343 / LPG discussie
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-07-2005 09:06 #644607
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 343 / LPG discussie
Ik heb een daf 66 met B14.4 die bij de vorige eigenaar ook al jaren alleen op gas gereden heeft, zonder te starten op benzine.
Het enige mankement daaraan is dat de carburateur wat verstopt zit omdat er nooit op benzine gereden is. Het motortje draait nog prima. Wel op tijd kleppen stellen.
Het kan dus goed gaan...
In mijn 360 komt nu ook een gastank want ik ga voor mijn werk heel wat meer kilometers rijden.
Het enige mankement daaraan is dat de carburateur wat verstopt zit omdat er nooit op benzine gereden is. Het motortje draait nog prima. Wel op tijd kleppen stellen.
Het kan dus goed gaan...
In mijn 360 komt nu ook een gastank want ik ga voor mijn werk heel wat meer kilometers rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 1
29-07-2005 09:08 #644608
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic 343 / LPG discussie
Na twee NIEUWE diesels (lease) die meer in de werkplaats stonden dan reden, en een oude die bij drie van de vier cilinderkoppen (losse per cilinder) raak schoot voor wat betreft haarscheurtjes, hou ik het maar bij betrouwbare LPG. Eens in de 150.000 km een koppakking of verbrande klep neem ik dan maar voor lief.
Als je zorgt dat je kleppen fatsoenlijk gesteld zijn, en je ontsteking ook iets ontsteekt, en je geen luchtlekken hebt, dan loopt een LPG-motor net zo betrouwbaar en mooi als een benzine. Als bonus nog schoner ook, wat je van diesel in de praktijk niet kan zeggen.
Als je zorgt dat je kleppen fatsoenlijk gesteld zijn, en je ontsteking ook iets ontsteekt, en je geen luchtlekken hebt, dan loopt een LPG-motor net zo betrouwbaar en mooi als een benzine. Als bonus nog schoner ook, wat je van diesel in de praktijk niet kan zeggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-07-2005 12:19 #644609
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 / LPG discussie
Helemaal mee eens: onze dagelijkse auto, een Volvo 850, loopt ook op gas; al 397.000 km lang.
Met de originele motor (ook geen revisie), originele versnellingsbak, eerste koppelingsplaat en ook de originele fabrieksuitlaat.
Met de originele motor (ook geen revisie), originele versnellingsbak, eerste koppelingsplaat en ook de originele fabrieksuitlaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-07-2005 13:35 #644610
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 343 / LPG discussie
Zo'n 5-cilinder is natuurlijk ook wel de motor bij uitstek om op gast te lopen.
Er rijden ook veel 740's en 940's rond op gas, dus in een 360 moet dat ook prima gaan...
Er rijden ook veel 740's en 940's rond op gas, dus in een 360 moet dat ook prima gaan...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-07-2005 14:14 #644611
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic 343 / LPG discussie
Die meneer op de sleuteldag (weet zijn naam even niet meer, voornaam was Hans) met die blauwe 3 drs 360 reed ook op gas. Hij reedt nog zo'n 50.000km per jaar vertelde hij. Hij vond het prima rijden. Ik denk dat de B200's er beter tegen bestand zijn dan B14's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-07-2005 07:46 #644612
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 / LPG discussie
Mijn 360 glt uit 1984 (B19E) rijdt al 19 jaar op lpg. Km stand is nu ongeveer 309000. De kleppen zijn nog niet uitgesteld. Het vermoeden is dat de orginele cilinderkop er nog op zit. Ik moet zeggen dat mijn glt uit 1984 lekkerder rijdt dan mijn glt uit 1988 (benzine, 140000 km).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-07-2005 11:55 #644613
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 / LPG discussie
Hey Andre, leuk om jou hier op t forum te zien met je P900/D77/D88/V343
mooi resultaat man, die spatbordrand. wist niet dat hier reparatieplaat voor te krijgen is.
hebben ze ook dorpels?
het stukje onderaan de voorste wielkasten is echt bijna al-tijd weg of roestig. ook goed gelukt zo te zien :-)
heb je nog wel eens inspiratie gekregen om wat aan die bumpers te doen??
Groetjes Wouter
mooi resultaat man, die spatbordrand. wist niet dat hier reparatieplaat voor te krijgen is.
hebben ze ook dorpels?
het stukje onderaan de voorste wielkasten is echt bijna al-tijd weg of roestig. ook goed gelukt zo te zien :-)
heb je nog wel eens inspiratie gekregen om wat aan die bumpers te doen??
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-07-2005 16:50 #644614
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 / LPG discussie
Hoi Wouter, danke fuer die Blumen ;-)
Volgens mij is er nog van alles te koop van die imitatiespullen, kwestie van volhouden en afwachten. Op jullie website stond een keer een kopie van het boek met bestelnummers, ook dorpels ja en deuronderrandjes, achterklepstukjes, kinbakken en spatborden (3 types). Geen idee of die laatsten nog te krijgen zijn en wat dat kost, ik repareer liever het oude spul als het nog kan, en gelukkig kunnen ze er makkelijk vanaf.
Ik ben redelijk druk geweest afgelopen jaren met jaren '70 philips hifi (zie elders op mijn site) dus dat verder verbouwen kwam er nog niet van. Doe ik ook pas als ik beide bielzen dubbel heb, voor is nog vacant. Wat ik al wel heb liggen dankzij DAFvriend Leon uit Venlo is een 1e model dashbord (zwart ipv bruin helaas, dus dat wordt verven), dat gaat er wel een keertje in als ik zin heb. Moet de hele kachelbediening omgebeund, lekker klusje wel weer.
Ach ik ben al lang blij dat ie zo lekker doorrijdt, al 5 pekelwinters overleefd! Het streven is 10 daarna zien we wel of het definitief een museumstuk wordt net als zijn voorganger de 65 coupe. Tis beslist niet de mooiste die er nog is maar hij begint wel op te vallen in het dagelijks verkeer. Een tegemoetkomende mercedesklassieker zwaait altijd vrolijk (terug) dat valt me niks tegen ;-)
Roll on (al dan niet op gas),
Andre.
CVT addict.
Volgens mij is er nog van alles te koop van die imitatiespullen, kwestie van volhouden en afwachten. Op jullie website stond een keer een kopie van het boek met bestelnummers, ook dorpels ja en deuronderrandjes, achterklepstukjes, kinbakken en spatborden (3 types). Geen idee of die laatsten nog te krijgen zijn en wat dat kost, ik repareer liever het oude spul als het nog kan, en gelukkig kunnen ze er makkelijk vanaf.
Ik ben redelijk druk geweest afgelopen jaren met jaren '70 philips hifi (zie elders op mijn site) dus dat verder verbouwen kwam er nog niet van. Doe ik ook pas als ik beide bielzen dubbel heb, voor is nog vacant. Wat ik al wel heb liggen dankzij DAFvriend Leon uit Venlo is een 1e model dashbord (zwart ipv bruin helaas, dus dat wordt verven), dat gaat er wel een keertje in als ik zin heb. Moet de hele kachelbediening omgebeund, lekker klusje wel weer.
Ach ik ben al lang blij dat ie zo lekker doorrijdt, al 5 pekelwinters overleefd! Het streven is 10 daarna zien we wel of het definitief een museumstuk wordt net als zijn voorganger de 65 coupe. Tis beslist niet de mooiste die er nog is maar hij begint wel op te vallen in het dagelijks verkeer. Een tegemoetkomende mercedesklassieker zwaait altijd vrolijk (terug) dat valt me niks tegen ;-)
Roll on (al dan niet op gas),
Andre.
CVT addict.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets