343 / LPG discussie
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2005 23:33 #644587
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 / LPG discussie
schakelende automaten = al die shit die NIET traploos variabel is, en je ook niet zelf laat kiezen wanneer er geschakeld wordt.
een 'conventionele automaat' dus.
binnen de vario-community ook wel bekend als "Foutomaat"
een 'conventionele automaat' dus.
binnen de vario-community ook wel bekend als "Foutomaat"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-05-2005 07:41 #644588
door V300 register
Ik ben sinds gisteren (voor 20.00) alreeds in 'gesprek' met de verkoper. Ik heb serieus belangstelling voor de wagen.
Keep you posted!
Vrgr Fred (overtuigd vario'ist)
Keep you posted!
Vrgr Fred (overtuigd vario'ist)
- VolvoMafia Walter Saris (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2005 09:07 #644589
door VolvoMafia Walter Saris (GAST)
Beantwoord door VolvoMafia Walter Saris (GAST) in topic 343 / LPG discussie
gaaf Fred, picspicspics!!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-05-2005 17:40 #644590
door V300 register
Nee klopt, ik denk zelf dat ik eerlijk gezegd ook niet zo enthousiast zal zijn voor een vario, vind zelf schakelen eerlijk gezegd leuker. En Wouter, ik ga jullie natuurlijk niet lastigvallen voor een proefrit als ik mogelijk niet heel erg geinterreseerd ben nee, dat is ook zo onbeleefd, VIND IK. Gewoon vraagje tussendoor, is jullie 343 dr trouwens nog? Zie hem nooit meer staan. Maar wat zou er dan mis zijn met een 4 bak V300,....die bakken die daarin zitten zijn bij mijn weten afkomstig van de 200 serie, en best solide toch?
Groetjes,
Groetjes,
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2005 17:44 #644591
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 343 / LPG discussie
Probeer het gewoon een keer... het was een VRIJBLIJVENDE proefrit he!
Als je nooit met een vario gereden hebt kun je er ook niks over zeggen.
Het is TOTAAL NIET vergelijkbaar met een gewone automaat. Veel leuker!
Zelfs als je van zelf schakelen houd.
Als je nooit met een vario gereden hebt kun je er ook niks over zeggen.
Het is TOTAAL NIET vergelijkbaar met een gewone automaat. Veel leuker!
Zelfs als je van zelf schakelen houd.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-05-2005 00:17 #644592
door V300 register
Hoi Steven,
de 343 is opgeruimd.
verkopen lukte dus niet, en omdat we geen autohandel zijn ga je dan een andere oplossing zoeken. hij staat inmiddels in stalling, hopend op betere tijden. we houden hem eigenlijk meer aan als mogelijk onderdelenmagazijn voor de black beauty dan voor iets anders, magoed. komt tijd komt raad.
owja, proefrit kan ook in een auto die absoluut niet te koop is; mijn daf 55 coupe. Zelfde motor, zelfde schakelgedrag, als een 340 cvt. alleen 250 kilo lichter. de wegligging is anders maar voor de rest heb je echt 100% het variogevoel met die wagen.
Groetjes Wouter
de 343 is opgeruimd.
verkopen lukte dus niet, en omdat we geen autohandel zijn ga je dan een andere oplossing zoeken. hij staat inmiddels in stalling, hopend op betere tijden. we houden hem eigenlijk meer aan als mogelijk onderdelenmagazijn voor de black beauty dan voor iets anders, magoed. komt tijd komt raad.
owja, proefrit kan ook in een auto die absoluut niet te koop is; mijn daf 55 coupe. Zelfde motor, zelfde schakelgedrag, als een 340 cvt. alleen 250 kilo lichter. de wegligging is anders maar voor de rest heb je echt 100% het variogevoel met die wagen.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-05-2005 17:40 #644593
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-07-2005 13:20 #644594
door V300 register
He dat is lachen, mijn zelfbedachte kreet 'foutomaat' als quote op het officiele 300 forum!
Waar dat dafclubblad al niet goed voor is ;-)
niet-schakelze!
Andre
CVT addict
Waar dat dafclubblad al niet goed voor is ;-)
niet-schakelze!
Andre
CVT addict
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2005 14:58 #644595
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic 343 / LPG discussie
Hallo Andre, ik heb die auto van je profielplaatje wel eens ergens op internet gezien. Is dat geen "Daf 77"?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-07-2005 12:15 #644596
door V300 register
Yep Thomas, de enige die er is, tot en met de chassisplaatjes 'nen Daf, zelfs de apk man zette laatst DAF op de rekening, haha.
Alleen de RDW houdt stug vol dat het het merk met de V is ;-)
home.12move.nl/~sh595385/daf77.htm
Onderaan de laatste lastechnische ingrepen, mijn vakantie ging er aan op plus nog 2 weken.
Het is toch wat als je geen nieuwe auto kan kopen naar je zin.
happy belting,
Andre
CVT addict.
PS ik zag ergens hierboven een prijs genoemd van 1000 eu als aanvaardbaar voor een oud ding op gas, nou nou heb ik wat gemist dan? Je koopt rijdende(zelfs nieuwere) 340s+cvt voor max 250 eu schoon aan de takel. De meeste gaan volgens mij tegenwoordig direct in stukkies. Tijd om die fantasten op marktplaats eens op te voeden?
De 400 serie gaat er al aardig achteraan wat marktwaardeloosheid betreft. Geen hond wil ze hebben. Is op het einde eventjes een CVT in geleverd, VDT duwband. Ben benieuwd hoe dat rijdt maar het model vind ik niks en het is ook geen raszuivere DAF meer. Ik hou die ouwe 77 wel op de weg zolang als het mag van de milieujongens!
Alleen de RDW houdt stug vol dat het het merk met de V is ;-)
home.12move.nl/~sh595385/daf77.htm
Onderaan de laatste lastechnische ingrepen, mijn vakantie ging er aan op plus nog 2 weken.
Het is toch wat als je geen nieuwe auto kan kopen naar je zin.
happy belting,
Andre
CVT addict.
PS ik zag ergens hierboven een prijs genoemd van 1000 eu als aanvaardbaar voor een oud ding op gas, nou nou heb ik wat gemist dan? Je koopt rijdende(zelfs nieuwere) 340s+cvt voor max 250 eu schoon aan de takel. De meeste gaan volgens mij tegenwoordig direct in stukkies. Tijd om die fantasten op marktplaats eens op te voeden?
De 400 serie gaat er al aardig achteraan wat marktwaardeloosheid betreft. Geen hond wil ze hebben. Is op het einde eventjes een CVT in geleverd, VDT duwband. Ben benieuwd hoe dat rijdt maar het model vind ik niks en het is ook geen raszuivere DAF meer. Ik hou die ouwe 77 wel op de weg zolang als het mag van de milieujongens!
Moderators: Mark Smeets