het FORUM update topic!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2012 09:47 #918192 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic het FORUM update topic!
vannacht waren er op een of andere manier 18 spammers geregistreerd, die gelijk vanmorgen 3 topics gestart hadden in "interessante advertentie gezien"

voor tijdelijk lopen de registraties nu langs mijn 'loket' (=ze worden eerst bekeken voor er iets gepost kan worden)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2014 20:43 #942078 door V300 register
er zijn weer een aantal nieuwe leden toegevoegd aan het gebruikersbestand, en de opgezegde leden van 2013 zijn teruggezet naar 'geregistreerde gast' status.

de nieuwe leden zijn:
Bampwns
Hans44
mrgomez

onder de ex-leden zaten dit keer helaas wel een aantal oude bekenden. hopelijk tot ziens @ o.a. harry en doeke.

Als je nog w?l V3C lid bent en je merkt dat je account ineens gedegradeerd is tot 'geregistreerde gast'; controleer dan ??rst of je forumnaam correct is ingevuld op het website profiel ( www.volvo300club.nl ; profiel bewerken).
Indien nodig corrigeren waarbij je de exacte gebruikersnaam voor het forum invult; hoofdletters/kleine letters etc. Als dat gefixt is mij een mailtje sturen op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2014 22:02 #942079 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic het FORUM update topic!

Wouter;208318 schreef : vannacht waren er op een of andere manier 18 spammers geregistreerd, die gelijk vanmorgen 3 topics gestart hadden in "interessante advertentie gezien"

voor tijdelijk lopen de registraties nu langs mijn 'loket' (=ze worden eerst bekeken voor er iets gepost kan worden)

Is aanmelding controleren een (kleine) deeltaak? Is dit iets wat je thuis kan doen? En is dit ingewikkeld/moeilijk?. Misschien kan dat iemand bereid gevonden worden dit op zich te nemen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2014 19:20 #942087 door V300 register
even op de datum letten Erik.. dat geneuzel over spam registraties is ondertussen weer opgelost; benodigde tijd om aanmeldingen te checken is nu effectief 0.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2014 23:12 #942099 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic het FORUM update topic!
Oh, ok. Ik in mijn enthousiasme ........ Gelukkig dat het nu opgelost en onder controle is. Daar hebben we met zijn allen plezier van.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2014 03:28 #944179 door V300 register
Voor mobiele gebruikers is het forum wat lastiger te bezoeken en te navigeren. Ik kwam een tijd geleden Tapatalk tegen; een mobiele applicatie die samenwerkt samen met een serie aan server-side-plugins, waaronder ook een voor vBulletin waar het V3C-forum gebruik van maakt. Is dit misschien een idee om door te voeren? V3C-forum maakt wel gebruik van vBulletin 3.6.7 wat niet meer wordt bijgewerkt/ondersteund door Tapatalk, dus misschien is tegelijk upgraden naar 3.7 of 3.8 wel mooi meegenomen.

tapatalk.com/

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2014 09:35 #944182 door V300 register
ja ik denk dat als we überhaupt binnen het komende jaar zouden upgraden dan wordt het zeker geen vBulletin 4 of 5, maar inderdaad eerder de laatste versie van 3. We zijn ooit met vBulletin begonnen in versie 3.5.x en ik heb daarna 2 of 3 keer geüpgrade naar een nieuwe versie.

Het lastigste is het feit dat de modificaties die aan het forum gemaakt zijn (vooral de stijl / layout, en het anti-spam vragen systeem) vorige keer nogal f^&ked up waren na afloop van de upgrade. Dat kostte me toen (te) veel tijd om allemaal weer goed te krijgen. Vandaar dat sindsdien geen updates meer gedraaid zijn.

• BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
17-04-2014 21:09 #944220 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic het FORUM update topic!
Dat is altijd het probleem met zaken die je 'customized'.
Wellicht dat er al een anti-spam module natief bij is gekomen? Is niet een typisch V3C probleem denk ik.

Zou Tapatalk ondersteuning toejuichen. Werkt makkelijker op mobiel dan de gewone browser!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2014 22:55 #944228 door V300 register
Ik heb toch ook weinig moeite met het forum op mijn telefoon bij normaal internet. Gewoon ff het schermop automatisch draaien zetten :D

• BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
18-04-2014 11:03 #944239 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic het FORUM update topic!
Klopt, dat kan ook natuurlijk.
Maar mijn ongelezen berichten zijn altijd 0 (iphone). En de opmaak is niet bedoeld voor zo'n klein schermpje, dus toch minder handig.

Via apps als Tapatalk is het gewoon een stuk overzichtelijker en makkelijker. En als je dat eenmaal gewend bent (doe ik oa voor volvolvo.nl), dan wil je niet meer anders. Tapatalk werkt gewoon efficienter op de telefoon. Net als bv de marktplaats app makkelijker werkt dan de site via browser. En zo nog wat voorbeelden.

Wat mij betreft dus minder relevant of er mensen zijn die het overkill vinden, het gaat erom of er voldoende behoefte bestaat om het meerwerk te rechtvaardigen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC