Fatsoeneren Laplander

  • Hans W.
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2024 18:53 #1045544 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Fatsoeneren Laplander
Louis, wellicht overbodige vraag maar hoe is de compressie van de motor nu? 

En is de topsnelheid/ het vermogen  even hoog, zowel op benzine als op LPG?

En lang geleden heb ik de distributie een keer een tandje verkeerd gehad. Weet niet meer of hij te vroeg of te laat stond maar de motor liep vreselijk soepel, alleen hoger in toeren was lastig. 

Wat maakt dat je hier aan denkt?

Groeten, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Koen Sollie
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-06-2024 10:06 #1045552 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Fatsoeneren Laplander
Hallo Louis,
Ik heb geen ervaring met een B20 waarbij de distributie een tandje verkeerd staat, wel met een B23 in onze 245. De riem stond meerdere tandjes verkeerd op het kamwiel van de hulpas en de motor liep redelijk. Het probleem was dat het sleufgat van de verdeler op z'n eind zat en het ontstekingstijdstip niet te stellen was.
Ik neem aan dat een tandje bij een B20 weinig problemen geeft?!
Groet, Koen

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD