343 / LPG discussie
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-05-2005 20:43 #624726
door V300 register
343 / LPG discussie is gemaakt door V300 register
Ik zag een leuke 343 op marktplaats. niet duur, maar met variomaat. Zou liefst een schakel willen..ben denk ik niet zo weg van dat vario-gedoe, of liever gezegd van een automaat. ( sorry dat ik mss vario liefhebbers voor het hoofd stoot ; ) )
of is dat onterecht?
of is dat onterecht?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-05-2005 21:00 #644578
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 343 / LPG discussie
Heb je al eens in een goed schakelende vario gereden?
Ik vind het zelf heerlijk om te schakelen en ik vond automaten altijd verschrikkelijk rijden. Dat op- en neergeschakel op de verkeerde momenten...
Toen ik voor het eerst in een goeie variomatic reed (daf) ewas ik meteen verkocht. Dat gevoel van constante acceleratie is... "erg bijzonder".
Zeker als je de motor iets opvoert ben je de eerste tientallen meters gegarandeerd de snelste bij het stoplicht.
Je hebt altijd de juiste versnelling bij de hand dus altijd het maximale vermogen en koppel tot je beschikking.
Als er 360's met vario verkocht werden dan had ik er zo een gezocht!
Ik zou zeggen maak een ritje in een GOEDE vario en oordeel dan of het wat voor je is. Zo'n 4-bak is ook niet alles
Ik vind het zelf heerlijk om te schakelen en ik vond automaten altijd verschrikkelijk rijden. Dat op- en neergeschakel op de verkeerde momenten...
Toen ik voor het eerst in een goeie variomatic reed (daf) ewas ik meteen verkocht. Dat gevoel van constante acceleratie is... "erg bijzonder".
Zeker als je de motor iets opvoert ben je de eerste tientallen meters gegarandeerd de snelste bij het stoplicht.
Je hebt altijd de juiste versnelling bij de hand dus altijd het maximale vermogen en koppel tot je beschikking.
Als er 360's met vario verkocht werden dan had ik er zo een gezocht!
Ik zou zeggen maak een ritje in een GOEDE vario en oordeel dan of het wat voor je is. Zo'n 4-bak is ook niet alles
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-05-2005 21:23 #644579
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 / LPG discussie
Ja zit wat in ja...een automaat ( een conventionele dan ) vind ik persoonlijk niks nee, schakelt idd nooit op of af wanneer jij dat wilt. Wat is er dan mis dan met een 4 bak? Je maakt toch alleen wat meer toeren..? Een V300 1.4 is toch al niet zo'n snelweg auto geloof ik..,dus dat is toch niet zo erg dan? Maar vario zou mss idd ook best leuk zijn ja. Het lijkt trouwens net of er meer Daf / Volvo 66's over zijn dan V343's...hoe zou dat komen?
Groetjes,
Groetjes,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-05-2005 21:33 #644580
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 343 / LPG discussie
Een 4-bak heeft ongeveer 1.000.000 minder versnellingen als een vario! ;-)
Ik heb met de 343 cvt van de familie Nieuwlaat op de snelweg gereden en dat reed heerlijk.
Met een 4-bak heb ik het nog nooit geprobeerd.
Overigens heb ik gehoord dat het heel eenvoudig is om een 4-bak te vervangen voor een 5 -bak mocht je toch voor een schakelbak gaan.
www.volvo300mania.com/forum-uk/volvo-340-36 0-f1071-0-0-asc-.htm
Dat er meer Daf's en Dolvo's 66 over zijn ligt gewoon aan de klassiekerstatus die die auto's al hebben.
Ik denk dat er nog best wel een hoop 343's staan te verrotten zonder dat iemand er naar omkijkt.
Over een paar jaar beginnen mensen de lijnen van die auto te waarderen en worden ze in een steeds hoger tempo gered en gerestaureerd.
Zo is dat met die dafjes ook gegaan.
Ik heb met de 343 cvt van de familie Nieuwlaat op de snelweg gereden en dat reed heerlijk.
Met een 4-bak heb ik het nog nooit geprobeerd.
Overigens heb ik gehoord dat het heel eenvoudig is om een 4-bak te vervangen voor een 5 -bak mocht je toch voor een schakelbak gaan.
www.volvo300mania.com/forum-uk/volvo-340-36 0-f1071-0-0-asc-.htm
Dat er meer Daf's en Dolvo's 66 over zijn ligt gewoon aan de klassiekerstatus die die auto's al hebben.
Ik denk dat er nog best wel een hoop 343's staan te verrotten zonder dat iemand er naar omkijkt.
Over een paar jaar beginnen mensen de lijnen van die auto te waarderen en worden ze in een steeds hoger tempo gered en gerestaureerd.
Zo is dat met die dafjes ook gegaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-05-2005 22:03 #644581
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 / LPG discussie
Ja,ik weet wel dat de 343 die wij gehad hebben, die had ook een 4 bak...hoe die reed weet ik natuurlijk niet meer zo haha ; ) maar die was wel relaxt;) Ik heb de aanbieder van deze 343 op marktplaats net gemaild, dus ik ben benieuwd wat het is. Misschien zijn er idd nog heel wat verborgen 343's, laten we het hopen. Ik weet nog wel van een paar jaar geleden dat er bij 2 sloop's hier in RSD heel wat oude neuzen lagen..maar die zullen onderhand wel door de pers gegaan zijn vrees ik. Maar op het moment duiken er hier en daar wel aardig wat op. Ik vind trouwens dat een 343 met een oude neus echt al wel een klassieker is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-05-2005 22:09 #644582
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 343 / LPG discussie
Inderdaad met die oude neus is het al een echte klassieker. Echt grappige autootjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-05-2005 23:08 #644583
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic 343 / LPG discussie
Om Jeroen even bij te staan. 'Automaten schakelen op en af op het verkeerde moment' Dan moet je dus juist een vario hebben! CVT, wat staat voor Continu Variabele Transmissie zegt genoeg denk ik zo. De auto van mijn profielplaatje was mijn eerste vario. Die schakelde ongekend goed. En omdat de B14 motor nou ook weer niet zo heel erg krachtig is kun je beter icm een vario rijden dan een 4-bak naar mijn idee.
Als je echt gaat kijken naar deze 343, en je merkt een mankement op of iets wat niet hoort, kun je altijd om hulp vragen hier. Stel dat het een eitje is om te repareren heb je voor weinig geld een (wat mij betreft ook) echte klassieker! En vaste lasten zijn bijna te verwaarlozen...
Als je echt gaat kijken naar deze 343, en je merkt een mankement op of iets wat niet hoort, kun je altijd om hulp vragen hier. Stel dat het een eitje is om te repareren heb je voor weinig geld een (wat mij betreft ook) echte klassieker! En vaste lasten zijn bijna te verwaarlozen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-05-2005 23:10 #644584
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 / LPG discussie
steven heeft een tijdje terug nog een gratis vrijblijvende proefrit in de blauwe 343 afgeslagen (jij weet hoe die rijdt ;-) )
dus veel interesse in die richting is er niet.
een schakelbak is trouwens veel moeilijker te repareren dan een variomaat. laat staan 'schakelende automaten'. huuuh..
dus veel interesse in die richting is er niet.
een schakelbak is trouwens veel moeilijker te repareren dan een variomaat. laat staan 'schakelende automaten'. huuuh..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-05-2005 23:11 #644585
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic 343 / LPG discussie
Schakelende automaten vat ik nog steeds niet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-05-2005 23:20 #644586
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 / LPG discussie
Owja;
Dat er meer Daf's en Dolvo's 66 over zijn ligt gewoon aan de klassiekerstatus die die auto's al hebben
kijk maar eens naar de verkoopcijfers. t/m 1980 valt daar weinig leuks te melden voor de volvo 3 serie!! daarbij, de eerste jaren waren veel erger qua roest dan de dafjes/V66. die laatste was natuurlijk al langer in productie en dus meer geoptimaliseerd.
(hoewel dat + een mercasol roestpantser nog geen garantie voor een lang roestvrij leven is)
ik denk dus dat het aantal 'verstopte' vroege 3 series wel eens lager zou kunnen zijn dan we denken. gelukkig zijn er ook maar weinig mensen die daadwerkelijk de stap maken om er een te kopen, dus die dat wel doen hebben NU nog steeds keus genoeg. Stel je voor, er komen in Nederland ineens 10 liefhebbers bij die een 343 of 345 willen. dan wordt de spoeling toch ineens een stuk dunner ;-)
Groetjes Wouter
Dat er meer Daf's en Dolvo's 66 over zijn ligt gewoon aan de klassiekerstatus die die auto's al hebben
kijk maar eens naar de verkoopcijfers. t/m 1980 valt daar weinig leuks te melden voor de volvo 3 serie!! daarbij, de eerste jaren waren veel erger qua roest dan de dafjes/V66. die laatste was natuurlijk al langer in productie en dus meer geoptimaliseerd.
(hoewel dat + een mercasol roestpantser nog geen garantie voor een lang roestvrij leven is)
ik denk dus dat het aantal 'verstopte' vroege 3 series wel eens lager zou kunnen zijn dan we denken. gelukkig zijn er ook maar weinig mensen die daadwerkelijk de stap maken om er een te kopen, dus die dat wel doen hebben NU nog steeds keus genoeg. Stel je voor, er komen in Nederland ineens 10 liefhebbers bij die een 343 of 345 willen. dan wordt de spoeling toch ineens een stuk dunner ;-)
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets