Volvo 145 bokt bij lage toeren b20 motor
- Stijn van der Linde
- Moderator
Minder
Meer
05-06-2024 14:40 #1045329
door Stijn van der Linde
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Beantwoord door Stijn van der Linde in topic Volvo 145 bokt bij lage toeren b20 motor
En dan een laatste stukje service:
Als jullie snel willen rijden, zou ik naar de automaterialenzaak gaan. Daar hebben ze vaak een aantal merken: Bosch, Beru of Facet.
Bij Beru moet je het met het Volvo-nummer kunnen vinden, maar anders is het Beru VK1541 of VK 154
Bij Facet idem, maar anders Facet 2.7462
Bij Bosch zijn ze ook hernummerd: Bosch 1235522058 of 1235522059
De kleur van de verdelerlkappen zegt verder niks over de pasvorm. Zwart, rood en alles wat daartussen zit: het maakt niks uit.
Als jullie snel willen rijden, zou ik naar de automaterialenzaak gaan. Daar hebben ze vaak een aantal merken: Bosch, Beru of Facet.
Bij Beru moet je het met het Volvo-nummer kunnen vinden, maar anders is het Beru VK1541 of VK 154
Bij Facet idem, maar anders Facet 2.7462
Bij Bosch zijn ze ook hernummerd: Bosch 1235522058 of 1235522059
De kleur van de verdelerlkappen zegt verder niks over de pasvorm. Zwart, rood en alles wat daartussen zit: het maakt niks uit.
Amazon '65
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Romee Cooler
- Junior lid
Minder
Meer
05-06-2024 14:44 #1045331
door Romee Cooler
Beantwoord door Romee Cooler in topic Volvo 145 bokt bij lage toeren b20 motor
Aah dankjewel! Dan lijkt het erop dat er aan onze verdelerkap inderdaad iets niet klopt, deze kan nog ongeveer 10 graden heen en weer bewegen nadat we hem erop hebben gezet. Super veel dank voor al die nummers want we hadden zelf moeite om hem te vinden! We rijden inderdaad even naar de automaterialen zaak en dan duimen dat ze hem hebben en het probleem is opgelost
Nogmaals dank! En we laten weten of het gelukt is.
Nogmaals dank! En we laten weten of het gelukt is.
- Han Misdom
- Platinum lid
Minder
Meer
05-06-2024 16:19 #1045333
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Volvo 145 bokt bij lage toeren b20 motor
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
06-06-2024 01:14 #1045341
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo 145 bokt bij lage toeren b20 motor
IK heb toevallig een Cherryberg ontsteking aangeschaft voor een B20/B18 ik moet hem nog installeren en een verslag van maken maar daar zitten de klemmen syngroon.
Dus die kap hoort op een Chineese ontskeing voor Volvo B20/B18 thuis of misschien op een Volkswagen Kever??.
In ieder geval niet op deze Bosch.
m.vr.gr.
Johan Geers.
Dus die kap hoort op een Chineese ontskeing voor Volvo B20/B18 thuis of misschien op een Volkswagen Kever??.
In ieder geval niet op deze Bosch.
m.vr.gr.
Johan Geers.
- Romee Cooler
- Junior lid
Minder
Meer
06-06-2024 10:14 #1045346
door Romee Cooler
De nieuwe verdeelkap is besteld en kunnen we vandaag ophalen. We houden jullie op de hoogte of het probleem is opgelost alsie erop zit
- Albert de Leest
- Elite lid
Minder
Meer
06-06-2024 11:48 #1045347
door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Volvo 145 bokt bij lage toeren b20 motor
Hoi Romee, een mooie Volvo 145 heb je aangeschaft in de gele kleur. Maar nu het probleem doorgronden. Ik zie aan de rotor waarvan de verdelerlip losgeschoten is een reparatie met tin als ik mij niet vergis. Als de verdelerkap niet beschadigd is kan het brobleem eenvoudig opgelost worden met een nieuwe rotor. Dat na de reparatie de verdelerkap is losgeraakt kan te maken hebben met een verkeerde montage. Let goed op dat de kap recht aansluit met de pasrand van de verdeler, en de uitsparing in de kap goed over de lip past zonder dat je kap kunt bewegen. DeDDi temperatuur sensor kun je testen door het te demonteren en in kokend water te hangen, de temperatuur meter dan 100° C aangeven. De scheur in een gasleiding van cabine naar motor is Dmij een raadsel, wil je daar een foto van plaatsen? Die 3 zwarte bougies kan er op duiden dat de carburateur te rijk staat of hij loopt op 3 cilinders. Controleer de aansluiting van de bougiekabel naar de witte bougie. Als je in het bezit bent van een multimeter kan je de weerstand meten van de bougiekabels. Gr. Albert
- Romee Cooler
- Junior lid
Minder
Meer
09-06-2024 14:27 #1045395
door Romee Cooler
Vandaag de nieuwe verdelerkap erop gedaan (Beru VK1541). We vonden al dat hij niet echt heel lekker erop zat maar hebben hem er op de best mogelijke manier op gedaan. Helaas gebeurde er weer hetzelfde na 10 meter rijden (verdelerkap schoot eraf). We snappen er niks meer van Wat voor fouten zouden we verder nog kunnen maken bij het installeren van de verdeelkap? Woont er heel toevallig een clublid in Den Bosch die een keer mee wil kijken? We kunnen er namelijk ook niet mee naar de garage rijden zou super fijn zijn!Voor Albert in hieronder nog even een foto van de lekke slang. zou het een slang voor koelvloeistof zijn?
Groeten,
Romee
Groeten,
Romee
- Albert de Leest
- Elite lid
Minder
Meer
09-06-2024 16:11 #1045396
door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Volvo 145 bokt bij lage toeren b20 motor
Hoi Romee, het hoeft geen fout van jou zelf te zijn. Als er een oud type ontsteking gemonteerd is past de rotor wel maar schiet los. Het asje waar de rotor op geschoven wordt is boven dunner dan het onderste gedeelte. Op de foto zo'n oud asje, ik heb twee rotors vergeleken een klemt goed die op de foto zit los terwijl het dezelfde rotors zijn. Op dit asje hoort een rotor met twee verschillende gat afmetingen. Heeft jouw asje dezelfde diameter over de gehele lengte dan is de oorzaak een niet goed te bevestigen verdelerkap. De slang op de foto is hoogst waarschijnlijk een koelwater slang. Daar achter zie ik een T stuk zitten voor de aftakking naar de LPG verdamper. Gr. Albert
- Romee Cooler
- Junior lid
Minder
Meer
09-06-2024 18:32 #1045398
door Romee Cooler
- Stijn van der Linde
- Moderator
Minder
Meer
09-06-2024 19:14 #1045399
door Stijn van der Linde
Amazon '65
Beantwoord door Stijn van der Linde in topic Volvo 145 bokt bij lage toeren b20 motor
Nee dit is 1 diameter. Daaronder zitten de nokken voor het moment van het openen van de contactpuntjes. Dat is ook het type dat in deze verdeler hoort.
Ik had jullie met liefde geholpen, maar Arnhem en Den Bosch liggen niet echt naast elkaar.
Er zijn vast en zeker wel leden in de buurt. Omdat dit topic al wat groter is, kan je misschien een nieuw topic starten in een andere categorie met een oproepje: 'Sleutelhulp in Den Bosch gevraagd' ofzo! Een kleine herhaling van dit topic zie ik door de vingers. Ik zal hem dan aan elkaar koppelen.
Ik had jullie met liefde geholpen, maar Arnhem en Den Bosch liggen niet echt naast elkaar.
Er zijn vast en zeker wel leden in de buurt. Omdat dit topic al wat groter is, kan je misschien een nieuw topic starten in een andere categorie met een oproepje: 'Sleutelhulp in Den Bosch gevraagd' ofzo! Een kleine herhaling van dit topic zie ik door de vingers. Ik zal hem dan aan elkaar koppelen.
Amazon '65