".

Dus niet:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 00:55 #768290 door V300 register
Wel even voor de duidelijkheid!
Het berijden voor een tuut tuut is niet goedkopen als je kilometerheffing gaat rijden.
het zit zo, je moet voor zwaardere auto's met een hogere uitstoot (volvo bmw saab enz enz) meer betalen!!!
zodat de regering je in een hoekje drijft net zo lang tot dat de mensen gaan breken en voor hun het veeeeel goedkoper is om een nieuwere transportatie middel aan te schafen. )toyota peugeot sitroen, aygo 10weet ik veel C1)
maar ja mensen moeten het ook maar zelf weten dat ze geen echte auto's meer willen rijden, maar botswagentjes die alemaal het zelfde lijken(spuuglelijk!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 11:42 #768320 door V300 register
Ik denk dat er heel wat mensen schijt hebben aan de kilometerheffing en egwoon door blijven tuffen. Er zullen sommige zijn die de oudjes als kilometervreter zullen gebruiken en een flinke stoet zal de motor verkiezen boven de auto, maar het gross blijft gewoon rijden. Voor de prijs van een verse wagen kan je jaren extra kilometerhefifng betalen en het onderhoud.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 18:34 #768435 door V300 register
het wordt zo wel aantrekkelijker om een hobby auto te rijden. Want zalang die stil staat betaal je er ook niet voor :D Mischien dat ik dan ooit nog is een 740 voor erbij kan hebben :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2009 06:38 #768523 door V300 register
Dan zeker, die zijn nu, in diesel of lpg versie, 100,= p/m wegenbelasting. (maar rijden zo lekker... :w00t:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2009 08:27 #768526 door V300 register
Klinkt allemaal heel aantrekkelijk hoor, dat sprookje van geen kilometerheffing enzo voor auto's van voor 1-1-1987, maar binnen een jaar na invoering ga je uit de politiek alweer gemekker krijgen dat 'de staat het rijden in oude auto's subsidieert', 'stinkende diesels een vrijbrief krijgen om kilometers te blijven maken' en dat 'het niet eerlijk is tegenover andere automobilisten'. Dus die heffing komt er ook voor oude auto's. Ze zijn er immers voor de hobby, dus die rijden toch niet veel, dus dan kunnen ze best heffing betalen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2009 14:28 #768550 door V300 register
ik zie het ook gebeuren helaas...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2009 19:57 #768592 door V300 register
Tuurlijk, dat belastingvrije verhaal is toch eindig. Jammer als nu auto's van van 1986 ineens niet meer interessant zijn en om die reden worden gesloopt. Wat kost nou eigenlijk de duurste 360 in de wegenbelasting? Nog geen 400 per jaar! Die wegenbelasting verdwijnt toch. En belastingvrije auto's gaan gewoon ook kilometerheffing betalen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2009 20:02 #768593 door V300 register
Het grootste probleem is de technische aanpassingen bij auto's waar geen 12V installatie in zit(of een marginaal werkend 12V systeem met gelijkstroomdynamo a la Daf 55)

het kilometerheffings-chipkaart-houder-kastje-gevaarte waarvan niemand nog weet hoe het eruit gaat zien en hoe het moet gaan werken zal op een of andere manier een stroomvoorziening moeten krijgen, en dat is bij veel echt oude auto's gewoon een groot probleem.

datumgrens, waaronder volledige vrijstelling, is dus wel degelijk verdedigbaar.

edit
als het kastje draadloos en oplaadbaar wordt (en een week op 1 lading meegaat ofzo) zou dat vele problemen oplossen (o.a. het probleem van de bezitters van vele autos)
Dit tenzij ze allerlei verschillende tariefgroepen willen aanhouden (brandstoffen, vervuilingsklasse, etc) want dan moet het weer aan kenteken gekoppeld worden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD